Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tutkintoon johtavat korkeakouluopinnot ja opintopolun rajapinnat Seppo Ränninranta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kansallisen opetustoimen tietomallin vaatimukset korkeakoulujen tietomallille.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakulomake Hakulomakkeen luonti, hakeminen ja hakemusten käsittely uudessa palvelussa Marcus Caselius Demotilaisuus.
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Avoinyliopisto.fi johtoryhmä työpaja klo 9.30 – lounas klo 12.
Itä-Suomen ESR –ohjelma Toteutus ajalla
ECVETin ABC ECVET liikkuvuudessa ja opettajan työssä
Koulutustiedon verkkopalvelu KoTVe ja TARJONTA tietovaranto Avoinyliopisto.fi – palvelukonsortion johtoryhmä Ulla Angervo, Opetushallitus.
Pyritty hyödyntämään jo aiemmin tehtyä työtä.
Osaamisen ja sivistyksen asialla KANSAINVÄLISTYMINEN EUROOPPALAISEN KORKEAKOULUTUKSEN HAASTEENA JA TAVOITTEENA Kansainvälistyvä opetussuunnitelma Tampere.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Oppijan verkkopalvelu keskitetyt palvelut
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan palvelukokonaisuus Korkeakoulujen valtakunnalliset IT-päivät Joonas Mäkinen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valintalaskentapalvelu
Tietoyhteiskunnan palveluarkkitehdit ja -rakentajat © 2014 Gofore 1 ePerusteet – tietomalli ja rajapinnat Jarkko Hyöty Opetushallituksen tarjoamien.
Koulutus (Learnign opportunity) hakukohde, opiskeluoikeudet ja opintosuoritukset.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opintopolku.fi tilannekatsaus
-Kk-määritys, vahva sis. legitimointi -Optimoitu tiedonsiirtoja varten -Sanasto -Tietomalli -XML-skeema -Parseridatat, käyttöyhteyskuv:t -Hallinnonalan.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Todennetun Osaamisen Rekisteri (TOR) Raketti Synergia-työpaja Esa Keränen.
Kansallinen opintohallinnon viitearkkitehtuuri Ari Luostarinen 1.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Mitä.
Opintopolku – markkinointiviestintä
Matti Isokallio, ECTS/DS neuvonantaja, Euroopan komissio ECTS ja ammattikorkeakoulut.
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Korkeakoulujen yhteiset luokitukset ja koodistot
Haku- ja valintatietojen tekninen ympäristö
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kooste kotitehtävien vastauksista Kotitehtävä 5 – Tarjonta ( )
Tiptop – product visio Mats Lindstedt, Lauri Stigell, Petri Heinonen.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden arkkitehtuurin ”Tvärminnen risti”
FUAS-Opiskelijahallintojärjestelmä Virtuaalikampuksen työryhmä
KSHJ & KOULUTUSTARJONTA Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Koulutustarjonta Outi Kivipelto
Tavoitteena saumaton opiskelun aloitus Lukuvuosi-ilmoittautuminen Paula Merikko.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Sanastotyön.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen tilannekatsaus Synergiaryhmä.
Miten oppilaitokset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Tietovarastofoorumi Matti Hartikainen Tampereen ammattikorkeakoulu Miksi oppilaitosten.
Tietovarannon järjestelmä- ja teknologia-arkkitehtuurin kehittäminen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto OILI.
Matti Hartikainen Tietohallintojohtaja Tampereen ammattikorkeakoulu Korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto - seminaari Keskiviikkona Suorat.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ Korkeakoulujen sähköinen hakujärjestelmä Anita Johansson.
Opintopolku.fiOpintopolku.fi – elinikäisen oppimisen tukena Opetushallitus.
VALVIRA / Ohry Alustus Valvira tarvitsee tietoja Virrasta 3 tapauksessa: opiskelijan (valmistunut) aloitteesta, opiskelijan (valmistunut) puolesta.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
Siis mitä olemmekaan tekemässä?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ workshop Haku- ja valintaprosessi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valintalaskentapalvelu
Koodistojen ylläpidon ja uusien koodien hankkimisprosessi Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon ja OKM:n tiedonkeruiden ohjausryhmä, ,
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Katsaus synergiaryhmälle OPH.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Haku- ja valintatiedot tietovirtojen kokonaisuudessa Tietovirta- ja sanastotyön koordinaatioryhmän kokous Laila.
Opintopolku.fi Siirtohaut Korkeakoulujen pääkäyttäjien seminaari.
JHKA tietoarkkitehtuuriryhmän työskentely Teemojen ja tiekartan työstäminen Anne Kauhanen-Simanainen.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
OILI-palvelun tilanne
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
Opintopolku – tilannekatsaus
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Oppijan palvelut - Opintopolku.fi
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
Jatkuva haku Keudaan Jatkuvassa haussa voi hakea kuka vain. Voit hakea sekä ilman pohjakoulutusta että esimerkiksi seuraavalla koulutustaustalla: ammatillinen.
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Oppijanumeron haku-prosessi ja KOSKI-kuulumiset
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
Henkilötietojen käsitteleminen VIRTA-tietovarannossa
Osaaminen esille Europassilla
Esityksen transkriptio:

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tutkintoon johtavat korkeakouluopinnot ja opintopolun rajapinnat Seppo Ränninranta

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tarvittavia rajapintoja Koulutustarjonnan tuonti- ja vientirajapinta Koulutusinformaation rajapinta (koulutustarjonta esitysmuodossa ja hakuoperaatioita varten indeksoituna) Koodistopalvelun rajapinta (tarvittavat koodistot) Organisaatiopalvelun tuonti ja vientirajapinnat (oppilaitokset, toimipisteet) Hakemuspalvelun hakurajapinta Teknologia: Sekä tuonti- että vientirajapinnat lähtökohtaisesti REST/JSON -tyyppisiä

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Rajapintojen toteutuksen tilanne Koulutustarjonnan rajapinnat tukevat tällä hetkellä tutkintotyyppisen koulutustarjonnan käsittelyä (hakurajapinta avoin) Koulutusinformaation rajapinnan tuotantoversiossa toisen asteen koulutusta. Korkeakoulujen tutkintoon johtavan koulutuksen näyttäminen tekeillä. (avoin rajapinta) Organisaatiopalvelun rajapinnat tuotannossa. Kehitysversio tekeillä. (hakurajapinta avoin) Koodistopalvelun rajapinta tuotannossa (Hakurajapinta avoin) Hakemuspalvelun rajapinta tuotannossa (toisen asteen haun hakemuksia)

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Koulutus/opetustarjonnan rajapinnat. Taustalla eurooppalainen standardi Metadata for Learning Opportunities (MLO) – Advertising ECTS Information Package/Course Catalogue MLO Application Profile

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Metadata for Learning Opportunities MLO-AD LO=”koulutus” Perusajatus: Koulutus koostuu koulutuksista, joita jokin organisaatio tarjoaa. Koulutuksissa kaksi tasoa: Pysyvämpi taso sekä ilmentymä.

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ECTS Information Package/Course Catalogue MLO Application Profile Perusajatus: ”tutkinnot ja koulutusohjelmat” koostuvat ”opintojaksoista”, joita jokin organisaatio tarjoaa. LO:lla kaksi tasoa: Pysyvämpi taso sekä ilmentymä.

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi

Tarjonnasta -MLO/ECTS ei tunnista opintokokonaisuus -tyyppistä koulutusta -Vielä pitäisi määritellä mitä näiden MLO/ECTS tietojen lisäksi halutaan esittää -Opintohallinnon m-määrityksissä pohdittu asiaa laajalti-> Kannattaisi hyödyntää. Huomioitava kuitenkin että m-määritys on siirtoformaatti ja siinä on tietoja esittämisen kannalta liikaakin.

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Lisätietoja ftp://ftp.cen.eu/CEN/Sectors/TCandWorkshops/Workshops/CWA16076.pdf puZVhPV0E&usp=sharing