Animaation tekeminen:

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
AverMedia Avervision 100 Käyttö ja asentaminen
Advertisements

AverMedia Avervision DL Käyttö ja asentaminen
Videoneuvottelutekniikasta ja -laitteistosta Ann-Marie Haapasalo
Nopeudesta ja kiihtyvyydestä
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Paint Shop Pro X -kuvankäsittelyä alusta alkaen
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Vinkkejä sanojen muistamiseen •Visuaalisen muistin tukeminen ▫Sanan liittäminen kuvaan  pohdi, mitä oman kielen sanaa opeteltava sana muistuttaa  luo.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Nykytaide -Mitä se on?.
Uusi tapa nauttia TV:stä seutuverkoissa
Huonoin työni? Hirveetä p…...
Nykykulttuuri ja minä Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua Suhtautumiseni nykykulttuuriin – tarkastelua.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
1 Java-kieleen pohjautuvien ohjelmien käyttökohteita Ohjelmat Appletit JavaBeans JavaScript Java Server Pages (JSP) Java Servletit J2ME, mobiililaitteet.
Äänitehosteiden lisääminen animaatioon j ja käynnistä kurssi painamalla F5-näppäintä tai valitsemalla Diaesitys > Alusta. Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus.
Suunnitelma ohjelmiston testaukseen
Opinnäytetyöprosessi
Niina Katainen, Virtuaaliyliopistohanke, Mediaelementit Niina Katainen Virtuaaliyliopistohanke2003.
ANIMAATIOTYÖPAJA Elokuvakasvatus Sodankylässä -projekti.
Photoshop Cs5 tuttorial. HDR  HDR (tulee englanninkielistä sanoista High Dynamic Range) tarkoittaa kuvantamista, missä kuvaa käsitellään muodossa, jossa.
MININAAMION VALMISTUS HIEKKAVALU -TEKNIIKALLA
Ohje PowerPoint esityksen tekoon
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Projekti ja siinä työskentely
Heikki Niiranen 2006 T Multimedian työvälineet Videoeditointi.
Ohjeita animaation tekoon:
Viittomien animoinnista Copyright, 1996 © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Vapaa aihe Kysymykset.
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Algoritminen ajattelu
Harjoituksissa tehdään digitarina
= olemusajattelu. Essentialismin mukaan kaikilla substansseilla on oma olemus jonka mukaan ne toimivat Kaikilla eliöillä ja elottomilla on oma päämääränsä.
KUVAKÄSIKIRJOITUS  Kuvakäsikirjoitus on kuvallinen ja/tai kirjallinen selvitys siitä, millaisin kuvin tarina aiotaan kertoa.  Kirjallisessa muodossa.
Iida Salminen & Laura Päärni, VAKA-12C
Tytöt teknologian taitajiksi
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
Koulutuksen laadun kehittäminen
Validiteetti ja reliabiliteetti
Avoimet videoleikkeet Otavan Opisto Jari Sarja.
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
LISp_miner ohjelman voi ladata osoitteesta: Sijoita se asemaan C:\ Olkoon meillä seuraava tenttiä koskeva tiedosto (tekstitiedosto.
KUVAKÄSIKIRJOITUS Kuvakäsikirjoitus on kuvallinen ja/tai kirjallinen selvitys siitä, millaisin kuvin tarina aiotaan kertoa. Kirjallisessa muodossa kerrotaan.
EUROOPPALAISEN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
T Ryhmä ”Tete” Henkilökohtainen SE-harjoitus Marko Nikula (Assesment of Architecture) Arkkitehtuurin arviointi.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Historia tarkoittaa aikaa tästä hetkestä taaksepäin. Historia on tiedettä, tutkimusta menneistä tapahtumista. Lähteet kertovat menneisyydestä: Arkelogiset.
{ KUVANKÄSITTELY LYHYT VALINNAISKURSSI TAIVALLAHDESSA.
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
MapInfon tiedostot TAB – Tiedosto, jonka avulla tietokanta avataan MapInfossa. Tiedostossa tietoja kentistä ja koordinaattijärjestelmästä. DAT, XLS. TXT.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
YHTEISTYÖ VANHEMPIEN KANSSA Erityisopettajien koulutus HyLa2/Kaste Marja Hämäläinen puheterapeutti, FM Hyvinvointitoimiala Turun kaupunki
TVT JA VIRTUAALINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ VLE = Virtual Learning Environment ICT = Information and Communication Technology Kymintehtaan koulu.
Anselm Cantenburylaisen ontologinen todistus etenee seuravaasti:
3D-grafiikka Animaatio.
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Askel askeleelta ohjeita tulla ammattivalokuvaaja
Liikeharjoitus.
PowerPointin tekeminen
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Arvioinnista arkipäivää
Esityksen transkriptio:

Animaation tekeminen: Aikataulu: VK1: Mikä animaatio on? Eri tapoja tehdä animaatio. Esimerkkianimaatioita ryhmien valinta tekotavan ja suunnitelman aloittaminen

VK2: VK3: VK4: VK5: koeanimaatiot suunnitelman teko ja hyväksyminen ohjeita toteutukseen VK3: koe (+ oheismateriaalin tekoa?) VK4: kuvaamisen aloittaminen VK5: kuvaamista ja ohjeet editoinnista

VK6: Editointia VK7: äänitehosteiden ja taustamusiikin teko ja animaation viimeistely VK8: ensi-ilta ja yhteenveto projektista

Mitä animaatio on? Gartzin (1975) määritelmän mukaan: "Animaatio, eli elävöittäminen, tarkoittaa ruutu ruudulta luotua elokuvaa, jossa piirroshahmo, valokuva, nukke tai vaikkapa jokin esine on saatu liikkumaan halutulla tavalla, elämään lopullisella filmillä sellaista elämää, jonka sen tekijä on sille säätänyt. Tämä luominen tapahtuu useimmiten kameran avulla, mahdollista on myös animoitavien asioiden piirtäminen tai raaputtelu suoraan filmin kalvolle." Animaatioita voidaan tehdä sekä kameralla että tietokoneella, ja ne voidaan jaotella tekniikan perusteella:

Piirrosanimaatiossa hahmojen liikkeet piirretään kuva kuvalta ja kuvataan piirros kerrallaan. Tänä päivänä tv:ssä ja elokuvissa nähtävät piirrosanimaatiot on useimmiten tehty skannaamalla käsin piirretyt hahmot ja värittämällä ne tietokoneohjelman avulla. (Lumiukko, Muumit). Nukkeanimaatiossa liikuteltavina hahmoina toimivat erityiset animaatiota varten valmistetut nuket tai lelut (Turilas ja Jäärä, Pikkukakkosen Nukkumatti). Esineanimaatiossa liikkuvat esineet kuten esimerkiksi tuolit, pöytä, kynät tai kukkamaljakko jne. Vaha-animaatiossa hahmot on tehty muovailuvahasta (Saviset, Wallace & Gromit). Pala-animaatiossa hahmot on tehty leikaten tai repien kartongista (Kössi Kenguru, Hinku ja Vinku). Tietokoneanimaatio (2D, 3D tai niiden yhdistelmä). Tietokoneanimaatio valmistetaan siihen tarkoitukseen kehitetyllä tietokoneohjelmalla. Tietokoneanimaatiossa ei tarvita kameraa. Tietokoneanimaatioiden tekoon on myös koulu-ja päiväkotikäyttöön soveltuvia ohjelmia. Piksillaatiossa animoidaan ihmisiä. Ihminen on siis aivan kuin animaationukke: liike syntyy kuva kerrallaan ja kuvien oton välissä on oltava aivan liikkumatta. Piksillaatio mahdollistaa monet trikit kuten katoamistemput ja liukumisen lattiaa pitkin. Tekniikoita myös yhdistellään. Tietokonetta käytetään myös yhä useammin animaationteon apuvälineenä, vaikka kyseessä olisikin vaikkapa perinteinen pala-animaatio. Vain mielikuvitus on rajana animaation tekemisessä - liikkua voivat ihmiset, esineet, hiekka tai juuri se materiaali, mikä halutaan animoida.

Animaatioita: http://hyl.edu.hel.fi/%7ekuvataide/ylaaste/ya_index.html Linkkejä: Animaatioita: http://hyl.edu.hel.fi/%7ekuvataide/ylaaste/ya_index.html http://www.apple.com/fi/education/animation/ http://www.anim8ed.org.uk/projects_all.asp#  http://www.nfb.ca/animation/objanim/en/films/ http://www.animaatioklinikka.fi/ Ohjeita: http://www.mediametka.fi/freimi/animaatio/linkit.html