1. kysymys  Ikäjakauma 18-35 vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Utaimesta tulee Intro  Osastot:  Uutiset  Agenda  Ideat (mediakriittisiä juttuja)‏  Ikkuna (kuvareportaaseja yms)‏  Ilot (kulttuuri ja vapaa-aika)‏
Oppimisen pelejä alakouluun
Tikkurilan Palloseura
Kokoelmien markkinointi käyttäjille Kokoelmakartta-työpaja
Epilepsia: erillaista tositarinaa -kampanja.
Työ,ja teho.
Työ, teho ja yksinkertaiset koneet
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
Helsingin kaupungin ympäristökeskus mediassa Yhteenvetoraportti
Sosiaalinen media.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
SOME (sosiaalinen media)
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
HIIT p2p-kyselytutkimus Alustavat tulokset Yleiskuva tutkimuksesta • Minkälaisia asenteita vertaisverkkojen käyttämiseen ja niitä koskevaan lainsäädäntöön.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
©Tampereen kaupunki 1 Harrastava iltapäivä -toiminta (Hip) Kysely oppilaille kevät 2009 Hankekoordinaattori Leena Tiainen Tampereen kaupunki Hyvinvointipalvelut.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Sanomalehti mainonnassa
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
BOOT CAMP -palaute. Kysely Sähköpostitse, porkkanana leffaliput Surveymonkey-lomakkeella Kaksi monivalintaa (“valitse yksi tai useampi”) ja vapaat kentät.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Muuttuva työ digitalisaatiossa Kirjastonjohtajien neuvottelupäivät Perttu Kauppinen.
Ykkössuunnitelma ja varasuunnitelmat
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Auttava keskustelu
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella asuvia 85% 2. kysymys Verkkojulkaisut  Erilaiset foorumit ja blogit olivat suosituimpia (niitä lukee 85% vastaajista)  HS.fi ja Iltalehden verkkosivut (kumpikin 60%)  Aamulehti ja Ilta-Sanomat ( kumpikin 55%)  Kauppalehti, Yle.fi ja Ampparit.com (jokainen 20%)  MTV3 (15%)  Tekniikka&Talous ja Mainonta&Markkinointi ( kumpikin 10%)  Talouselämä (5%) Syitä verkkojulkaisujen lukemiseen:  Uutiset yleisesti (80%)  Viihde, yleinen kiinnostus ja muut syyt, kuten elämäntilanne (30% jokainen)  Oma ammatti (25%)  Paikallisuutiset (15%)

Millä tavalla paikallisuus voisi näkyä verkkojulkaisussa?  Paikallisten uutisten ja aiheiden avulla 50%  Paikallisten ihmisten haastattelujen avulla 15%  En osaa sanoa 15%  Sivusto voisi tarjota paikallista sisältöä käyttäjän sijainnin mukaan 10%  Tampereen murteen avulla 10%  Nostojen avulla 5%

Mitä kaipaisit lisää? Mikä verkkojulkaisu ärsyttää?  Valokuvareportaaseja  Uutisanalyyseja  Hyötyjournalismia  Käyttömukavuutta  Visuaalisesti kiinnostavia sisältöjä  Iltapäivälehdet, Seiska, MTV3, Aamulehti  Raflaava otsikointi, klikkihuoraus  Yksinkertaistaminen / liioittelu  Liian kovat värit  Täyteen ahdetut etusivut  Moderoimattomat keskustelut

 Moni tarttuu verkkolehteen heti aamusta. Suurimmalla osalla käyttö jatkuu pitkin päivää  Nettiä selataan sekä vapaa- ajalla että töissä/koulussa, mutta paikka vaikuttaa käyttötapaan: -huvi vs. tiedonhankinta -ajanvietto vs. vilkuilu  Mobiililaitteen mainitsee 6 vastaajaa (puhelin tai kannettava.)  Kerrallaan käytetty aika vaihtelee hyvin paljon.  Käyttöajan kerrotaan riippuvan ennen kaikkea sisällön kiinnostavuudesta.  Tyypillisin vastaus: 5-15 minuuttia.

 Vastaajista 12 ei osallistu millään tavoin.  Vastaajista kahdeksan osallistuu harvoin. He kommentoivat yksittäisiä, henkilökohtaisesti kiinnostavia juttuja.  Osallistuminen ei ole aktiivista: ”harvoin”, ”kerran elämässä”, ”joskus erehdyn”...  Vastaajista kaksi jakaa uutisia Facebookissa.  Kommentteja ja keskustelua on hauska lukea, itse ei haluta osallistua.  Onko kommentointimahdollisuudelle todella tarvetta verkko- Utaimessa?

 1) Tiheä päivitystahti ◦ Uusiutuva sisältö tärkeää: ”En palaa, jos muutaman käynnin jälkeen ei ole ilmestynyt uutta.” ”Tieto siitä, että sivustoa päivitetään jatkuvasti.” ◦ Utaimen päivitystahti siis syytä miettiä uusiksi!  2) Helppokäyttöisyys ◦ Selkeä, nopea, kaikki oleellinen on esillä, ei pientä sälää, etsittävä tieto löytyy nopeasti, lajitellut uutiset...  3) Luotettavat sisällöt ja vetoava ulkoasu yhtä tärkeitä ◦ Oikeat tiedot tekstisisällöissä, viihteellisyys ja hyödyttävyys ◦ Visuaalisuus tärkeää, ulkoasun pitää miellyttää lukijaa