Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008
Mediasidonnaisuus Kooste
Aihe kiinnostaa ja saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 Televisiosta • Kuluttajaneuvonta 30 % • Luonto ja eläimet 56 % • Maat ja kulttuurit 45 % • Uskonto ja elämänkatsomus 30 % • Sodat, onnettomuudet ja rikokset 51 % Aikakauslehdistä • Ihmissuhteet 58 % • Henkilöhaastattelut 54 % • Lasten kasvatus 55 % • Kodin sisustaminen 62 % • Rakentaminen ja kodin korjaus 46 % • Ruuanlaitto 54 % • Puutarhan ja kasvien hoito 63 % • Hyvinvointi ja terveydenhoito 58 % • Urheilu ja liikunnan harrastaminen 32 % • Taiteet ja kirjallisuus 37 % • Muoti ja pukeutuminen 70 % • Kilpailut ja tehtävät 34 % • Harrastukset ja vapaa-aika 36 % • Kauneudenhoito 78 % • Autot ja autoilu 42 % • Seurapiirit ja julkkikset 67 % • Niksit ja ideat 53 % • Tekniikka 41 % Internetistä • Matkailu 48 % • Matkakohteiden kuvaukset 52 % • Omassa ammatissa kehittyminen 49 % Radiosta • Musiikki 55 % Sanomalehdistä • Omat talous- ja raha-asiat 39 % • Politiikka 53 % • Radio- ja tv-ohjelmat 55 % • Liike- ja talouselämä 49 %
Mediasidonnaisuus Hyödyllisen tiedon ja virikkeiden saanti Aihealueittain
Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 1/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n =13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 2/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n =13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 3/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 4/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 5/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008 (n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Ihmissuhteet Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9449) KMT Kuluttaja 2007 (n =9793) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Henkilöhaastattelut Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10800) KMT Kuluttaja 2007 (n =10896) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Lasten kasvatus Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7969) KMT Kuluttaja 2007 (n =8161) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Omat talous- ja raha-asiat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9957) KMT Kuluttaja 2007 (n =10101) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Kodin sisustaminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 10089) KMT Kuluttaja 2007 (n =10216) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Rakentaminen ja korjaustyöt Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9716) KMT Kuluttaja 2007 (n =9558) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Ruuanlaitto Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 10514) KMT Kuluttaja 2007 (n =10441) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Puutarhan ja viherkasvien hoito Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8754) KMT Kuluttaja 2007 (n =8923) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Hyvinvointi ja terveydenhoito* Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10939) KMT Kuluttaja 2007 (n =10877) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet *2007 kysytty nimellä ”terveydenhoito ja sairaudet”
Urheilu ja liikuntaharrastukset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja (n = 10212) KMT Kuluttaja 2007 (n =10346) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Taiteet ja kirjallisuus Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7368) KMT Kuluttaja 2007 (n =7572) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Kuluttajaneuvonta Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8339) KMT Kuluttaja 2007 (n =8746) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Muoti ja pukeutuminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8131) KMT Kuluttaja 2007 (n =8571) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Erilaiset kilpailut ja tehtävät Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8131) KMT Kuluttaja 2007 (n =8381) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Ammatillinen kehittyminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8568) KMT Kuluttaja 2007 (n =8586) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Harrastukset ja vapaa-aika Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 11316) KMT Kuluttaja 2007 (n =11445) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Luonto ja eläimet Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 11128) KMT Kuluttaja 2007 (n =11172) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Kauneudenhoito Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7043) KMT Kuluttaja 2007 (n =7030) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Autot ja autoilu Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja Syksy 2008(n = 7318) KMT Kuluttaja 2007 (n =7492) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Seurapiiriasiat ja julkisuuden henkilöt Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7404) KMT Kuluttaja 2007 (n =7379) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Politiikka Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT 2008(n = 8667) KMT Kuluttaja 2007 (n =8211) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Tiedot radio- ja TV-ohjelmista Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT 2008(n = 12129) KMT Kuluttaja 2007 (n =12050) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Maat ja kulttuurit Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10042) KMT Kuluttaja 2007 (n =9830) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Jokapäiväistä elämää helpottavat niksit ja ideat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10306) KMT Kuluttaja 2007 (n =10706) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Tekniikka ja tekniikan kehitys Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7850) KMT Kuluttaja 2007 (n =7790) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Musiikki Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10941) KMT Kuluttaja 2007 (n =11040) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Uskonto ja elämänkatsomukselliset asiat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 6378) KMT Kuluttaja 2007 (n =6672) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Sodat, onnettomuudet ja rikokset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10878) KMT Kuluttaja 2007 (n =10829) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Liike- ja talouselämä Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8103) KMT Kuluttaja 2007 (n =8254) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Matkailu* Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 4884) KMT Kuluttaja 2007 (n = 10942) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset”
Matkakohteiden kuvaukset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 4742) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet
Aikakausmedia Mediasidonnaisuus - aihealueiden kiinnostavuus
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Kaikki vastaajat, n=13794 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Kaikki vastaajat, n=13794 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Naiset, n= 7742 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Naiset, n= 7742 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Miehet, n= 6052 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”
Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Miehet, n= 6052 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007