Uppoudu englannin opiskeluun Second Lifessa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Orientaatio ammatillisiin opintoihin NITOJA-hankkeen päätösseminaari Ulla-Maija Arminen Ulla-Maija Arminen.
| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
PIIRIEN TOIMINTAOHJEET
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Lähellä kaupungissa Verkkopalvelu kaupunkiympäristön teemojen opiskeluun Virpi Hirvensalo, TY, maantieteen ja geologian laitos
FM Anne Lindholm Puolalan koulu Puolalanmäen lukio
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Valtakunnallinen kielikoe
SOME (sosiaalinen media)
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
SUULLINEN HARJOITTELU
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Suullinen harjoittelu ja draama kieliluokassa
Vuorovaikutus ja kielitaito
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 Toteutuminen 2 ryhmää, TAO ja TAKK verkkotaitojen opetuspäivää 7 viikon lähiopetusjakson aikana Käytössä.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
LabLife3D Mikrobiologian ja kemian laboratorio virtuaalimaailma Second Lifessä Eero Palomäki ja Pekka Qvist LabLife3D:n kotisivut.
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
Virtuaalimaailmojen haasteet ja mahdollisuudet kouluttajan näkökulmasta Otavan opisto Mervi Jansson.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
9.Lk Biologian laborointikurssi
RUSINOITA PULLASTA Some-suosikkejani Jari Sjölund Turun normaalikoulu
Tampereen kaupunki Tietotuotanto ja laadunarviointi Väestönmuutokset 2010 Joulukuu Tampere Tampereen kaupunkiseutu Suurimmat kaupungit Suurimmat seutukunnat.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
LE FRANÇAIS – BIEN SÛR ! RANSKA – TOTTA KAI ! Anita Zenger.
Yhteisopettajuus sekä ATTO- ja ammattiaineiden integrointi
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Kielen opetuksen (tulevaisuuden)haasteet Petri Vuorinen vuorinen.wikispaces.com.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Lähipalveluseminaari RAY Hyvän tahdon pelejä!
3. luokan englanti Vanhempainilta
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Kurssin suunnittelu Timo Laukkanen, Ville Lilja, Otto Mustonen, Timo Räsänen, Kari Saari ja Kaisa Västilä A!Peda Intro (26)
Teleporttaa avatarisi Sotunkiin!
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Englannin valinnainen lisäkurssi
3. luokan englanti Vanhempainilta
Tervetuloa vanhempainiltaan
3. luokan englanti Vanhempainilta
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Suomi 4B 2. luento Jee!.
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Pasi Lankinen, suomen kielen ja viestinnän yliopettaja
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Tampereen seudun S2-opettajat ry
Esityksen transkriptio:

Uppoudu englannin opiskeluun Second Lifessa Päivi Svärd Kielitaituri-hanke Raision työväenopisto 8.4.2011

Pilottikurssin toteutus Kielitaituri-hanke Raision työväenopisto Ilo oppia -opistoverkosto 25.10.–2.12.2010 10 x 2 ot (18.30–20.00) 2 tapaamista/vko 16 ilmoittautunutta 8 läsnä vähintään 6 kertaa 2 läsnä neljä kertaa 2 ei tullut, 4 lopetti heti 8.4.2011

Kurssin oppimisympäristö Tukikohtana Kielitaituri-kahvila, EduFinland IV -saari, Second Life Lisäksi muita alueita Second Lifessa Webissä: Google Sites Etherpad Posterous-blogi Rakentaja: Annika Keskinen (Yolanda Hirvi) 8.4.2011

Kohderyhmä Vapaan sivistystyön aikuiset oppijat Englannin kielen perustaidot hallussa Myös tietokoneen peruskäyttötaidot hallussa Second Life -kokemusta ei edellytetty 8.4.2011

Tavoite Kielitaidon aktivointi Sanavaraston kartuttaminen Puhumisrohkeuden kartuttaminen Lisäksi tärkeää yhdessä oleminen ja tekeminen oppimisen ilo 8.4.2011

Kurssin suunnittelu ja rakenne Kurssisuunnitelma Googlessa http://bit.ly/eKnEqw Kullakin kerralla erillinen käsikirjoitus kurssin edetessä muutoksia runkoon tukena tapaamisen ajan kurssin opettajalla teknisen tuen käytössä 8.4.2011

Esimerkki: ”Ostoksilla” http://bit.ly/eI8Fcb Valmistelut taivaalle pöytäryhmät pienryhmäkeskusteluja varten pöytien yläkerroksiin Google-kääntäjätaulut sanastoa varten avatareille 20 L$ ostoksia tai 1-2 kuvan lataamista varten 8.4.2011

Tehtävä ”Ostoksilla” Ohjeet pareittain tai kolmittain kärrystä ostoskäynnille neljä eri kohdetta Show And Tell muistiinpanot Notecardille tavoitteena kuvareportaasi kurssilehteen 8.4.2011

Tehtävä: ”Ostoksilla” Tehtävän lopuksi ostosten esittely hiekkalaatikolla muistiinpanot ja yhteiskirjoittaminen Web-tauluun Muistuta Email-kuvat ilmaiseksi Posterous-blogiin opettaja voi kopioida kuvat kurssilehteen 8.4.2011

Tehtäviä ja oppimisaihioita Toteutettuja esittäytymistehtävät pienryhmäkeskustelut yhteiskirjoittaminen pullonpyöritys ja pallopeli vierailut viestit Posterous-blogiin kirjankuuntelutehtävä sanaselitystehtävät sadusta draamaan Suunniteltuja haastattelu ja muotijuttu tehtävien palauttaminen opettajan kirjekuoreen sanakilpailu ja ruusupisteet yhteislaulutehtävä mielimusiikin Top Ten esitysten mainokset ja kritiikit päättäjäisten kuvareportaasi 8.4.2011

Opetusmenetelmiä YTO-menetelmiä pienryhmätyöskentely esittäytyminen karttapohjalla toiminnalliset keskustelu- ja sanastotehtävät vierailut SL-kohteisiin pareittain tai pienryhmissä kuvaviestien lähettäminen yhteiskirjoittaminen tekstistä draamaksi 8.4.2011

Toteutustapoja SL-tekniikkaa ryhmät tunnusväreillä kyltit ja Suomen kartta sanapallo ja pullonpyöritys Shared Media -taulut teemat/sanat arpomalla SkyTables ja äänieristys Snapshot ja Posterous Tieken Etherpad-taulu (käsikirjoitus), lavasteet (ostosretki) ja väliaikainen rakennusoikeus 8.4.2011

Kurssilla syntyneitä aineistoja Suunnitteluvaiheessa oppimistehtäväsivusto Kielitaituri Learning Tasks (Google Sites) Toteutuksen aikana virtuaalimaailmasta lähetetyt postikortit Kielitaiturin Posterous-blogissa kurssin verkkolehti (Google Sites) 8.4.2011

Oppimistuloksia Kielitaito? Second Life -taidot? Opettajan oppimaa taitoja ei mitattu yllättäviä tilanteita riitti Second Life -taidot? SL-sujuvuus karttui kokemus opettamisesta ISL Opettajan oppimaa kognitiivinen kuorma karsiminen/yksinkertaisuus välitehtävät puhumaan pyytäminen 8.4.2011

Kiitos ja kysymykset Päivi Svärd, paivi.svard@dlc.fi; Mari Saarinen, mari.saarinen@ilooppia.fi; Gitte Enqvist, gitte.enqvist@raisio.fi 8.4.2011