Kuntamarkkinat 2010 Näytteilleasettajat 27.10.2010 Paula LehtoLeena Euranto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Koko vuosi 2013 Keskeiset tulokset.
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
Elettiin vuotta 2004, eräässä pienessä kaupungissa nimeltään Laholm, missä turvallisuudesta ei ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu.
Kuntamarkkinat 2010 Kävijät Paula LehtoLeena Euranto.
Työhönvalmennuksella työelämään
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Paikallisesta sopimisesta työaikajärjestelyissä
Elettiin vuotta 2002, eräässä pienessä kaupungissa, missä turvallisuudesta ei kaikilla ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu jätetty.
FC WILD Tyytyväisyyskysely Yleistä/taustaa • Tyytyväisyyskysely järjestettiin toista kertaa tavoitteena saada kuuluviin kentän ääni,
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Barometri 2009 Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Vastaajia 59.
1 ©TNS 2012 Tämän tutkimuksen tulokset on tarkoitettu vain tilaajan omaan käyttöön. Niitä ei saa lainata, luovuttaa, jälleenmyydä tai julkaista ilman tutkimusyrityksen.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Telebus Elokuu/2007/viikot 32 ja 33.
14 websuunnitteluvinkkiä!
YO-ILMOITTAUTUMISOHJE 2014 SYKSY. Täytä kuulakärkikynällä Huom! Jos erityisjärjestelyitä, lukitodistuksia, lääkärinlausuntoja on käytössä, nämä asiat.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Kaisa Tuomisto TU08S1E  Tutkimuksen tavoitteet  Käytetyt hakusanat ja osumat  Linux  Tietolähteiden vertailua  Yhteenveto  Viitteet.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Palautteen olemuksesta
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
“Aluekehittäjä parhaasta päästä.” Etelä-Karjalan liiton rahoittamia hankkeita koskeva asiakastyytyväisyyskysely Järjestettiin huhtikuussa 2014, toteutettiin.
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 2/2013 Keskeiset tulokset Innolink Research.
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
ASUNTOJEN VUOKRAT 2008 Yliaktuaari Paula Paavilainen
Akavan Erityisalat/ Jäsentutkimus 2008 Jäsentyytyväisyystutkimus 2008.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Liite Patu 8/ KIRKKONUMMEN KUNTA Palvelutuotannon käyttäjäkysely
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Valmistuneiden seuranta. Seurannan tausta ja kohderyhmä  Valmistuneiden nykyisten tilanteiden selvittäminen ja seurannan mallin luominen  Ammattiopistoissa.
2. a. Pareittain esittele kirjoittamasi esittelyteksti ja valitsemasi lehtijutut. 2. b. Tarkastelkaa yhdessä valitsemianne lehtijuttuja ja merkitkää juttuihin.
Tässä on kokoelma kaikista 8lk:lla tekemistäni töistä.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Matkailun nettisivujen analysointi
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Yleistä tutkimuksesta
Oodin rajauslaki-toiminnallisuus HY:n Oodi-päivä Tuomas Naakka Kehittämisosasto/opiskelijarekisteri.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Kuntaraportti Siikalatva
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
TOIMINNAN TILASTOINTI
Esityksen transkriptio:

Kuntamarkkinat 2010 Näytteilleasettajat Paula LehtoLeena Euranto

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE SISÄLLYS 1. Johdanto 1.1. Tutkimuksen taustaa ja tavoitteet 1.2. Tutkimuksen kohderyhmä ja otoksen muodostaminen 1.3. Raportointi ja analyysit 1.4. Laadunvarmistus 2. Yhteenveto tutkimuksen tuloksista 3. Tutkimuksen tulokset 3.1. Yleisarvosana Kuntamarkkinat –tapahtumalle 3.2. Osallistuminen kuntamarkkinoille ja uusien liikesuhteiden saaminen 4. Avoimet vastaukset LIITTEET atk-taulukot ja tutkimuslomake (vain pdf -versiona)

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 1. Johdanto 1.1.Tutkimuksen taustaa ja tavoitteet • Kuntamarkkinat -tapahtuman yhteydessä tutkitaan vuosittain Kuntamarkkinoiden kävijöiden ja näytteilleasettajien kokemuksia tapahtumasta. Tutkimukset toteutetaan erillisinä tutkimuksina yhteistyössä Taloustutkimuksen kanssa. Tässä raportissa esitetään näytteilleasettajatutkimuksen tulokset. • Tutkimuksen tavoitteena on tuottaa tietoa tapahtuman näytteilleasettajien kokemuksista ja toiveista Kuntamarkkinoiden edelleen kehittämiseksi. • Tutkimus toteutettiin nyt kuudetta kertaa internetkyselynä – välisenä aikana. • Raportti sisältää soveltuvin osin graafisen vertailun vuosien tuloksiin.

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 1. Johdanto 1.2. Tutkimuksen kohderyhmä ja otoksen muodostaminen • Tutkimus toteutettiin kokonaisotantana. Tutkimuskutsu lähetettiin kaikille tapahtuman näytteilleasettajayrityksille ja joissain yrityksissä kahdelle tai useammalle henkilölle. Näytteen koko oli kokonaisuudessaan 163 henkilöä. • Määräaikaan mennessä kyselyyn vastasi 66 henkilöä, jolloin vastausprosentiksi muodostui 40. • Kuntaliitto vastasi näytteen muodostamisesta ja toimittamisesta Taloustutkimukseen.

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 1. Johdanto 1.3. Raportointi ja analyysit • Tutkimuksen päätulokset on esitetty tässä raportissa graafisesti sekä tekstiyhteenvetona. Tulokset on lisäksi ristiintaulukoitu. Ristiintaulukointien avulla voidaan tarkastella tuloksia kysymyskohtaisesti eri taustaryhmissä. • Tulosten ristiintaulukoinnissa on käytetty T-testiä, joka testaa kunkin taulukoidun taustamuuttujan kohdalla poikkeaako tulos muista ryhmistä tilastollisesti merkittävästi. Tähti (*) luvun vieressä osoittaa, että ero on merkitsevä. • Avoimet vastaukset on esitetty kokonaisuudessaan tässä raportissa kappaleessa neljä. • Vastaajien taustatiedot on esitetty graafisesti johdannon jälkeen olevalla sivulla.

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus 1. Johdanto 1.4 Laadunvarmistus • Taloustutkimus käsittelee aina kaikkia tutkimuksiin liittyviä, sekä asiakkailta saatuja että tutkimuksen yhteydessä syntyneitä, tietoja ehdottoman luottamuksellisina. • SGS Fimko on myöntänyt Taloustutkimukselle sekä ISO 9001:2008 että ISO laatusertifikaatit ja tämän projektin kaikki vaiheet toteutetaan näiden standardien sekä Suomen lakien mukaisesti. • Lisäksi Taloustutkimus on sitoutunut noudattamaan ESOMARin ja Kansainvälisen Kauppakamarin yhdessä julkaisemia tutkimusalan kansainvälisiä perussääntöjä T4160, PL/LE

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 2. Yhteenveto tutkimuksen tuloksista • Kuntamarkkinoiden näytteilleasettajat ovat yleisarvosanalla mitattuna melko tyytyväisiä; keskiarvo on 8,02. Arvosana on hieman parantunut viime vuodesta (v ka. 7,89). • Kolme viidestä vastaajasta on osallistunut aiemminkin Kuntamarkkinoille ja heistä 79 % vastaa saaneensa Kuntamarkkinoilla näytteilleasettajana ollessaan uusia liikesuhteita/uutta kaupallista menestystä.

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.1. Yleisarvosana Kuntamarkkinat -tapahtumalle • Kuntamarkkinat saa tänä vuonna näytteilleasettajilta kokonais- arvosanan 8,02. Tulos on parantunut hieman viime vuodesta ja on nyt samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten. •Parhaimpia arvosanoja antaneiden osuus on viime vuotta 8 % suurempi ja arvosanan seitsemän valinneita on puolestaan 9 % vähemmän kuin vuosi sitten. • Taustaryhmittäin tarkasteltuna tyytyväisyydessä on seuraavia eroja: •Vastaajat, joiden näyttelytilat olivat K-kerroksessa ovat tyytyväisimpiä (ka. 8,25). Seuraavaksi parhaat arvosanat antavat kolmannessa kerroksessa olleet (ka. 8,00) ja heikoimmat arviot antavat kakkoskerroksen näytteilleasettajat (ka. 7,81). •Ensimmäistä kertaa mukana olevat antavat parempia yleisarvosanoja (ka. 8,15) kuin useamman kerran mukana olleet (ka. 7,92).

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 3. Tutkimuksen tulokset 3.2. Osallistuminen kuntamarkkinoille ja uusien liikesuhteiden saaminen • Vastaajilta kysyttiin osallistuivatko yrityksensä edustajina ensimmäistä kertaa Kuntamarkkinoille. Kaksi viidestä oli mukana ensimmäistä kertaa. • Niiltä, jotka ovat osallistuneet aiemmin, kysyttiin ovatko he saaneet Kuntamarkkinoilla näytteilleasettajana ollessaan uusia liikesuhteita ja/tai uutta kaupallista menestystä. Neljä viidestä vastasi tähän myönteisesti ja vain viidesosa ei ollut saanut uusia liikesuhteita tai kaupallisesta menestystä.

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE 4. AVOIMET VASTAUKSET

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE Mitä terveisiä / palautetta haluaa lähettää Kuntamarkkinoiden järjestäjille:1/3 • 3. kerroksen ilmastointi ei ole riittävä, tilassa selvästi liian kuuma. • Ahtaat puitteet. Hyvä opastus ja neuvonta valmisteluvaiheessa • Asiakkaiden määrä yllätti meidät. • Ensikertalaisen kokemuksella hyvä. Ahdasta oli, mutta se loi tunnelmaa. • Hienosti järjestetty tapahtuma. Paljon erilaisia näytteilleasettajia sekä puheenvuoroja, takaavat monipuolisen kävijäkunnan. • Hyvin meni kiitos! Hyvin toimi järjestelyt, vastaukset kaikkiin kysymyksiin sai heti ja ystävällisesti. Ainut miinus oli, että 3. krs oli aika kuuma, mutta ehkä sille ei mitään mahda, kun oli niin paljon ihmisiä, joka siis on vaan positiivista. • Hyvä,toimiva tapahtuma,paljon osallistujia. Järjestelyt erinomaiset,kiitos siitä! • Hyvät järjestelyt. Osaston pystyttäminen helppoa. Kaikki hoidettu paikalleen etukäteen kuten sovittu. Siisteydestä huolehdittiin erinomaisesti koko päivien ajan. Toimittajien ruokailu toimi hyvin, ruoka oli hyvää ja toiminnot sujuvia. Ainut miinus, että etukäteen ei meille asti kulkenut tieto, että ainoastaan käteismaksu on mahdollinen. • Järjestelyt pelasivat hyvin, pahoja jonoja ei syntynyt missään (ruokailu, ruokaliput jne). Netin välityksellä (alkerran autohalliin) lähetetyissä esityksissä oli riittämätön äänestoisto. Ei kuulunut vaikka seisoi aivan kaiuttimien vieressä. • Järjestelyt toimivat joka vuosi hienosti! • Järjestelyt/kokonaisuus toimi hyvin. • Kiitoksia! Jatketaan yhteistyötä

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE • Kiitos onnistuneista päivistä! • Kuntatalo on liian haasteellinen paikka järjestää ko. markkinoita. Sokkeloinen jne... Näyttelyosastoja on varmasti hyvin vaikea löytää K-kerrosta lukuunottamatta. • Loistavat järjestelyt ja ihanan joustavaa väkeä • Luennot ovat hieno juttu, mutta niiden aikatauluttaminen ja limittäminen aiheittain olisi hyvä. Nyt menee osa luennoista päällekkäin, kiinnostavat aiheet. • Muuten olisi saanut arvosanaksi 10 mutta tilat liian pienet • Näytteilleasettajan saama palvelu on laadukasta, kustannustaso on kuitenkin varsin korkea. Kuntatalo tilana on toki hyvä ja aiheen mukainen, mutta välillä herää kysymys tavoittavatko näytteilleasettajat/kohderyhmät toisensa kaikissa kerroksissa ja tiloissa samalla tavalla. • Näyttelytilat olivat paikoin ahtaat ja kuumat. • Ok. • Oli ongelmia omien tietoiskujen viestinnässä Kuntamarkkinoiden järjestelmien kautta. Toivottavasti tilanne paranee ensi vuonna. • Paikka kokonaisuudessaan oli ahdas ja sokkeloinen. Osastomme paikka oli pettymys, koska hyvin pieni joukko kulki edes ohitsemme suhteutettuna ilmoitettuun kävijämäärään. • Seminaareja ja sessioita on jo liikaa. Joihinkin tiloihin on asiakkaiden mukaan vaikea löytää, en saanut tilojen numeroita, joten tämä palaute jää osittaiseksi. • Seminaaritiloissa meinasi loppua happi/ oli todella huono ilma. Mitä terveisiä / palautetta haluaa lähettää Kuntamarkkinoiden järjestäjille:2/3

Kuntamarkkinat 2010 / Näytteilleasettajatutkimus T4160, PL/LE • Tiedän että kuntatalo _on se juttu.! yhteydet, lobbaaminen, 'olemme samaa perhettä'_ajattelu jne. Mutta kannattaisiko kokeille kerran tilaisuutta nimenomaan messuille tarkoitetussa tilassa. Mm. luennot ym. pääsisivät arvoiseensa avoimeen ja hengittävään ympäristöön. Ei kuntatalon ego siitä kärsisi? Kokeilu? • Tietoiskuihin oli merkitty vääriä puhujia ja tekstissä oli kirjoitusvirheitä. Vedosta ei missään vaiheessa saanut nähtäväksi. • Tietoiskutilat ovat liian hälyisiä. Tapahtuma kaipaa jonkinasteista kasvojen kohotusta. Idea on hyvä, mutta uudistumista tarvitaan. • Tilaamamme valmisosasto ei vastannut laatukriteereiltään haluamaamme tasoa. Seinät olivat 'klommolla' ja eri tasossa. • Tilaisuus on hyvin järjestetty mutta kohderyhmä ei kuitenkaan ollut meille sopivin mahdollinen. • Tilat alkavat olla aika ahtaat myös näyttelyasettajan näkökulmasta. Fyysisestikin raskasta työskennellä ahtaudessa ja kuumuudessa. Tietyt fasiliteetit ei myöskään oikein toimi, esim. ruokailut. • Tiloissa hieman viilennystä. • Tilojen ahtaus, Kuntatalon tilojen riittävyys mikäli näytteilleasettaja- ja kävijämäärät nousevat. • Valmisosaston mitat eivät olleet täsmälliset, lattian kaltevuuden takia myös seinäkkeet oli eri tasoissa. Tämä aiheutti paljon ongelmia seinävuotien kanssa, jotka oli teetetty annettujen mittojen mukaan. Muuten osasto oli ok. • Vierailijat tulisi olla selkeästi merkitty, esim. värikoodit ensisijaisen kiinnostuksen kohteen osalta, esim. A. Sociaali ja terveys, B. Kiinteistöt... Mitä terveisiä / palautetta haluaa lähettää Kuntamarkkinoiden järjestäjille:3/3