-Jatkuvasti, eli useammin. kuin neljän vuoden välein Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” ”Superlauta- kunta” Strategiset asiantuntijaryhmät.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Valkokari, Hyötyläinen, Kulmala, Malinen, Möller, Vesalainen 2 p Nina Widén.
Advertisements

Toimintaohjeet opelle
VESIKANSAFOORUMI YHTEISÖPROJEKTI LÄHIPALVELUALUEELLA.
Verkonkäytön ongelmat
Janne Peräkylä Sosiaali- ja terveysministeriö HYVINVOINTIPALVELUT JA KUMPPANUUSYHTEISÖT.
Alueellinen vaikuttaminen kunnissa 2010-luvulla Arto Koski Erityisasiantuntija Suomen Kuntaliitto.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Finna ja kokoelmapalvelut – totuus ja teko
Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
LÄHELLÄ MUTTA SILTI NIIN KAUKANA - Kansalainen ja EU Teija Tiilikainen Eurooppa-tutkimuksen verkosto.
Pellervon Pirkanmaan seminaari Pellervo-Seuran valtuuskunnan puheenjohtaja Erkki Vähämaa.
Mikkeliläinen – sähköisen asioinnin tulevaisuus Mikkelissä Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Alueellisen koulutustarpeen ennakointi Päivi Holopainen, Lapin liitto Pohjoiskalotti osana arktista aluetta,
Teeman tarkastelun neljä näkökulmaa Alueellinen vaikuttaminen, nykytila Demokratia ja osallistuminen KRITEERINYKYTILAN EDUTNYKYTILAN HAITAT NYKYTILAN.
Suunnitelma paperittomasta kokouskäytännöstä koko luottamushenkilöhallinnolle Kaupunginhallitus
PÄIJÄT-HÄMEEN PALVELURAKENNEUUDISTUSPROJEKTI Jaana Simola.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
KU-selvitys Demokratiamallit Järvenpää-talo.
Luottamushenkilötoiminta Näkökulmia Saija Karnisto
Kuntien rooli lähipalvelujen ja lähiosallisuuden varmistaminen
Matinkylä 2040 ? Metropoliselvitys Sevón.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
ESPOON KESKUS METROPOLISSA Espoon kuntalaiskuuleminen Cay Sevón Kuntajakoselvittäjä.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Strategisesti eheytyvä kaupunkiseutu? Näkökulmia Tampereen seudun rakennesuunnitelmatyöhön Jari Kolehmainen Olli Ruokolainen Tampereen yliopisto.
KANSALAISVAIKUTTAMINEN
HUKILO Huomispäivän kirjaston logistiset ratkaisut HelMet-kirjastojen kehittämisohjelma ja toimenpidesuunnitelma Ver
Maakunnallisesta omistajaohjaus- ja omistajapolitiikkavalmistelusta - alatyöryhmän johtopäätöksiä Paras-johtoryhmälle Jyrki Myllyvirta
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
CSC:n ja korkeakoulukentän yhteistyön kehittäminen Keskusteludokumentti Pekka Kähkipuro.
Lahden seudun kuntajakoselvitys
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
TA Palvelurakenneuudistusprojekti II Päätöksenteko ja demokratia-työryhmä 2007.
KESKI-POHJANMAA VUONNA 2030 –SEMINAARI Kommenttipuheenvuoro Ennakointiverkosto/Harri Lundell, KPEDU.
1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
Oppiaine-kokonaisuus
St. Amant (1999): Planning and User Interface Affordances
Mitä yhdyskunta- ja kaupunkisuunnittelu on?
Laitos-Oiva kunnan näkökulmasta
Oodin rajauslaki-toiminnallisuus HY:n Oodi-päivä Tuomas Naakka Kehittämisosasto/opiskelijarekisteri.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Kuntaliiton Kunnat ohjelma ja tulevaisuuden kunta Kunnat haasteiden edessä -kuntaseminaari Joensuu va kehityspäällikkö Jarkko Majava.
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
HT Eero Laesterä – KTM Tuomas Hanhela – KTM Katja Pesonen
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
YH 1, OPS Aloitustunti.
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
Erityisasiantuntija Jaana Joutsiluoma
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Maakunnille siirtyvät tehtävät ja henkilötyövuodet
Kunnan strateginen viestintä maakuntauudistuksen jälkeen KUNNAN JA MAAKUNNAN VIESTINTÄYHTEISTYÖ Helinä Mäenpää, viestintäjohtaja, Jyväskylän kaupunki Emmi.
Maakunnille siirtyvät tehtävät ja henkilötyövuodet
Mikä muuttuu HYTEssä ja SOTEssa 2021?
Ohjausjärjestelmä yhdellä kuvalla
Osallisuutta tukeva toiminta: Savon OTE
Ikääntyneiden sovitetut palvelukokonaisuudet ja vanhusneuvostot - Päijät-Häme Riihimäki Anu Olkkonen-Nikula.
Viestintäsuunnitelma
Ohjaus ja valvonta (Ohjava) - teemaryhmä
Ohjausjärjestelmän valmistelun eteneminen pääpiirteissään
Osallisuutta monella tasolla: Kuvaukset
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

-Jatkuvasti, eli useammin. kuin neljän vuoden välein Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” ”Superlauta- kunta” Strategiset asiantuntijaryhmät Osallistuva käyttäjä Prosessi- vastuu Verkosto- vastuu Tuotanto- vastuu Verkostokoordinoinnin vetovastuu Suorituskyky- ja prosessiohjaus Strateginen verkosto-ohjaus M I T T A R I T - EI KORVAAVA VAAN TÄYDENTÄVÄ - Käyttäjäpalaute/käyttäjäraati - asiakaspalaute ja aito demokratia menneet osaksi sekaisin -Käyttöliittymä osaksi osallistuvaa demokratia Tehdäänkö sellainen virkakoneisto, jolla prosesseja ohjataan Edustuksellinen demokratia

Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” Edustuksellinen demokratia Palaute- järjestelmä Osallistuva käyttäjä Suorilla vaaleilla valitut päättäjät Mitkä ovat omistajaohjauksen realistiset toimintamahdollisuudet eri mallivaihtoehdoissa? - Onko koolla lopultakaan merkitystä? - Miten palautejärjestelmä toimii? - Koolla ei ole väliä jos sähköisiä järjestelmiä käytetään (sähköinen järjestelmä poistaa etäisyyden probleeman). Fyysinen etäisyyden käsitys muuttuu - Demokratianäkökulma (omistajaohjauksessa) joudutaan tulevaisuudessa järjestämään muulla tavoin kuin ’huutoetäisyydellä’ - Perusnäkökulma muu kuin yksittäisten kuntien näkökulma, yhdessä tekeminen järkevää - Nykyisenkaltainen ohjausjärjestelmä ei toimi maakunnan kokoisissa tuottajaorganisaatioissa -Nykyisenkaltainen kuntademokratia vaatii toimiakseen remontin väliportaan tasolla ”Superlauta- kunta” omistajakohde helppo

Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” Edustuksellinen demokratia Palaute- järjestelmä Osallistuva käyttäjä Suorilla vaaleilla valitut päättäjät Miten uuteen ohjausmekanismiin tulevassa palvelurakenteessa on tarkoituksenmukaisinta edetä (eri mallit huomioon ottaen)? - Palvelut edellä eteneminen, on tuleva malli mikä tahansa - Sopimusten kautta on nyt jo edetty tuloksellisesti joissain toiminnoissa - Alueellinen edunvalvonta laajemmissa asioissa voi olla järkevää (asuminen, kaavoitus) -Yksi yhteinen kunta ei ratkaise omistajaohjauksen ongelmaa tällä hetkellä; pitkällä tähtäimellä mahdollinen -Ei tarkoituksenmukaista siirtyä uuteen viranhaltija- rakenteeseen vaan uuteen kokouskäytäntöön; Ei uusia organisaatioita! ”Superlauta- kunta” kohdeomistaja kaaos

Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” Edustuksellinen demokratia Palaute- järjestelmä Osallistuva käyttäjä Suorilla vaaleilla valitut päättäjät Minkälainen strategisen ohjauksen malli toteuttaa parhaiten demokratian tunnusmerkkejä (eri tarkastelumalleissa)? - Kuntayhtymämalli ei ole toimiva ohjausjärjestelmä tulevaisuudessa demokratian näkökulmasta - Oiva –tyyppisen mallin pilotoiminen; voiko siitä saada toimivan järjestelmän? - Suuret päätöksentekoelimet eivät toimivia (keskustelun puute) ”Superlauta- kunta”

Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” Edustuksellinen demokratia Palaute- järjestelmä Osallistuva käyttäjä Suorilla vaaleilla valitut päättäjät Miten omistajaohjaus käyttäytyy eri kokoisissa rakenteissa? - Laajemmissa kokonaisuuksissa useat hyötyvät eniten. On enemmän voittajia kuin häviäjiä. Win-win. - Ohjausvaikutus tulee näkyä toiminnassa: toimintojen sopeuttaminen ohjausjärjestelmän kautta ”Superlauta- kunta”

Strateginen omistajaohjaus ”Yhtiökokous” ”Hallitus” Edustuksellinen demokratia Palaute- järjestelmä Osallistuva käyttäjä Suorilla vaaleilla valitut päättäjät Maineenhallinta – imagokysymys vai/ja kilpailukykytekijä? Viesti alueen ulkopuolelle siitä, että alueella tehdään ja päätetään asiat yksituumaisesti: On imagokysymys! Villi ajatus: Päättäjien kierrätys: Heinolan päättäjät päättämään Nastolan asioista, Padasjoen päättäjät päättämään Orimattilan asioista jne………; Näkökulmien avartuminen, päätösten teko tunnepohjalta ”Superlauta- kunta”