Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla 2009
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja Kevät 2009.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
3.45 3.40.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Tervetuloa viidennen vaikuttavuustutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Ruoka Taustaa ruokailutapojen muutoksille Suomessa Perheiden määrä on lisääntynyt vuodesta 1970 yli :lla. Yhä harvempi kuuluu useamman henkilön.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Väestö Vantaan osa-alueilla
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
POHJOIS-SUOMEN ALUEJOHTORYHMÄ WEBROPOL –KYSELYJEN TULOKSET Margit Päätalo, alueellinen suunnittelija puh
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
EVALUAATIO 2003 Yhteenveto EVAn medianäkyvyydestä.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Työajan haasteita tuloksia SAK:n jäsentutkimuksesta
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Mitä on kulttuuri?.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008

Mediasidonnaisuus Kooste

Aihe kiinnostaa ja saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 Televisiosta • Kuluttajaneuvonta 30 % • Luonto ja eläimet 56 % • Maat ja kulttuurit 45 % • Uskonto ja elämänkatsomus 30 % • Sodat, onnettomuudet ja rikokset 51 % Aikakauslehdistä • Ihmissuhteet 58 % • Henkilöhaastattelut 54 % • Lasten kasvatus 55 % • Kodin sisustaminen 62 % • Rakentaminen ja kodin korjaus 46 % • Ruuanlaitto 54 % • Puutarhan ja kasvien hoito 63 % • Hyvinvointi ja terveydenhoito 58 % • Urheilu ja liikunnan harrastaminen 32 % • Taiteet ja kirjallisuus 37 % • Muoti ja pukeutuminen 70 % • Kilpailut ja tehtävät 34 % • Harrastukset ja vapaa-aika 36 % • Kauneudenhoito 78 % • Autot ja autoilu 42 % • Seurapiirit ja julkkikset 67 % • Niksit ja ideat 53 % • Tekniikka 41 % Internetistä • Matkailu 48 % • Matkakohteiden kuvaukset 52 % • Omassa ammatissa kehittyminen 49 % Radiosta • Musiikki 55 % Sanomalehdistä • Omat talous- ja raha-asiat 39 % • Politiikka 53 % • Radio- ja tv-ohjelmat 55 % • Liike- ja talouselämä 49 %

Mediasidonnaisuus Hyödyllisen tiedon ja virikkeiden saanti Aihealueittain

Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 1/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n =13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 2/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n =13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 3/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 4/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008(n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Mistä tiedotusvälineestä saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä 5/5 Aihealueesta kiinnostuneet -vastaajat KMT Kuluttaja 2008 (n =13794) KMT Kuluttaja 2007 (n = 13360) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Ihmissuhteet Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9449) KMT Kuluttaja 2007 (n =9793) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Henkilöhaastattelut Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10800) KMT Kuluttaja 2007 (n =10896) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Lasten kasvatus Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7969) KMT Kuluttaja 2007 (n =8161) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Omat talous- ja raha-asiat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9957) KMT Kuluttaja 2007 (n =10101) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Kodin sisustaminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 10089) KMT Kuluttaja 2007 (n =10216) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Rakentaminen ja korjaustyöt Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 9716) KMT Kuluttaja 2007 (n =9558) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Ruuanlaitto Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 10514) KMT Kuluttaja 2007 (n =10441) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Puutarhan ja viherkasvien hoito Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8754) KMT Kuluttaja 2007 (n =8923) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Hyvinvointi ja terveydenhoito* Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10939) KMT Kuluttaja 2007 (n =10877) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet *2007 kysytty nimellä ”terveydenhoito ja sairaudet”

Urheilu ja liikuntaharrastukset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja (n = 10212) KMT Kuluttaja 2007 (n =10346) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Taiteet ja kirjallisuus Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7368) KMT Kuluttaja 2007 (n =7572) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Kuluttajaneuvonta Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8339) KMT Kuluttaja 2007 (n =8746) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Muoti ja pukeutuminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8131) KMT Kuluttaja 2007 (n =8571) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Erilaiset kilpailut ja tehtävät Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8131) KMT Kuluttaja 2007 (n =8381) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Ammatillinen kehittyminen Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 8568) KMT Kuluttaja 2007 (n =8586) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Harrastukset ja vapaa-aika Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 11316) KMT Kuluttaja 2007 (n =11445) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Luonto ja eläimet Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 11128) KMT Kuluttaja 2007 (n =11172) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Kauneudenhoito Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7043) KMT Kuluttaja 2007 (n =7030) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Autot ja autoilu Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja Syksy 2008(n = 7318) KMT Kuluttaja 2007 (n =7492) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Seurapiiriasiat ja julkisuuden henkilöt Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7404) KMT Kuluttaja 2007 (n =7379) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Politiikka Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT 2008(n = 8667) KMT Kuluttaja 2007 (n =8211) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Tiedot radio- ja TV-ohjelmista Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT 2008(n = 12129) KMT Kuluttaja 2007 (n =12050) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Maat ja kulttuurit Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10042) KMT Kuluttaja 2007 (n =9830) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Jokapäiväistä elämää helpottavat niksit ja ideat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10306) KMT Kuluttaja 2007 (n =10706) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Tekniikka ja tekniikan kehitys Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 7850) KMT Kuluttaja 2007 (n =7790) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Musiikki Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10941) KMT Kuluttaja 2007 (n =11040) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Uskonto ja elämänkatsomukselliset asiat Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 6378) KMT Kuluttaja 2007 (n =6672) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Sodat, onnettomuudet ja rikokset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 10878) KMT Kuluttaja 2007 (n =10829) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Liike- ja talouselämä Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 8103) KMT Kuluttaja 2007 (n =8254) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Matkailu* Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008(n = 4884) KMT Kuluttaja 2007 (n = 10942) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset”

Matkakohteiden kuvaukset Aihealueesta kiinnostuneet, saa eniten hyödyllistä tietoa ja virikkeitä KMT Kuluttaja 2008 (n = 4742) AikakauslehtiSanomalehtiTelevisioRadioInternet

Aikakausmedia Mediasidonnaisuus - aihealueiden kiinnostavuus

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Kaikki vastaajat, n=13794 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Kaikki vastaajat, n=13794 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Naiset, n= 7742 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Naiset, n= 7742 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Miehet, n= 6052 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007 *Vuonna 2007 matkailusta kysyttiin vain kysymyksellä ”Matkat ja matkakohteiden kuvaukset” **2007 ”terveydenhoito ja sairaudet”

Mediasidonnaisuus – aihealue kiinnostaa ja saa hyödyllistä tietoa, % Miehet, n= 6052 KMT Kuluttaja 2008KMT Kuluttaja 2007