Palveluhakemiston prosessit 10.9.2013 Marketvisio Oy1.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Julkinen Informaatiotilaisuus eurojärjestelmän maksuliiketilastoinnin uudistuksesta
Advertisements

Veronumero.fi - suosittelumarkkinointi
Lionsliiton aineistosta koonnut P.Siitonen 4/ KLUBISIHTEERI koulutus Pekka Siitonen Piirisihteeri
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
Talviolosuhteet opettavat LINTU-ohjelman hanke ENSILUMI - Mitä kuljettaja oppii vaikeisiin olosuhteisiin mukautuessaan? Valde Mikkonen Valmixa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakulomake Hakulomakkeen luonti, hakeminen ja hakemusten käsittely uudessa palvelussa Marcus Caselius Demotilaisuus.
Lapin korkeakoulujen ja kuntayhtymien tietojärjestelmien yhdistäminen
”Sähköistämisen” merkitys vaihtoon haussa -Ulkomaille opiskelemaan lähtevät Kv -hallinnon kevätpäivät Seinäjoki Nina Björn, Maiju Kannisto &
Profiilin ja tietosuoja-asetusten päivittäminen ja käynnistä kurssi painamalla F5-näppäintä tai valitsemalla Diaesitys > Alusta. Valitse sanomapalkissa.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
2/2009 Nordic Database Apulaisopettajan etsiminen pohjoismaisen tietokannan kautta.
Sinikka Hiidenmaa KHT Mikkelin Tilitoimisto Oy
Kotimainen suoraveloitus poistuu käytöstä – Laskuttajan uudet vaihtoehdot kuluttajalaskutukseen
EURA2007 – rakennerahastohankkeiden hallintajärjestelmä Heli Rintala
eTentti Jyväskylän yliopistossa
© 2010 IBM Corporation1 Sisältö  Uusi sisältö luodaan aina sisällönhallinnassa –Uusi -> Sisältö –Tallenna nimellä olemasta olevasta sisällöstä  Tavallinen.
Kysy kirjastonhoitajalta -uudistus Vastaamisen konsepti • Kirjasto • Muut vastaajat • Kommentointi.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Oman sivuston perustaminen Opasnetiin Kuopio,
Sopimuksen tarkastelu Tyypillinen tapahtumien kulku.
Unicoden Common Locale Data Repository (CLDR) Kotus EIK.
Sopimuksen tarkastelu Tyypillinen tapahtumien kulku.
Riskien hallinta ketterissä prosesseissa ja Jämien laatuyhteenveto Team Jämät.
Jakaminen ja yhteistyö
Portinvartija Jyrki Rasku Mikä on portinvartija? Portinvartija päättää onko MeniTuki ohjelma sopiva pääsyä pyytävälle henkilölle vai ei Ohjelmaan.
Kotisivukoulutus Ohjeet alasivujen tekoon ja kuvien lisäämiseen © SVS Länsi-Suomi.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
AIPAL – näyttötutkintojen opiskelijapalautejärjestelmä
Oma riista -palvelu oma.riista.fi Saalisilmoituksen tekeminen
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ HKO, Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö Julkishallinnon sähköisen asioinnin rakenneosat Kehitettävät yhteiset alustat,
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
To start press the space bar. Tietojen päivittäminen PAF kantaan käyttäen Temple Ready ohjelmaa ja IGI CD- levyjä CD-ROM:lla on tiedot vuoteen 2000 saakka,
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Tietokannat -kurssi KSAO, Datanomit, käytön tuki kevät 2015 Lauri Tapola.
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Palvelutietovaranto: suunnitelma julkisten palvelujen tietojen kansalliseksi resurssiksi Latvanen / VK-Suomi.fi Marko Latvanen Valtiokonttori.
Liikennöitsijäsivuston käyttöohje Liikennöitsijäksi rekisteröityminen Liikennöitsijäsivuston www-osoite on http ://
Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.
Kehitystyön pohjana toimivan AIPAL- sovelluksen esittely Joonas Pesonen
Perusrekisteri ja Pakki - Hyväksymistestaus 2: huomioita testaukseen Testauksen pääsivu srekisteriprojekti/Testaus.
Kuvasarja – kunnan liittyminen palveluun
Työtilan löydät osoitteesta:
THL verkkokoulut Kokonaispalvelu
Julkaisujen syöttöpalvelu

H5 Tietoturva Patrik Lammela.
Tietoturva.
Julkisen hallinnon yhteisten palvelujen kartta
Wilman käyttäjätunnukset
Ammattikorkeakoulujen julkaisujen syöttöpalvelu
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
LIIKEKIRJEET.
Granlund Manager, käyttöohje
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Granlund Manager, käyttöohje
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
ePerusteet Ops-työkalukoulutus
Tulkit välitysjärjestelmän käyttäjinä
Turvallisuuspankki FINVET.fi
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSTÄ
SUOMEN MONIPUOLISIN URHEILUSEUROJEN PALVELU
Amispalaute ja Arvo – opetushallinnon vaikuttavuuspalvelu
Esityksen transkriptio:

Palveluhakemiston prosessit Marketvisio Oy1

Palveluhakemiston pääprosessit Lähde: TAPAS 2 1. Palvelutuottajien hallinta Palveluntuottajaksi haku ja hyväksyntä Kausivalvonta 2. Palveluntuottajatietojen ylläpito Palvelun- tuottajatietojen ylläpito Raportointi 4. Seuranta ja raportointi Palveluntuottajien perustietojen ylläpito (sisäinen) 3. Palveluhakemiston käyttö Palveluntuottajien haku, vertailu ja arviointi

1. Palveluntuottajien hallinta Marketvisio Oy3

Palveluntuottajaksi haku ja hyväksyntä Marketvisio Oy4 Mahdolliset lisäkysymykset Palveluntuottajaksi hyväksyminen Organisaation tiedot löytyvät palveluhakemistotietokannasta ja ne voidaan tarkistaa hyväksytysti tilaajavastuu.fi- palvelusta Palveluntuottajaksi haku Palveluntuottajaksi haku •Palveluntuottajaksi hakeva käyttäjä toimii pääkäyttäjän roolissa •Palveluun pääsyn kriteerit tulee saada luettavaksi ennen kuin voi hakea tiliä palveluun •Yhteystiedot (sähköposti, puhelin) ilmoituksia varten Palveluntuottajaksi haku •Palveluntuottajaksi hakeva käyttäjä toimii pääkäyttäjän roolissa •Palveluun pääsyn kriteerit tulee saada luettavaksi ennen kuin voi hakea tiliä palveluun •Yhteystiedot (sähköposti, puhelin) ilmoituksia varten Harkintalistalle päätyminen Harkintalistalle päätyminen •Pääkäyttäjän pitää saada tieto, jos palveluntuottaja joutuu harkintalistalle tietojen manuaalisen tarkistuksen ajaksi •Sisältöpääkäyttäjän pitää saada tieto, kun uusi palveluntuottaja päätyy harkintalistalle Harkintalistalle päätyminen •Pääkäyttäjän pitää saada tieto, jos palveluntuottaja joutuu harkintalistalle tietojen manuaalisen tarkistuksen ajaksi •Sisältöpääkäyttäjän pitää saada tieto, kun uusi palveluntuottaja päätyy harkintalistalle Mahdolliset lisäkysymykset •Sisältöpääkäyttäjän tulee voida kysyä pääkäyttäjältä tarkentavia kysymyksiä esim. sähköpostitse Mahdolliset lisäkysymykset •Sisältöpääkäyttäjän tulee voida kysyä pääkäyttäjältä tarkentavia kysymyksiä esim. sähköpostitse Palveluntuottajaksi hyväksyminen •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida hyväksyä tai hylätä pyyntö uudesta tilistä •Pääkäyttäjän tulee saada vahvistus tilin hyväksymisestä tai hylkäämisestä mahdollisine perusteluineen Palveluntuottajaksi hyväksyminen •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida hyväksyä tai hylätä pyyntö uudesta tilistä •Pääkäyttäjän tulee saada vahvistus tilin hyväksymisestä tai hylkäämisestä mahdollisine perusteluineen

Kausivalvonta Marketvisio Oy5 Passiivirekisteristä poistuminen Palveluntuottaja Passiivirekisterissä Passiivirekisteriin päätyminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste passiivirekisteriin, jos tietoja ei ole päivitetty toistuvista pyynnöistä huolimatta 2.Pääkäyttäjän tulee voida kieltää palveluntuottajan tai toimipisteen näkyminen Palveluhakemistossa, jolloin palveluntuottaja tai toimipiste siirretään passiivirekisteriin 3.Palvelutuottajat ja toimipisteet, joiden lupatiedot eivät ole kunnossa (Valveri-rekisteri, tilaajavastuu.fi), tulee voida siirtää passiivirekisteriin automaattisesti eräajona Passiivirekisteriin päätyminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste passiivirekisteriin, jos tietoja ei ole päivitetty toistuvista pyynnöistä huolimatta 2.Pääkäyttäjän tulee voida kieltää palveluntuottajan tai toimipisteen näkyminen Palveluhakemistossa, jolloin palveluntuottaja tai toimipiste siirretään passiivirekisteriin 3.Palvelutuottajat ja toimipisteet, joiden lupatiedot eivät ole kunnossa (Valveri-rekisteri, tilaajavastuu.fi), tulee voida siirtää passiivirekisteriin automaattisesti eräajona Pasiivirekisteristä poistuminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste pois passiivirekisteristä, jos kriteerit jälleen täyttyvät 2.Palveluntuottaja tai toimipiste tulee poistaa automaattisesti passiivirekisteristä mikäli lupakriteerit täyttyvät 3.tai mikäli pääkäyttäjä uudelleen sallii palveluntuottajan tai toimipisteen näkymisen Palveluhakemistossa Pasiivirekisteristä poistuminen 1.Sisältöpääkäyttäjän pitää voida siirtää palveluntuottaja tai toimipiste pois passiivirekisteristä, jos kriteerit jälleen täyttyvät 2.Palveluntuottaja tai toimipiste tulee poistaa automaattisesti passiivirekisteristä mikäli lupakriteerit täyttyvät 3.tai mikäli pääkäyttäjä uudelleen sallii palveluntuottajan tai toimipisteen näkymisen Palveluhakemistossa Palveluntuottaja passiivirekisterissä •Ylläpitokäyttöliittymästä tulee ilmetä syy, miksi palveluntuottaja tai toimipiste on passiivirekisterissä Palveluntuottaja passiivirekisterissä •Ylläpitokäyttöliittymästä tulee ilmetä syy, miksi palveluntuottaja tai toimipiste on passiivirekisterissä Tietojen päivitystarve •Pääkäyttäjän pitää saada automaattinen ilmoitus sähköpostitse päivitystarpeesta, jos tietoja ei ole päivitetty tietyn ajanjakson aikana (esim. yksi vuosi) •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida lähettää pääkäyttäjälle ilmoitus päivitystarpeesta, jos palveluntuottajan tiedoissa huomataan virheitä tai oleellisia puutteita Tietojen päivitystarve •Pääkäyttäjän pitää saada automaattinen ilmoitus sähköpostitse päivitystarpeesta, jos tietoja ei ole päivitetty tietyn ajanjakson aikana (esim. yksi vuosi) •Sisältöpääkäyttäjän pitää voida lähettää pääkäyttäjälle ilmoitus päivitystarpeesta, jos palveluntuottajan tiedoissa huomataan virheitä tai oleellisia puutteita Ilmoitus: Passiivirekisteriin päätyminen Ilmoitus: Passiivirekisteristä poistuminen

1. Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy6

Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy7 Asiakaspalautteet ja viestintä Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Tietojen päivitystarve Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja

Palveluntuottajatietojen ylläpito Marketvisio Oy8 Asiakaspalautteet ja viestintä Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Palautteet ja viestintä •Käyttäjä voi lähettää kyselyjä ja palautetta palvelun pääkäyttäjälle •Käyttäjä voi estää strukturoidun palautteen ja/tai vapaiden kommenttien anto toimipistekohtaisesti •Käyttäjä voi julkaista kommentteja palveluntuottajan roolissa vastauksena loppukäyttäjän antamaan palautteeseen •Käyttäjä pystyy raportoimaan asiattomat kommentit sisältöpääkäyttäjälle niiden poistamista varten •Palveluhakemisto lähettää tiedon/huomautuksen sisältöpääkäyttäjälle saapuneesta avoimesta palautteesta (Palaute on luettavissa ylläpitokäyttöliittymässä.) Tietojen päivitystarve Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Tietojen päivittäminen •Käyttäjä voi muuttaa vain erikseen sallittuja palveluntuottajan tai toimipisteen tietoja ylläpitokäyttöliittymän kautta •Käyttäjä voi päivittää tietoja myös massapäivityksenä automaattisesti •Käyttäjä näkee ja voi ylläpitää vain omia palveluntuottaja- ja toimipaikkatietoja ml. muista lähteistä saadut tiedot •Sisällön päivittäminen, esikatselu, hyväksyntä ja julkaisu –prosessin tuki Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja Viranomaiskäyttö •Viranomaiskäyttäjä voi hakea ja tarkastella kaikkien palveluntuottajien tietoja mukaan lukien valvontatiedot, mutta viranomaiskäyttäjällä ei ole oikeutta muuttaa tietoja

Palveluntuottajatietojen ylläpito, sisäinen (THL) Marketvisio Oy9 Palveluntuottajatietojen ylläpito ja viestintä •Sisältöpääkäyttäjä voi päivittää ja julkaista palveluntuottajaa koskevia tietoja. Päivityksestä ja julkaisusta lähtee automaattisesti tieto palveluntuottajalle •Sisältöpääkäyttäjä voi lähettää tiedotteita, muistutuksia ja täydennyspyyntöjä käyttäjille •Sisältöpääkäyttäjä voi rajoittaa käyttäjätunnuksen voimassaoloaikaa. •Sisältöpääkäyttäjä voi poistaa loppukäyttäjän jättämiä asiattomia kommentteja Palveluntuottajatietojen ylläpito ja viestintä •Sisältöpääkäyttäjä voi päivittää ja julkaista palveluntuottajaa koskevia tietoja. Päivityksestä ja julkaisusta lähtee automaattisesti tieto palveluntuottajalle •Sisältöpääkäyttäjä voi lähettää tiedotteita, muistutuksia ja täydennyspyyntöjä käyttäjille •Sisältöpääkäyttäjä voi rajoittaa käyttäjätunnuksen voimassaoloaikaa. •Sisältöpääkäyttäjä voi poistaa loppukäyttäjän jättämiä asiattomia kommentteja Kirjautuminen ja tietojen haku •Ylläpitokäyttöliittymään kirjautuminen vaatii sisältöpääkäyttäjältä ja tekniseltä pääkäyttäjältä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka tekninen pääkäyttäjä on luonut •Sisältöpääkäyttäjän voi hakea päivitettävää organisaatiota tekstihaulla organisaation nimen, toimipaikan, postinumeron tai toimialan mukaan, sekä näiden yhdistelmillä (esim. "hammaslääkärit lohja") Kirjautuminen ja tietojen haku •Ylläpitokäyttöliittymään kirjautuminen vaatii sisältöpääkäyttäjältä ja tekniseltä pääkäyttäjältä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka tekninen pääkäyttäjä on luonut •Sisältöpääkäyttäjän voi hakea päivitettävää organisaatiota tekstihaulla organisaation nimen, toimipaikan, postinumeron tai toimialan mukaan, sekä näiden yhdistelmillä (esim. "hammaslääkärit lohja")

1. Palveluntuottajatietojen ylläpito – tilasto- ja laatutiedot Marketvisio Oy10

Palveluhakemiston käyttö Tietojen haku ja vertailu Marketvisio Oy11 Palveluntuottajan haku Vertailuun valinta Vertailu Palveluntuottajan tietojen tarkastelu

Palveluhakemiston käyttö Tietojen haku ja vertailu Marketvisio Oy12 Palveluntuottajan haku Vertailuun valinta Vertailu Palveluntuottajan tietojen tarkastelu

Marketvisio Oy13

Marketvisio Oy14