Ammattilehtibrändissä on sähköä. Mutta missä on virtalähde kymmenen vuoden kuluttua? Pirkka Aunola 9.11.2005.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

CityGiant Iisalmi LED-suurnäyttöjen mediaverkko Iisalmessa.
WordPress- koulutus Kaarinan & Espoon NKK.
Tietopaketti Big Datasta
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Otamme kantaa! Tavoitteena on saada nuoret aktiivisesti itse ottamaan kantaa tupakanpolttoa vastaan. Kannanotoissa voi hyödyntää laajempien aihekokonaisuuksien.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo Museoliitto museoiden.
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Internetin ilmaisohjelmat
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
ONETED Antti Kolehmainen, Santeri Lehtonen, Arto Ranta ja Toni Sipiläinen Sarja B.
NCA N ärpes C entral A ntennandelslag -Virtuell Arena Närpes IPTV Palvelu seutuverkossa Kauhajoki
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
Helsingin kaupungin ympäristökeskus mediassa Yhteenvetoraportti
Mitä kaikkea siellä voi tehdä?. Kaksi osaa – Huvi ja Hyöty  Merkityksellinen, eli hyöty  Viihteellinen, huvi.
Sosiaalinen media.
Tiedonsiirronperusteet
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WE LOVE HELSINKI.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Juba, - Miten määrittelet sanan yhteiskunta? - Mistä tietoa yhteiskunnasta? > Media > Viranomaisten, järjestöjen, yritysten oma tiedotus.
Tiedonhankintaprosessin portaat
Suomalaisen televisiotarjonnan lähihistoria Viestinnän tutkimuksen nykysuuntauksia
KOLMASULOTTUVUUS.FI JA KIRJASTOT Päivi Litmanen-Peitsala Viestinnänsuunnittelija, Kirjastot.fi.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Suomen H-veneliitto MAAILMAN PARHAAT SUOMEEN SUOMI JA HELSINKI H-VENEIDEN MM-NÄYTTÄMÖNÄ
INTERNATIONAL SUMMER SCHOOL Etelä- Korea. HAKEMINEN  Haku tapahtui asiossa olevan hakemuslomakkeen avulla.  Hakuaika on keväällä.  Tärkein kohta hakemisessa.
TERVEYSKASVATUS * Valistus * Opetus * Neuvonta >< ei tavoita kaikkia >< opetus ei laadukasta, monipuolista, innostavaa >< kaikki eivät pääse terveysneuvontaan.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
TEKIJÄNOIKEUDET HS maaliskuu 2017:.
Mainonnan vaikutuskeinoja
Yritys ja markkinointi mediassa
1. jakso 2. jakso 3. jakso 4. jakso JoPoX pähkinänkuoressa
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Televisiot.
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Median aikajana TV v. älypuhelin some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Tekijänoikeudet opetuksessa Ylöjärvellä
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Median aikajana Älypuhelin 1993 TV v.1926 some
Median aikajana älypuhelin TV 1. radio-lähetys TV v.
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Kirjasampo – kirjallisuuden tiedonhaku
Median aikajana TV v some Ensimmäinen älypuhelin 1993 IBM
SUOMEN MONIPUOLISIN URHEILUSEUROJEN PALVELU
Esityksen transkriptio:

Ammattilehtibrändissä on sähköä. Mutta missä on virtalähde kymmenen vuoden kuluttua? Pirkka Aunola

© Dagmar 2005 Digitaalisuus valtaa vauhdilla alaa

© Dagmar 2005 Kaikki yhdestä paikasta

© Dagmar 2005 Sähkö- posti Uutis- kirjeet Verkko- mediat Aikakaus- lehdet Paikallis- lehdet Asiakas- lehdet Hakemistot, kalenterit Ammatti- lehdet Mobiili Metro Mainos- julisteet Erikois- lehdet Yleisö- lehdet Talous- lehdet Esitteet Pylväs- taulut Raitio- vaunut Promootiot Pysäkki- katokset Metro- asemat Kaupunki- pyörät Liikenne- välineet Bussit Urheilu- kentät Lento- asemat Mainos- pilarit Osastot Liite- lehdet Päivä- lehdet Harraste- lehdet Ilmais- lehdet Mielipide- lehdet Insertit/ Adverto- riaalit Yleisaika- kauslehdet Sponsorointi Printti Kaupalliset kanavat Paikalliset asemat FST Radio 1 Radio Nova Paikallis- radiot Radio Q YLE Radio Suomi Radio X Osavalta- Kunnalliset kanavat Radio Pakkaukset Nelonen SubTV MTV3 Ohjelma- yhteistyö Paikallis- kanavat Satelliitti/ kaapeliTV TekstiTV Video YLE TV1, TV2, Teema TV Info- kioskit Video- pelit Home Shopping Uudet mediat DVD/CD Rom Ostos- kärryt Hylly- puhujat Kuitit MyymäläTV Lattia- tarrat Messut CRM Mobiili- ratkaisut Telemark- kinointi Perinteinen suora Digitaaliset ratkaisut Postikortit Pääsyliput Kupongit Kahvilat WC- mainonta Muuta Internet Off screen- toteutukset Spotti- mainokset Elokuva Ulkomainonta Myymälät Suoramarkkinointi Tapahtumat Product placement Hakusanat Blogit Podcasting Wikit Branded entertainment Kuntosalit Ambient Branded content Tavararyhmän hallinta Lisää kanavia, välineitä, sisältöä…

© Dagmar 2005 Lisää ihmisten itse tuottamia sisältöjä Katso koko keskustelu:

© Dagmar 2005 Tietotulvassa luovitaan uudella tavalla

© Dagmar 2005 Internet 1.0

© Dagmar 2005 Internet 2.0 Katso koko keskustelu: ”Tein banaani- kakun Valion netti- sivun ohjeen mukaan.”

© Dagmar 2005 Tietokeskeisyydestä sosiaalisuuteen

© Dagmar 2005 Ihmiset kysyvät ja neuvovat toisiaan Katso koko keskustelu: ”Onko missään hyvää linkkiä helsingin kuoroista?”

© Dagmar 2005 Luotamme yhä enemmän toisiimme Lähde: Lähde: Admap 7-8/ % suosittelee hyväksi havaitsemiaan tuotteita ja palveluita 90 % uskoo perheenjäse- niltään ja ystäviltään saamaansa tietoon

© Dagmar 2005 Voittajat tarjoavat kanssakäymisen valuuttaa …uusi… …mielenkiintoinen… …jännä… …hauska… …tärkeä…

© Dagmar 2005 Voittajat tarjoavat parhaita keskusteluja

© Dagmar 2005 Voittajat tarjoavat sitä, mitä ihmiset haluavat

Miten ammattilehdet voivat hyödyntää näitä muutoksia?

© Dagmar 2005 Uudet julkaisuvälineet halpoja ja helppoja

© Dagmar 2005 Sisältö ratkaisee, ei muoto

© Dagmar 2005 Vertaisyhteisö, jonne halutaan

© Dagmar 2005 Digitaalisuus dialogin välineenä

© Dagmar 2005 Yhdessätekeminen ja oppiminen tärkeintä

© Dagmar 2005 Yhteisöllisyys on kommunikaatiota Ihminen hakeutuu yhteisöihin epävarman maailman ajamana. Kuuluminen ei kuitenkaan toteudu vuorovaikutuksena vaan jatkuvana kommunikaationa. Kommunikaatio on avointa eikä pääty koskaan. Kommunikaatio, yhteisten merkitysten etsiminen rakentaa modernit yhteisöt. Antti Hautamäki Lähde: Yhteisöllisyyden paluu (2005) Gaudeamus Kirja, sivu 10