Kurt Möller Brand Manager, Subway Suomi Puh. 040-5438425 Kurt.moller@subway.fi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
MTL-Barometri 2Q/2013 Tulokset Tarja Virmala Toimitusjohtaja, MTL ry
11 VAKUUTUSTUTKIMUS 2012 Esitys Tutkimuksen tavoitteena on selvittää suomalaisten: yleiskuvaa vakuutusyhtiöistä ja vakuutustuotteista riskintuntemusta.
Kiinteistöveroprojekti Tilanne: huhtikuu 2013
Etelä-Savolla on ratkottavana monia haasteita, mm: Bkt/asukas Etelä-Savossa 73,3% koko maan tasosta vuonna 2010 Etelä-Savo keski-iältään (45,9 v) maan.
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Kotihoidon laskenta Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
Kirsi Juva1 MILLAINEN KOULUTUS VALMENTAISI 2020-LUVUN TÖIHIN? Koulutuksen tulevaisuudennäkymät Pohjois-Savossa Jarmo Immonen
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
Tuella palkatun siirtäminen muun työnjärjestäjän tehtäviin
Lahden museoiden tiedotustoiminta
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
Asiakkuudet luovalla alalla
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Hallitusohjelmatavoitteiden viestintä Taustatietoa Akavan koulutuspoliittisille tavoitteille Rahaa koulutukseen – Suomi kukoistukseen.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kittilä 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
Määräaikaiset työsuhteet Työvoiman työssäolo iän mukaan 2011 Lähde: Tilastokeskus, Työvoimatutkimuksen 2011 aineisto Akavalaiset.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Psykoterapia ja avohoito on edullista
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen.
Osa-aikatyö Lahti [pvm] [Alatunniste]. Osa-aikatyö lukuina Osa-aikaisten palkansaajien määrä kasvanut yli 60 % viimeisen 15 vuoden aikana Nyt.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Lappi 1.
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Terveisiä asuntomarkkinoilta! 37. Kiinteistönvälittäjäbarometri Näkemykset tulevalle kuuden kuukauden aikajaksolle Toteutettu verkkokyselynä syyskuussa.
Presidentti Tarja Halosen aikakausi KESKI-POHJANMAALLA.
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
KERHOKYSELYN TULOKSIA SML:n kerhokyselyt 2006 ja 2008  SML on toteuttanut kerhokyselyt vuosina 2006 ja 2008  Kyselyiden tavoitteena on ollut selvittää.
Eviva-hanke Vertaistukea ja voimaa ryhmätoiminnoilla päivät Sanna Forsell Ikääntyvien ja iäkkäiden Hankekoordinaattori, Eviva-hanke Turun kaupunki,
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Pääkaupunkiseutu 1.
Sosiaalialan Työnantajat ry Sosiaalialan Työnantajat ry on yksityisen sosiaalialan etujärjestö työmarkkina- ja elinkeinoasioissa. Liiton jäsenenä on 1.
Jyväskylän yliopisto tänään  maan suurimpia  maan tuloksellisimpia  maan valtakunnallisin opiskelijoiden taustalta  opiskelijaa 85 maasta 
Yrityksen ja projektin esittely
Energiavuosi 2014 Sähkö Energiateollisuus ry.
Kuntouttava työtoiminta 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Esa Arajärvi.
Yksityinen palvelutuotanto sosiaali- ja terveyspalveluissa 2009
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
Yleistä tutkimuksesta
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
ORIMATTILAN TYÖLLISTÄMISPROJEKTI OTE
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Kotihoidon laskenta Riikka Väyrynen Raija Kuronen.
TAMPEREEN KAUPUNKI – TALOUS- JA STRATEGIARYHMÄ 1 Ennakkotietoja työpaikoista vuodelta 2004 Vuoden 2004 ennakkotiedot työpaikoista julkaistiin
Pikaruokakulttuuri Suomessa
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Toimipaikkojen lukumäärä, henkilöstö ja liikevaihto Pyhäjoella 2013–2017 SeutuNet Vuoden 2019 aluerajat Lähde: Tilastokeskus
Esityksen transkriptio:

Kurt Möller Brand Manager, Subway Suomi Puh. 040-5438425 Kurt.moller@subway.fi

SUBWAY® Ketju perustettu Fred DeLucan ja Dr Peter Buck toimesta USA:ssa, Connecticutissa vuonna 1965. Tällä hetkellä maailmassa on yli 40.000 ravintolaa 100 maassa. Subway on maailman suurin ravintolaketju toimipaikkojen lukumäärällä mitattuna.

Liikeidea SUBWAY® -ravintoloiden liikeideana on: Tarjota asiakkailleen tuoreita ja maukkaita täytettyjä leipiä eli subi® -leipiä Perusajatuksena on valinnanvapaus eli jokainen subi® tehdään asiakkaan edessä hänen itse valitsemistaan täytteistään. Tarjota kevyempi vaihtoehto perinteisille pikaruokaketjuille: subi® -leivät joissa on alle 6 grammaa rasvaa. Maailmassa on n. 7.5 miljardia ihmistä, joiden pitää syödä 2-3 kertaa päivässä. Ainoa kysymys on MISSÄ? –Fred DeLuca-

Subi!

SUBWAY® lukuina SUBWAY® -ketjun liiketoimintakonsepti perustuu franchising-yrittäjyyteen. Ensimmäinen ravintola avattiin vuonna 2000 Helsingin Annankadulla. Tunnettavuus Suomessa yli 70% Vuoden Franchise ketju Suomessa vuonna 2012! SUBWAY® -ravintoloita 41.422kpl (Suomessa 124) Ei yhtään ennakkoon myytyä subia, joka päivä! ravintoloita 12, nyt

MaRa:n suhdanneraportti (Pikaruoka) Pikaruokaravintoloiden kysyntä: Koko toimiala 1.1. - 31.12.2012 -> +4,6% Toimipisteiden lisäys -> +5,6% Pikaruokailun hinta +4,57% (tilastokeskus) Luvuissa mukana: Arnolds, Hesburger, Kotipizza, McDonald’s, Rax, Rolls, 55 burger fries cola, Subway Subway 1.1. - 31.12.2012 -> +17,7% Toimipisteiden lisäys -> 14,0% (suurin osa marras-joulukuussa) Subway:n osuus koko Suomen pikaruokamarkkinasta on jo 9,3%

Paras pikaruokaketju SUBWAY® -ravintolat on valittu viitenä vuotena peräkkäin asiakkaiden mielestä Suomen parhaaksi pikaruokaketjuksi (Taloustutkimus). Asiakkaiden arvioissa SUBWAY® -ravintolat sai parhaat arvosanat laadussa maussa nopeudessa valinnan vaihtoehdoissa henkilökunnan palveluhalukkuudessa.

Markkinoinin brändiarvot Freshly Made Tuoreus ja valinnanvapaus ovat brändin sateenvarjo, jonka alle muut arvot ja kampanjat sitoutuvat. Keveys, arvo ja nautinto selittyvät tuoreus–brändiarvon alla . Aktiivisuus Pyritään olemaan ajan hermoilla markkinnoinnissa brändiarvoja kunnioittaen. Ohessa muutamia esimerkkejä.

Brändi = teot + viesti + ilme Yksittäisiä yrityksiä, ketjuja, aloja, oppilaitoksia, henkilöitä Onnistunut brändäys perustuu yhdenmukaisuuteen kaikkien toimijoiden osalta jokaisella aihe-alueella Tärkeimmät Jatkuvuus Turvallisuus Haluttuus Helppo lähestyttävyys/kommunikointi/asiointi

Oppisopimus brändinä Ylioppilastutkintoa vastaava Haluttu/superhaluttu, seksikäs Kiinnostaa ja puhuttelee kaikkia (opiskelijat, oppilaitokset, yritykset, muut) Olemassa olevan mediapresenssin hyödyntäminen Räjähtävä ”aloitus”, Go Big or go home! Tuotteen / substanssin oltava kunnossa. Yhdenmukaisuus Markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän keinot Ansaittu media Co -bränding Oikeat kumppanit (idolit, urheilijat, artistit) Yritysmaailman yhteistyö (hyödyntäminen, kuunteleminen ja oppiminen) Projektin vetäminen ja hallinta (vastuuhenkilöt, tavoitteet, mittarit, tutkimukset)

valtakunnallinen taho oppisopimus-koulutuksesta Yhteenveto 1. Yksi ainoa valtakunnallinen taho vastaamaan oppisopimus-koulutuksesta 2. Selkeät, kattavat, yksityiskohtaiset valtakunnalliset ohjeet opiskelijoille yrittäjille ja oppilaitoksille 3. Oppisopimus- toiminnan ja oppimisen tietoinen branding ja markkinointi

Kiitos Kurt Möller 040-543 84 25 Kurt.moller@subway.fi