Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Advertisements

Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Tietoyhteiskunnan asialla vuodesta Tietotekniikan liitto lyhyesti • Valtakunnallinen ja puolueeton ICT-alan asiantuntija Suomessa • Jäseninä n.
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Kansallinen digitaalinen kirjasto - lyhyt johdatus Jukka Liedes
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Toimeentulotuen vuositilasto 2010 Ari Virtanen.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Palvelukonsepti RunToShop on 2007 perustettu digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median toimisto, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia verkkomarkkinointiratkaisuja.
Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Valtteri Suominen Deviantart.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Asiakaspalvelu verkossa
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Asiakkuudet luovalla alalla
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Esitelmä YOUTUBE.
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
Enemmän toimeksiantoja
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
Erityinen tuki Tampereen perusopetuksessa- muuttunut lainsäädäntö muuttuvat tuen rakenteet Leena Salonen
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Ryhmätekstiviestit netistä selaimella OSA I Tehtyjä tutkimuksia mobiilimarkkinoinnista ja mobiiliviestinnän tehokkuudesta
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Nuorisotoimi, Seija Kähkönen1 Ely-keskuksen rooli alueen toimijoiden tukena Onnistuvat Opit -seminaari Rovaniemi.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
Nuorisotoimi Nuorten työpajatoiminta Lapissa 2009.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Vammaisten ihmisoikeudet Kommenttipuheenvuoro Esa Kalela Kuuloliiitto.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Sosiaalinen luototus Kuntakyselyn osaraportti Ari Virtanen THL1.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
Tulevaisuuden rotareita - Rotaract PETS Leila Risteli , Syötekeskus.
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
SUOMEN SUURIN JA TEHOKKAIN
Esityksen transkriptio:

Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman positiivisen palautteen myynnin tekijäksi. Jokainen suositus synnyttää aitoa keskustelua ja leviää verkon kaveripiireihin. Tämä suosittelu toimii myös läpinäkyvänä asiakaspalvelukanavana. • Alusta mahdollistaa koko sosiaalisen median työkalupakin käytön asiakashankinnassa ja lisämyynnissä • Sama keskustelu leviää verkko- yhteisöihin ja hakukoneisiin • Tarjotaan hyvää asiakaspalvelua julkisesti ja muutetaan se myynniksi • Suositukset leviävät laajasti hakukoneisiin

Platform • Markkinointi • Myynti • Asiakasuskollisuus • Dynaaminen yrityskuva • Aktiiviset Facebook-fanisivut • Tehokas sähköinen verkostoituminen • Verkkokeskustelujen integrointi • Hakukonenäkyvyys Verkkosivustolla tehty suositus leviää automaattisesti laajasti verkkoon

Verkkomyyntisovellus • Ei vaadi erillistä sisäänkirjautumista • Esillä siellä, missä tuotteennekin: tuotelistoissa ja tuotesivuilla • Suosituspankki kerää suositukset tietokantaan mainoskylteiksi • Palvelut rakennetaan 24 Onlinen graafisen ilmeen mukaiseksi

Facebook-fanisivut myyntiin ja suositteluun Onlinelle rakennetaan tyylikäs ja näyttävä Facebook-sivusto räätälöidyillä välilehdillä, jotka auttavat saamaan enemmän faneja ja lisää interaktiivisuutta. Tästä johdetaan lisää myyntiä!

Kyselytoiminnallisuudet • Mahdollistaa kysymysten esittämisen suosittelusovelluksissa • Vastaajiksi ovat Metropolian opiskelijat, jotka on koulutettu 24 Onlinen myynnin osaajiksi • Lisäksi vastaajina voivat toimia verkossa muut käyttäjät • Uusi kysymys synnyttää viestin käyttäjille, jotka seuraavat – tuotetta – kysymyksen asiasanaa – verkkokaupan tiliä

Kampanjatoiminnot • 24 Onlinella on käytössään RunToShopin Kampanja-alusta, jossa voidaan levittää valittuja kampanjoita nettiin, kuten tietoa edullisista kylkiäisistä, jotka liittyvät kohderyhmään ja operaattoritoimintaan • Kilpailuseuranta tehdyistä suosituksista ja ostavista asiakkaista varmistaa, että käyttäjiä kiinnostaa suosittelu, referointi ja keskustelu • Kaikille ostajille lähetetään kiitoskirje mailissa, jossa pyydetään suositusta ja annetaan halutessa alennuskuponki, jonka voi lähettää kaverile • Kaikki 24 Onlinen suosittelijat ja keskustelijat osallistuvat RunToShopin arvontoihin ja kisoihin, joista voidaan tiedottaa 24 Onlinein asiakkaille halutessa

Kampanja Site Yritykselle luodaan kampanjasivusto joka sisältää suosittelut-widgetin ja Facebook social plugin – laajennukset (esimerkki RunToShopin toteutuksesta).

Facebook-kampanja esimerkki Erittäin kustannustehokas markkinointikanava halpa- tuotteelle,jota skaalataan tulosten mukaan 250€ panostuksella Yli 4 miljoonaa näyttöä Yli 500 klikkausta Monipuoliset segmentointi mahdollisuudet

Starttikampanjat lokakuussa • Hopottajille tarjous ja kehotusviesti ostaa heti, yli suosittelijaa • RunToShop-kantaan tarjous ja kehotusviestit ostamiseen, 3 kertaa, kk/kävijää • Yhteistyökumppaneiden fanisivuille tarjous ja kehotusviestit, 2 kertaa. Noin fania, ja määrä kasvaa päivittäin

Seuranta ja hallinta • Täydellinen adminpaneeli, jolla hallinnoidaan toimintaa 24 Onlinen ja kumppaneiden puolelta • Automaattiseuranta kaikesta Runin kautta tapahtuvasta liikenteestä • Uusimmat suositukset, suositelluimmat tuotteet, tuotteita suositelleet henkilöt • Raportoinnin yhdistäminen 24 Onlinen seurantaan ja raportointiin • Kampanjoiden ja kauppojen seuranta Runin palvelussa ja seuranta 24 Online verkkopalveluun asti

Tavoitteet sosiaaliseen mediaan • Suosittelutoiminnallisuuksilla haetaan etenkin nuorta ja aktiivista kohderyhmää • Kuukausitasolla tavoitellaan heti satoja uusia asiakkaita • Vuonna 2011 sosiaalisen median kautta tavoitellaan jo yli tuhatta asiakasta kuukaudessa • RunToShop on tutkinut, että halpojen operaattorituotteíden suosittelu toimii Suomessa vrt. Welho, Tele.fi • Hankintahinta asiakkaille murto-osa kalliista kanavista, kun mallit onnistuvat