13.3.2014Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
People make it work!. Mistä johtuu se, että... • vain 10% strategioista toteutuu? • henkilöstöstä noin 5% on.
Advertisements

URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
PALAPELIN PALAT PAIKOILLEEN
Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Työhönvalmennuksella työelämään
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Henkilöstön virkistysrahan käyttö HUS:ssa
S OSIAALIALAN T YÖNANTAJAT RY 1 Kohti hyvinvoivaa Suomea Sosiaalialan Työnantajat ry:n linjauksia tulevalle hallituskaudelle
Ari-Matti Auvinen Jarmo Tanskanen Suomen eOppimiskeskus.
Vammaispalveluiden innovaatio- ja kehittämiskeskus -konsepti Jarno Tuimala, Anne Laakso
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
SLS vaalii ja kehittää Suomen ruotsinkielistä kulttuuriperintöä.
Osaava Uusimaa Työpaja Kooste organisaatioiden osaamistarpeista.
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Oululaisen Pelitoimialan Järjestäytyminen. Oululainen Pelitoimiala •Ouluun on vuosina perustettu kymmenkunta uutta pelitoimialan yritystä •Tällä.
Yrityskehitys Faartti – ideasta yritykseen SUUPOHJAN ELIKEINOTOIMEN KUNTAYHTYMÄ •Jurvan NikkarikeskuksessaJurvan Nikkarikeskuksessa •TEAK Oy:ssä TeuvallaTEAK.
Osaamispäällikkö Finn-Savotta Oy:n kumppanina
Vapaaehtoistoiminnan teematyöryhmä Hanna Kääriäinen
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Yrittäjätalon imago 1. Imagon suunnittelua ­1.6. aloituspalaveri ­20.6. taustamateriaali opiskelijoille, aikataulutus ­Elo-syyskuu: taustamateriaalin.
tee-se-itse: KYLÄSUUNNITELMA
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET
Veli-Matti Karppinen 2006 Nakertaja – Hetteenmäen kyläyhdistys ry.
Kodin ulkopuolinen väkivaltatyö ja verkostoitumisen merkitys Oulun seudulla VIA VIS –VÄKIVALTATYÖN HANKKEEN PÄÄTÖSSEMINAARI – Miten väkivallan tekijää.
Hahmotelma nuorten ohjaus- ja palveluverkostosta Kokkolassa Nuorta ei jätetä seminaari Ronnie Djupsund.
CxO Mentor Oy. Kyselytutkimus Vastauksia 36 kpl Vastaajat aikuisia, yksi 16-vuotias mukana Mukana seuran toiminnassa: – 1-3 v (7 hlö) – 4-9 v (21 hlö)
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Lähidemokratiaselvitys Konginkangas - Äänekoski. Lähidemokratian nykytilan kartoitus, kehittämistarpeiden tunnistaminen ja toimintamallin kehittäminen.
Taabor 2013 NU12. Arviointi  Mikä oli tämän ryhmän vahvuus tässä tapahtumassa?  Missä ryhmällä olisi ollut eniten kehittämistä?  Miten yhteistyö Nurmijärven.
”KaaSu” - Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittäminen – hanke 2008 – 2009.
Realisoituuko työvoimapula - välityömarkkinoistako ratkaisu?
Kansalaistoimijalähtöinen kehittäminen joensuun kaupunkialueilla kaupunginsihteeri Jari horttanainen
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittämishanke KaaSu Palvelun tuottaja kehittämässä palveluprosessin seurantaa Kaakkois-Suomen.
Jukka Läärä puheenjohtaja
Nuoren turvapaikanhakijan polku Pudasjärvellä
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
KTT Minna Söderqvist: Miten työnantajat näkevät ulkomaiset työnhakijat ja ulkomaisen henkilökunnan? 33 työnantajahaastattelua 2004 Kokemusta ulkomaisista.
Asumisneuvontaa Jyväskylän seudulla Suomen Setlementtiliitto Asumisen seminaari
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
pk Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö Järjestö Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö palveluntuottaja päivittäin yli 600 kuntoutus- ja hoitopaikkaa.
Asukastoiminnan ja yhteisöllisyyden mahdollisuudet kerrostalossa
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Yammer sisäisen viestinnän työkaluna Jyväskylän yliopistossa
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Osaava Uusimaa Salla Koivunen. Tavoitteet Oppilaitosten tarjonnan asiakaslähtöinen kehittäminen –Pääroolissa koulutusten ja kehittämishankkeiden.
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opossum-projekti ja tiedotus
Aurinko Golf Oy STRATEGIA Versio 0.4 /
Rakennetaan kumppanuutta Pohjois-Savossa Seija Korhonen Järjestöfoorumi Kuopio
Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry Hyvinkään kaupunki Lohjan Kaupunki Porvoon kaupunki Nuorisotutkimusseura Monialaisten yhteistyöverkostojen kehittämishanke.
www.yhteisokeskus.fi Järjestöjen ja kuntien välinen yhteistyö Milja Karjalainen Satakunnan yhteisökeskus Sirpa Kynäslahti Porin kaupunki.
Ohjaamomallin kehittämässä
OTE maakunnassa -Polut kuntoon -hanke
Kansalaistoiminnankeskus Matara
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Palveluverkoston seminaari
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
STRATEGIA Aurinko Golf Oy
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Avoimen tuotteenhallinta
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Esityksen transkriptio:

Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi

2. •Yritystalossa 21 toimijaa – yritykset ja julkinen hallinto • Noin 100 henkilöä töissä •Vuodenvaihteen jälkeen haastateltiin 19 organisaation johtohenkilöt •Tavoitteena saada kuva, miten toimijat olivat ensimmäisen toimintavuoden kokeneet ja mitä odotuksia oli jatkon osalta

3. Haastattelun tulokset: 1. Mitä odotuksia organisaatiolla oli siirtyessään BusinessLohjaan? Kaikki haastatellut korostivat odotuksina yhteistyötä/verkostoitumista ja sen kehittämistä talon eri toimijoiden kesken. Odotuksena oli ollut myös, että muuton myötä organisaation tavoitettavuus paranee. On helpompi ottaa yhteyttä, kun toimitaan samassa talossa. Kaikki ilmaisivat myös halunsa yhteistyöhön riippumatta siitä millä sektorilla toimivat. Lisäksi odotuksena oli ollut, että talon tilat täyttyvät toimijoista. Tätä korostivat erityisesti yrittäjät. 2. Mitkä asiat ovat vastanneet odotuksia? Talo toimii maamerkkinä, joka helpottaa asiakkaiden ohjautumista. Tiloihin ollaan pääosin tyytyväisiä. Yhteistyö eri toimijoiden kesken parantunut. Tämä erityisesti julkisen sektorin toimijoiden osalta. Osalla myös imago kohentunut asiakkaiden silmissä muuton myötä. 3. Missä asioissa on tullut pettymyksiä? Erityisesti yritykset korostivat sisääntuloteiden (Nummentie ja Suurlohjan katu) opastusmerkkien tärkeyttä. Nyt vaikeuksia opastaa asiakkaita yritystaloon. Myös tiedon kulku talon yhteisistä tilaisuuksista, tapahtumista jne. ei kulje. Alakertaan (- 2 kerros) odotettiin enemmän yrityksiä ja sama koskee myös Nummentien puoleista talon osaa. Tyhjät tilat eivät ole hyvä viesti ulkopuolelle. Myös tiedottaminen uusista yrityksistä tai entisten poislähtemisestä on ontunut. Myös pysäköinti kaikkinensa koettiin ongelmallisena – talon edessä paikkoja liian vähän ja talon takana pysäköintipaikkojen merkintä epäselvää.

4. 4. Yhteistyö organisaatioiden ja/tai henkilöiden kesken Yleensä yhteistyö on tapahtunut joko yhteisten asiakkaiden tai muun yhteisen asian puitteissa. Muu yhteistyö on satunnaista eikä organisaatiossa ole sen kehittämiseen nimettyä henkilöä. Muiden organisaatioiden henkilöiden tuntemus liittyy myös paljolti yhteisiin asiakkuuksiin. Yleisesti todettiin, että talon henkilöstö ei tunne toisiaan ja osin ei tunneta myöskään kaikkien talon toimijoiden toimintaa. 5. Yritystalon www-sivut Kaikki kokivat talon www-sivujen tärkeyden. Sivujen tulee kohdistua ensisijaisesti yrittäjille ja esittäytyä ”palvelut edellä”. Viestin tulee olla, että yritystalo tarjoaa kokonaisvaltaisen palvelun yrittäjälle. Lisäksi osa yrittäjistä toivoo, että sivut toimisivat myös myyntikanava tuotteille ja palveluille. 6. Toiveita ja suunnitelmia jatkon osalta Yhteistyöhön ollaan valmiita panostamaan omaa aikaa. Tavoitteena tulee olla yhteisen Businesslohjalaisuuden esiin kaivaminen ja sen kehittäminen. Yhteystyön kehittämiseen nimetty yhteistyöryhmä koordinaattorina Jukka Ollila ja organisaatioiden nimeäminä jäseninä Pasi Hotti, OfficePlus, Leea Kavonius Travento, Anne von Bell, Lohjan Yrittäjät ry, Jussi Taipale Mainostoimisto Graft Communication, Evita Malm, Lohjan kaupunki, Satu Danielsson, Luksia, Tuula Ruoste, Uudenmaan te-toimisto ja Heikki Ruuskanen, Laurea. Tämän ryhmän tehtävänä rakentaa vuosisuunnitelma yhteistyön kehittämiseksi. Lähiajan toimenpiteinä aamupuurokäytännön jatkaminen, www-sivujen päivitys ja talon sisäisen viestinnän rakentaminen.