Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille 2013-2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
JYVÄSKYLÄN LUKIOKOULUTUS -LIIKELAITOS Perehdyttämisseminaari
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS Ryhmä 3 Hanna Autere ja Juhani.
RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
Tutkinnon osat Tuotteen / palvelun suunnittelu (ja dokumentointi) 10 ov työmenetelmien ja –välineiden suunnittelu oman työn suunnittelu tuotesuunnitteluprosessin.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Välkky-strategia
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Aikuiskoulutus-Välkky
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Länsi-Suomen Metsäverkosto Pohjaehdotuksia tulevan toiminnan Suunnittelua varten TH & AK / HAMK /
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
PEDAGOGINEN NÄKÖKULMA
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Toiminnan suunnittelu
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Kokkolan ammattiopisto
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Yritysyhteistyömalli TopLaaja- TOP-Patteri: HYVÄT KÄYTÄNTEET-SEMINAARI Helsinki Congress Paasitorni Koulutusjohtaja Maarit Kuosa.
Ajankohtaista ammatillisessa koulutuksessa Ammatillisen koulutuksen säädöksiin muutoksia – opetussuunnitelmat tarkasteluun Jyväskylä Opetusneuvos.
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
TOPLaaja 5 Pedagogisen kehittämistyön keskeiset tavoitteet ja odotettavissa olevat tuotokset Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeiden 2013.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Pohjoisimman Lapin Leader ry. INTOA, ROHKEUTTA JA OSAAMISTA PELOTON POHJOISIN
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Matkailualan perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
VERTUe - Ohjaten ja vertaistukien ammattilaiseksi 11/2016 – 12/2017
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Ammatillisen perustutkinnon rakenne
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Ammatillinen koulutus
Toisen asteen koulutus
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille

Tavoitteet pedaryhmä Osaaminen ja resurssit • Yhteinen resurssien käyttö ja päällekkäisten toimintojen karsiminen • Hankeyhteistyön vahvistaminen • Yhteistyön tekeminen uusien rakenteiden suunnittelussa, kuten Ecvet • Yhteistä koulutustarjontaa henkilöstökoulutuksiin • Henkilöstön osaamisen hyödyntäminen verkostossa, muun muassa näyttötutkintomestarit Opiskelija-/ asiakasnäkökulma • Nuorten ja aikuiskoulutuksen yhteinen koulutustarjonnan suunnittelu • Yhteistä opetustarjontaa lähinnä verkko-opetuksessa • Erilaisten yhteisten koulutuspolkujen toteuttaminen, esim. yrittäjyys, kansainvälisyys ja urheilu • Avoimen ammattikoulun suunnittelu, lukio-opetuksen ja ammatillisen koulutuksen verkkokoulutukset Vaikuttavuus ja kumppanuudet • Yhteistyö maakuntien liittojen, OKM:n, ELY–keskusten ja muun hallinnon kanssa • Työelämäyhteistyö • Ammattikorkeakouluyhteistyö Prosessit (verkoston voima) • Yhteiset pelisäännöt ja tulkinnat • Yhteiset lausunnot • Verkoston vahvuuksien hyödyntäminen ja heikkouksien vahvistaminen • Vahva näkyvyys, tiedottaminen ja markkinointi • Pedagoginen kehittäminen –ryhmän (osa)vastuulla olevat lihavoituna

Pedagogisen ryhmän tavoitteet Opiskelija-/ asiakasnäkökulma • Ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien ja ammatillisten tutkinnon osien integrointi: työssäoppiminen ja ammattiosaamisen näytöt • Yhteisiä verkkokursseja ammattitaitoa täydentäviin tutkinnon osiin • Työssäoppimisen ja ammattiosaamisen laadun kehittäminen yksilöllisten polkujen avulla Vaikuttavuus ja kumppanuudet • Työelämäyhteistyön kehittäminen – Työssäoppimisen palautejärjestelmän hyödyntäminen – Työpaikkaohjaajakoulutusten järjestäminen (koulutukset ja kouluttajakoulutukset) – Työssäoppimisen kumppanuussopimukset • Ammattikorkeakouluyhteistyön kehittäminen Prosessit (verkoston voima) • Yhteiset työssäoppimisen aineistot ja niiden kehittäminen • Alakohtainen yhteistyö

Ryhmän tuotokset TOPLaatuVälkky-hanke -Atot topissa: malli ja pilotointi vähintään 10 tutkinnossa -Atot ammattiosaamisen näytöissä: malli ja pilotointi vähintään 10 tutkinnossa -Atto-verkkomateriaalin laatiminen ja käyttö vähintään 10 tutkinnossa: myös oppilaitosten välillä -30 työssäoppimisen kumppanuussopimusta -Hiljaisen tiedon analyysi viidelle -50 uusimuotoisen työpaikkaohjaajakoulutuksen suorittanutta -Joustavien työssäoppimisen mallien rakentaminen ja esittely blogeissa Vertais- tuki Kokemus- ten vaihto Somen hyödyntä- minen Mallien arviointi