LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Verkonkäytön ongelmat
Luku 5 – Tietojen hakeminen sovelluksiin
Virtuaalinen työmenestysvalmennus Työmenestysvalmennus © Mindwind Oy1 TUTKI VISIOI MAHDOLLISTA Selkeä näkemys siitä, mikä on juuri sinulle mielekäs työ.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Web Services ©Reino Aarinen, Miksi?  Web Services tekniikalla voi muuttaa valmiit sovellukset Web sovelluksiksi.  Sovellus voi julkaista toiminnon.
Buenos días, señor/señora…!
kasvaurheilijaksi.fi Urheilijan elämäntapa testissä
Wilman koulutuskalenteri
SUULLINEN HARJOITTELU
Listening comprehension
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Ohjeita SuLVInetin käyttöön Käynnistä diaesitys yläpalkista Neuvosten ”Limppu” ja ”Allu” laatiman ensimmäinen opastusohjelman tarkoitus: Opitaan kirjautumaan.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä
Annika Hongisto/ Turun normaalikoulu Kehityskeskustelun lähtökohdat:  Kodin ja koulun yhteistyön monipuolistaminen ja uusien yhteistyömuotojen etsiminen.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Arviointi kuullun ymmärtämisen opetuksen tukena
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi Klikkaamalla pääotsikoista tietosi karttuu. Sininen mökki toimii paluupainikkeena. Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi.
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Heuristinen arviointi Antti Nummiaho Johdanto (1/3) Heuristinen arviointi on käytettävyyden arviointia ilman käyttäjää. Se on yksinkertainen,
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
ruudulla pieni, kirjoita iso näppäimistöltä
VILU: A B C
2.2 Yksittäiset äänteet 2.2 Yksittäiset äänteet – Äänteiden esittelysivut – Äänteiden esittelysivut Karaoketeksti
Kaakkuri Sovellusprojekti Esityksen rakenne Projektiorganisaatio Projektiorganisaatio Taustatietoja Taustatietoja Sovelluksen ominaisuudet.
Ops seminaari Askola.
Jyväskylän ammattiopisto
TVT101 - Johdatus tieto- ja viestintäteknologiaan
The HUR Natural Transmission Paineilma-vastus Edut Portaaton vastuksensäätö Tasainen vastus myös nopeassa liikkeessä Turvallista ja tehokasta Matala.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Ainetyöryhmien työn aloitus
Kieli itseilmaisun välineenä
TYÖHARJOITTELU.
ASIANTUNTIJAESITYKSEN LAATIMINEN
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Käyttöliittymä.
ESSEE.
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
KURRA C (-00) ETSII 2-4 KENTTÄPELAAJAA KAUDELLE
esitysgrafiikkaohjelma Lyhyt johdanto ohjelman käytön perusteisiin
Reggio Emilia REGGIOLAISUUDEN TAUSTAA Reggio Emilian kaupunki sijaitsee Romagnan maakunnassa, Pohjois-Italiassa. Kyläläiset rakensivat lapsille ensimmäisen.
Vieraiden kielten opiskelusta
SÄÄNNÖT.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Buenos días, señor/señora…!
Tampereen seudun S2-opettajat ry
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
OSAAMISKANSIO Nimi.
Kysy kirjastonhoitajalta
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi

Mahdollisuus opiskella kolmea kieltä

Työväline oppijalle ja opettajalle LanguageMaid-ohjelmalla voi opiskella itsenäisesti, omaan tahtiin Opettaja voi laatia oppijalle tai ryhmille tehtäviä, seurata edistymistä, valmistaa tehtäviä Keskeinen ominaisuus: mahdollisuus äänittää sanoja ja sanontoja, opiskella kuullun perusteella

Ohjelman toiminnot

Yksinkertainen käyttöliittymä Käyttöliittymä kaikilla kolmella kielellä Ohjelma toimii myös näppäimistöltä tai erityishiirellä Ohjeet ja toimintoikkunat selkeitä

Sanahakemistoja oppimisen tukena

Valmiita sanahakemistoja Noin 1200 sanan hakemistot oppijan tukena Tarkoitus kuitenkin, että oppija etsii ja kirjoittaa itse sanalistat joita harjoittelee Opettaja voi laatia myös valmiiksi tehtäviä

Mahdollisuus sanaharjoitteluun

Harjoitukset Sanakohtainen harjoittelu: kirjoitetaan sanat omista tai opettajan laatimista listoista Äänitekohtainen harjoittelu: äänitetään sanalistojen sanat, joko yksin tai mallista kuunnellen Sanapariharjoittelu: voidaan tulostaa listoja eri tavoilla

Ohjaajan/opettajan toiminnot

Opettaja/ohjaaja hallitsee käyttäjiä Opettajan/ohjaajan näkymästä voi hallita: Oppilasryhmiä Yksittäisiä käyttäjiä(profiileja) Valmistaa tehtäviä tai testejä Tarkistaa vastauksia ja vertailla tuloksia

Tulosten vertailumahdollisuus

Äänitys ja kuuntelu – ainutlaatuinen toiminto

Tulostamalla tehtäviä

Mistä saat LM:n? LanguageMaidin voit hankkia tilaamalla: Datero ry puh. 050 302 8041, datero@datero.fi