Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin
Ihmiset ovat aina jakaneet mielipiteitä 1
Kumpaa kuuntelet? 2
3 Entä Suomi?
Mittaa 1. Kuuntele 2. Ymmärrä3. Markkinoi Ensiaskeleet sosiaalisen median hyödyntämiseen 4
Sosiaalista mediaa on helppo seurata 5
Mitä matkailualalla seurataan? 6 Matkat lähikaupunkeihin (Suomi + KV) -((”plannin a travel” OR trip) near Lappeenranta)) -Kutsu myös teille! Oma kaupunki / kunta kansainvälisesti -Asiakaskokemukset -Mielikuvat -Online maine -Matkailuneuvonta Tärkeimmät matkailukohteet Tapahtumat ja festivaalit Matkailualan termit -Trendien löytäminen -Mielipidevaikuttajat -Mainonnan kohdistaminen
7 Tärkeimmät kysymykset matkailualalle Mitkä kanavat? Ketkä ihmiset?
8 Tunnista kannaltasi tärkeimmät kanavat
Löydä mielipidevaikuttajat 9
Ole aktiivinen 10 Kutsu käymään Järjestä tapahtuma Tiedota Osallista bloggaajia
Mittaa tuloksia 11