3.4.2017 Tervetuloa! 29.10.2007 Petteri Haipola
Haluaisitko toteuttaa unelmasi? Kaikilla ihmisillä on unelmia, joita he tahtovat toteuttaa, mutta unelmien toteuttaminen ei aina onnistu. Monet etsivät elämänsä tilaisuutta esimerkiksi rikastumiseen ja onnea, mutta kulkevat sen ohitse eivätkä huomaa, mistä onnen voi löytää. On silti joukko ihmisiä, jotka tietävät paremmin. He ovat ottaneet asioista selvää. Mikään ei tule heille yllätyksenä. He ovat varautuneita… 29.10.2007 Petteri Haipola
Tähän! 29.10.2007 Petteri Haipola
Mitä sinulta vielä puuttuu? Mitä sinä haluaisit tehdä kaikkein eniten omassa elämässäsi? Mikä estää sinua toteuttamasta unelmiasi? Työpaikka? Opiskelu? Mikä se on? Se on… 29.10.2007 Petteri Haipola
Tämä! 29.10.2007 Petteri Haipola
Sanovat että Raha ei ratkaise kaikkea ja että Ihminen voi olla onnellinen myös ilman rahaa tai kun sitä on riittävästi. Rakkaus on tärkeintä – sitten tulevat. Hyvä seura ja läheiset ihmiset. Ystävät, auttaminen ja yhteistyö. Terveys. Oma koti ja rauha. 29.10.2007 Petteri Haipola
He ovat oikeassa. Tarjoammekin sinulle tätä kaikkea tämän esityksen kautta. Me emme halua sinun rahojasi. Emme varasta sinun aikaasi. Emme häiritse sinua, emmekä vaaranna ihmissuhteitasi. Mutta me autamme sinua säästämään rahaa! 29.10.2007 Petteri Haipola
Jos joku uhkaa viedä sinun rahasi matemaattisen tempun avulla, niin 29.10.2007 Petteri Haipola
Me tulemme apuun! 29.10.2007 Petteri Haipola
Tarjoamme sinulle oikeat työkalut Ilmaiseksi! Saat keinon löytää totuuden meitä kaikkia niin polttavasta puheenaiheesta. Onko se paras tapa markkinoida tuotteita? Onko se hyvä mahdollisuus lisäansioihin? Taloudellisen riippumattomuuden saamiseen? Unelman toteuttamiseen? 29.10.2007 Petteri Haipola
Verkostomarkkinointi Tunnetaan myös nimillä Monitasomarkkinointi Suosittelumarkkinointi People´s franchise Team marketing Franchise-edustajana oleminen Verkostopohjainen markkinointitapa 29.10.2007 Petteri Haipola
Antipyramidiverkosto esittää 29.10.2007 Petteri Haipola
Yksinkertaisen neuvon Miten voit tunnistaa epärehellisen värväysjärjestelmän ja Erottaa sen rehellisestä suoramyynnistä, Ja miten voit säästää todellista rahaa, Varjella ihmissuhteesi, Säästyä turhalta työltä ja Auttaa lähimmäistäsi. 29.10.2007 Petteri Haipola
Mieti ensin sitä, mitä sinua on pyydetty tekemään? Jos sinua on värvätty mukaan verkostomarkkinointiyritykseen, niin Onko sinua pyydetty ensisijaisesti värväämään lisää uusia myyjiä ja näin loputtomaan ketjuun ilman minkäänlaisia rajoituksia? Vai onko sinua pyydetty ensisijaisesti myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille? Ja mieti ennen kaikkea sitä… 29.10.2007 Petteri Haipola
Mistä raha tulee järjestelmään? Jos raha tulee edes osaksi verkoston myyjiltä, eivätkä he saa riittävää vastiketta rahoilleen, niin tämä vastikkeeton osuus eli tuotteiden selvä ylihinta voidaan katsoa pyramidipelin osallistumismaksuksi. Kyse voi olla silloin pyramidipelistä, Joka on laitonta rahankeräystä, Vaikka tuotteita myytäisiin myös verkoston ulkopuolisille asiakkaille. Tästä on vakuutena monen eri yrityksen ja niiden johtajien saamat tuomiot maailmalla ja Suomessa. 29.10.2007 Petteri Haipola
Tuomittuja verkostomarkkinointiyrityksiä ja niiden johtajia. Bestline Products Equinox Fortuna Alliance Infinity2 International Heritage Omnitrition Renaissance – the Tax People SkyBiz International WGI World Games Inc. Katso viite 1 esityksen lopusta. 29.10.2007 Petteri Haipola
Vaikka nämä yhtiöt myivät todellisia tuotteita Ja osa niistä meni verkoston ulkopuolisille asiakkaille, Niin siitä huolimatta ne tuomittiin laittomina rahankeräyksinä Eli pyramidipeleinä, Jotka on kielletty myös Suomen lainsäädännössä. Rahankeräyslaki § 4, 4) ja 5). 29.10.2007 Petteri Haipola
Tämän lisäksi monet yritykset rikkovat jatkuvasti seuraavia lainkohtia Kuluttajansuojalakia 2 luku, 1§ ja 2 § Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa 1§ ja 2§, 6-9§ Rikoslain 30. luku, 1§: markkinointirikos Rikoslain 36. luku, laki petoksesta ja muusta epärehellisyydestä, §§1,2,3,6 ja 7 Vaikka et olisi huolissasi lainrikkomuksista, niin… 29.10.2007 Petteri Haipola
Pidä kiinni omista rahoistasi! Petolliset värväysjärjestelmät varastavat rahan ja vievät lisäksi ajan ja työpanoksen sekä Vaarantavat ihmissuhteet, koska Verkostomarkkinoijat myyvät petollista järjestelmää läheisilleen: omille sukulaisilleen, tuttavilleen ja työtovereilleen. Mitä sinä tekisit, jos joku taskuvaras veisi sinun lompakkosi ja kymmeniä euroja rahaa? Mitä aiot tehdä, jos verkostomarkkinointiyritys on vienyt sinulta ja läheisiltäsi satoja ja jopa tuhansia euroja sekä Päälle päätteeksi syyllistää sinut siitä, että olet hävinnyt rahan ja työpanoksesi verkostoon? 29.10.2007 Petteri Haipola
Kysy nyt itseltäsi Pyydetäänkö sinua ensisijaisesti myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille Vai värväämään uusia myyjiä organisaatioon? Ostaisitko tuotteita, ellei olisi ansaintamahdollisuutta? Käyttäisitkö tuotteita ja tarvitsetko niitä vai ostatko niitä pelkästään ansaintamahdollisuuden vuoksi? Mistä raha tulee järjestelmään ja ovatko tuotteet ylihintaisia sisältäen vastikkeettoman osuuden eli pyramidipelin osallistumismaksun? Tuleeko raha verkoston jäseniltä vai sen ulkopuolisilta asiakkailta? Tämä ratkaisee hyvin pitkälle sen, onko kyse laittomasta pyramidipelistä vai rehellisemmästä suoramyynnistä. 29.10.2007 Petteri Haipola
Jos Sinua pyydetään ensisijaisesti värväämään uusia myyjiä verkostoon, Eikä myyjien määrää rajoiteta millään tavalla, Ja palkkiojärjestelmä kannustaa enemmän värväämään uusia myyjiä kuin myymään tuotteita, Niin olet mitä todennäköisimmin tekemisissä… 29.10.2007 Petteri Haipola
Pyramidipelin Kanssa! 29.10.2007 Petteri Haipola
Laske tarkoin Paljonko olet sijoittanut rahaa järjestelmään? Paljonko sijoitat jatkuvasti koulutukseen, tapahtumiin eli eventteihin, markkinointimateriaaliin ja aktivointiostoihin? Ja paljonko olet saanut rahaa puhtaana käteen palkkioiden muodossa? 29.10.2007 Petteri Haipola
Jos Rahaa on mennyt enemmän kuin sitä on tullut, niin olet tappiolla. Jos rahaa on tullut enemmän kuin sitä on mennyt toiminnan kuluihin, niin olet silloin voitolla, mutta yhden voitto on verkostomarkkinoinnissa satojen muiden tappio, sillä Alan tappioluvut ovat yli 99 %, kun kaikki verkostomarkkinoijat otetaan mukaan laskuihin, (Viite 2) Myös ne, jotka eivät ole yrityksistään huolimatta saaneet tarpeeksi uusia jäseniä alalinjaansa eivätkä myytyä riittävästi tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille voiton saamiseksi. Tämä ei ole ihme, sillä niin täytyy tapahtua, koska 29.10.2007 Petteri Haipola
Tyypillinen verkostomarkkinointiyritys On suunniteltu toimimaan siten, että suurin osa osallistujista häviää rahansa pääyhtiön ja ylälinjan harvojen voittajien hyväksi. Tutkimusten mukaan jopa yli 99 % osallistujista häviää sijoittamansa rahan ja ajan verkostoon. (Viite 2) Osa tappioista muodostuu turhista ja kalliista ylellisyystuotteista tai ihmerohdoista ja voiteista, joita ostetaan pelkästään ansaintamahdollisuuden ja unelman toteuttamisen vuoksi. Toiminnan kulut ovat tyypillisesti 60 – 270 euroa/ kk sivutoimisesta työstä. (Viite 3) Kokopäiväisen työn kulut ovat 270 – 500 euroa/ kk. (Viite 3) 29.10.2007 Petteri Haipola
”Lupasimme” sinulle ”Rahaa”, että säästät rahaa. Että ihminen voi olla onnellinen myös ilman rahaa tai kun sitä on riittävästi. Rakkaus on tärkeintä – sitten tulevat, Hyvä seura ja läheiset ihmiset. Ystävät, auttaminen ja yhteistyö. Terveys. Oma koti ja rauha. 29.10.2007 Petteri Haipola
Tee nyt valveutunut päätös Ja sano ”Ei!” verkostomarkkinoinnille (sen tyypillisessä muodossaan), Niin… 29.10.2007 Petteri Haipola
Unelmasi toteutuvat! Säästät rahaa! Olet onnellisempi ilman verkostomarkkinointia. Osoitat rakkautta lähimmäisiäsi kohtaan, kun et levitä petollista järjestelmää heille. 29.10.2007 Petteri Haipola
Unelmasi toteutuvat! Vältyt huonolta seuralta ja voit valita ystäväsi muilla perusteilla kuin rahan vuoksi. Kotisi ei ole markkinapaikka. Olet mieleltäsi vireämpi, iloisempi ja terveempi: verkostomarkkinoinnin aiheuttama ahdistus, pelko ja huolet ovat poissa. 29.10.2007 Petteri Haipola
Unelmasi toteutuvat! Voit osoittaa olevasi lähimmäistesi tosi ystävä, kun et petä heitä etkä levitä petosta heidän keskuuteensa. Olet saanut tehdä yhteistyötä kanssamme (eli nauttia toivottavasti hyvästä seurasta). Olet auttanut lähimmäistäsi säästämään ja varjeltumaan petoksen uhriksi joutumiselta. 29.10.2007 Petteri Haipola
Pidimmekö lupauksemme? Saitko sen, mitä olimme luvanneet? Onko ylälinjasi ja verkostomarkkinointiyritys pitänyt omat lupauksensa sinulle ja lähimmäisillesi? Valinta ja päätös on sinun. Kuuntele oman sydämesi ääntä. Mieti, mikä on oikeudenmukaista ja reilua. Toimi sitten sen mukaan. 29.10.2007 Petteri Haipola
Antipyramidiverkosto Kiittää sinua… Kun jaksoit katsoa loppuun saakka tämän esityksen. Jos olet kiinnostunut ja pidät asiaamme oikeutettuna, Niin kerro läheisillesi tästä tiedotteesta sekä muista palveluistamme. 29.10.2007 Petteri Haipola
Suomen Antipyramidiyhdistys On suunnitteilla oleva yhdistys Jonka tavoitteena on parantaa kuluttajien suojaa Suomessa ja maailmalla Petollisia liiketoimintamalleja, talousrikollisuutta ja laittomia rahankeräyksiä vastaan. Katso lähteet ja viitteet sekä seuraa kotisivuiltamme, mitä palveluita on tulossa. 29.10.2007 Petteri Haipola
Lähdeviitteet 1) CAI Consumer Awareness Institute, MLM’s shut down by law enforcement, http://www.mlm-thetruth.com/EVALS-MLMs-shutdown.htm 1) P. Haipola, Johdanto verkostomarkkinoinnin…, Lakitupa, lait ja asetukset. http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/johdanto.html#tupa 2) Robert L. Fitzpatrick, Verkostomarkkinoinnin ansaintamahdollisuuden myytti, 2005. http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/fitzpatrick/myth.pdf 2) Jon M. Taylor, Direct Selling vs. No-product Pyramid Schemes vs. Gambling vs. Sample "Recruiting MLM" (multi-level marketing) Programs. WHICH DOES THE GREATER HARM? http://www.mlm-thetruth.com/COMPARE12MLMs-vsSellingvsNPSvsVegas-2p-6-06.pdf tai http://www.mlm-thetruth.com/AveMLMvsNPSvsVegasvsDirSales6-6.pdf Some shocking statistics http://www.mlm-thetruth.com/ShockingMLMstats.htm 3 P. Haipola, Verkostomarkkinoijan työhön käyttämä aika ja raha 2006. http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/aika.pdf 29.10.2007 Petteri Haipola
Suositeltavaa luettavaa Verkostomarkkinointi – Bisnestä vai huijausta? http://verkostomarkkinointi.blogspot.com/ P. Haipola, Verkostomarkkinointi http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/sisallys.htm Yhteyshenkilö: Petteri Haipola, petteri.haipola@kolumbus.fi 29.10.2007 Petteri Haipola