Helsingin kaupungin ympäristökeskus mediassa Yhteenvetoraportti 16.3.-16.6. 2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Havaintoja Liikunnan tasa-arvon näkökulmasta.  urheilu-uutisia 13, kaksi naisurheilu-uutista: naisten SM-liigassa 14-vuotias pelaaja ja aitajuoksija.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Tekstilajeja Pääkirjoitus, kolumni, kommentti, pakina, yleisönosastokirjoitus, vastine, arvostelu, haastattelu.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Ammattilehtibrändissä on sähköä. Mutta missä on virtalähde kymmenen vuoden kuluttua? Pirkka Aunola
Media vaikuttamisen ja vuorovaikuttamisen välineenä
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Helluntaiherätyksen ja -seurakuntien yhteinen kampanja • tarjota teema ja välineet seurakuntien kotimaan evankelioimistyön vahvistamiseen • rohkaista.
Yle Oulun yliopiston tiedepäivänä
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
3.45 3.40.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2012
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
I YHTEISKUNTATIETO (YH01)
- Kirja: Linkki 2, taloustieto, WSOYpro - Kurssin pelisäännöt: - Yli 5 poissaoloa  lisätehtäviä - Yli 7 poissaoloa  ei arvostelua - 3 myöhästymistä 
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Väestö Vantaan osa-alueilla
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Jakaumista. Frekvenssijakauma Mainostaja kysyy 200 asiakkaalta, kuinka monta kertaa viikossa he lukevat sanomalehteä. Päivät, jolloin luet lehden Frekvenssi.
Teräväpiirtotekniikka Jussi Koskela Santeri Lehtonen IT-06.
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Medianäkyvyys SPJL marssi. Ennen marssia Tavoite: Herättää keskustelua sisäisestä turvallisuudesta Yhteydenotto muutamiin suurimpiin medioihin Keskisuomalainen.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Aikuisdiabeetikkojen hoitovastuun jakautuminen ja hoitoyksiköiden sisäinen työnjako.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Kuntouttava työtoiminta 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Esa Arajärvi.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
 n. 20 henkeä  Toimittajia, tuottajia, tuotantokoordinaattoreita  televisio, radio, netti  Huom. Tiedettä käsitellään myös muissa kuin tiedeohjelmissa.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Muuttuva työ digitalisaatiossa Kirjastonjohtajien neuvottelupäivät Perttu Kauppinen.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Yritys ja markkinointi mediassa
Esityksen transkriptio:

Helsingin kaupungin ympäristökeskus mediassa Yhteenvetoraportti

Ympäristökeskuksen julkisuus

Kirjoittelu oli vilkkainta huhtikuussa  Helsingin kaupungin ympäristökeskus ja/tai sen hakusana mainittiin koko seurantajakson aikana kaikkiaan 83 artikkelissa.  Vilkkainta kirjoittelu oli huhtikuussa, jolloin ympäristökeskus mainittiin 34 kertaa. Tuolloin media seurasi etenkin lintuinfluenssaan liittyviä asioita.  Hiljaisin seurantajakson kuukausista oli kesäkuu, jolloin ympäristökeskus mainittiin 9 artikkelissa.  Ympäristökeskus oli vahvasti esillä muiden aiheiden rinnalla yhteensä 35 artikkelissa (42 %). Vain mainintana ympäristökeskus esiintyi 47 artikkelissa (57 %). Yksinomaan ympäristökeskusta käsitteleviä artikkeleita oli yksi.

Ympäristökeskuksen julkisuus sävyltään neutraalia  Ympäristökeskusta koskeva kirjoittelu oli sävyltään pääosin neutraalia. Myönteisessä valossa ympäristökeskusta käsiteltiin kahdessa artikkelissa. Kielteisiä artikkeleita ei ollut lainkaan.  Myönteistä julkisuutta ympäristökeskukselle toi Uutislehti 100:n toimittajan kommentti, jonka mukaan YTV:n vuonna 2005 palkitsema ympäristökeskus näyttää hyvää esimerkkiä ekotehosta. Ympäristökeskus tuottaa keskivertotoimistoihin verrattuna kolmanneksen vähemmän jätettä.  Myönteinen oli myös Hufvudstadsbladetin pääkirjoitus, jonka mukaan Helsingin ympäristölautakunta on oikeassa siinä, että Helsingin torien lokkeja ja puluja on torjuttava aktiivisesti hyvän hygienian avulla.

Lintuinfluenssaan liittyvät aiheet kiinnostivat  Lintuinfluenssasta kirjoitettiin etenkin seurantajakson alkupuolella. Lintujen ruokintakielloista sekä torikahviloiden kattamisesta kirjoitettiin paljon maalis- ja huhtikuussa. Lintuja käsitteleviä artikkeleita oli seurantajaksolla kaikkiaan 39 (47 % kaikista).  Muita usein esiintyviä aiheita olivat veden ja ilman laatu sekä elintarvikkeisiin ja ravintoloihin liittyvä hygienia.  Toukokuussa kirjoittelu oli aiheiltaan hyvin vaihtelevaa. Mediaa kiinnosti mm. kesän tuomat käärmeet ja hyönteiset.  Kesäkuussa uutisoitiin lähinnä tietoja uimaveden laadusta.

Ympäristökeskuksen julkisuus eri lähteissä

Helsingin Uutisissa eniten viittauksia  Eniten julkisuutta ympäristökeskus sai valtakunnallisissa lehdissä, joissa se mainittiin 33 kertaa (40 %) sekä aluelehdissä, joissa ympäristökeskuksesta kirjoitettiin 29 kertaa (35 %).  Internetlähteissä ympäristökeskukseen viitattiin 11 ja radio- ja tv- lähetyksissä 4 kertaa.  Talouslehdissä ympäristökeskus mainittiin 4 kertaa ja puoluelehdissä 2 kertaa.  Eniten ympäristökeskukseen viittaavia artikkeleita, yhteensä 19 kappaletta, julkaistiin Helsingin Uutisissa. Lähes yhtä paljon, 17 kappaletta, julkaistiin Helsingin Sanomissa. Hufvudstadsbladet kirjoitti ympäristökeskuksesta 11 artikkelissa. Muissa lähteissä mainintoja oli 1-6 kappaletta.  Verkkolähteistä ympäristökeskuksen useimmiten mainitsi HS verkkoliite.  Seurannassa olleista lähteistä 38:ssa ei ollut koko seurantajaksolla lainkaan viittauksia ympäristökeskukseen. Valtaosa näistä oli radio-, tv- ja internetlähteitä.

 Helsingin kaupungin ympäristölautakuntaan viitattiin seuratuissa lähteissä 17 kertaa.  Ympäristölautakunta otti kantaa mm. pihapysäköintiin sekä tarpeeseen harventaa lintukantoja. Ympäristölautakunta myös päätti lintujen ruokintakiellosta.  Kaupungineläinlääkäri Riikka Åberg mainittiin 15 jutussa. Näistä valtaosa käsitteli torikahviloiden ja terassien suojausta. Kaupungineläinlääkäri sai julkisuutta

Seuratut hakusanat  Helsingin (kaupungin) ympäristökeskus  Helsingin (kaupungin) ympäristölautakunta  Helsingin kaupungineläinlääkäri

Seuratut printtilähteet Valtakunnalliset lehdet  Helsingin Sanomat  Hufvudstadsbladet  Iltalehti  Ilta-Sanomat Talouslehdet  Kauppalehti  Taloussanomat  Talouselämä  Tekniikka & Talous Aluelehdet  Alueuutiset  Helsingin Uutiset  Länsiväylä  Metro  Uutislehti 100  Vantaan Sanomat Aikakauslehdet  Kauppalehti Presso Ammattilehdet  Maaseudun Tulevaisuus  Energia Puoluelehdet  Kansan Uutiset  Uutispäivä Demari  Suomenmaa  Nykypäivä  Vihreä Lanka  KD-lehti

Seurannassa olleet sähköiset mediat Radio  Yle Radio Suomi klo 8.00, ja  Radio Nova klo 12  Radio Vega klo 16 Televisio  TV1, klo 7.30  TV1, klo  TV2, klo ja talous  Alueuutiset  MTV3, klo 7.00  MTV3, Seitsemän uutiset  MTV3, Talousuutiset klo  MTV3, Kymmenen uutiset  Nelonen, Kahdeksan uutiset ja talous Nettilähteet  Bisnes.fi  Digitoday  HS Verkkoliite  Iltalehti.fi  Iltasanomat.fi  ITViikko.fi  Jippii.fi  Kampanja  Markkinointi & Mainonta  MikroPC.net  MTV3 Internet  Nelonen.fi  Prosessi  SoneraPlaza  Talentum.com  Talouselämä.fi  Tekniikka & Talous  Tietokone  Tietoviikko  Yle.fi  Yle Internytt