Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomalaisten mielipiteet nykyisistä alkoholi- poliittisista rajoituksista Gallup-tutkimusten mukaan vuosina kk/v Pitäisi väljentää Pitäisi tiukentaa.
Advertisements

Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2013.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Mainonnan muutosmittari Tammi-toukokuu Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Toukokuu 2008 Tiedot perustuvat TNS Media.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
Mielenterveysbarometri 2006 Puheenjohtaja Pekka Sauri.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
Yhteisöllisen oppimisen keinoja?
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Ruoka Taustaa ruokailutapojen muutoksille Suomessa Perheiden määrä on lisääntynyt vuodesta 1970 yli :lla. Yhä harvempi kuuluu useamman henkilön.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Tieto- ja viestintätekniikka Riina Mäcklin Suvi Syrjälä Oulun Yliopisto 2011.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Kymensanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu Presentation name / Author Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Kymensanomat.fi-palvelun.
Kouvolansanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu 2011.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Liikevaihdon määrän kehitys prosentteina edelliseen vuoteen verrattuna Lähde: FiComin jäsentutkimus, lokakuu 2002 muutos % Keskiarvo 3 % ( keskimäärin.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Yritysten toimipaikkojen, niiden henkilöstön ja liikevaihdon vuosimuutos maakunnittain vuosina Lähde: Tilastokeskus, yritysrekisteri 1 (6)
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
Laajakaistan toimeenpano- ohjelma
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Nuorten äänestysaikeet kuntavaaleissa 2012
Pellervon Päivä 2007 Talousennusteet –
Talousennusteet - mitä yritysjohto voi niistä oppia?
Lapset ja media Marianna Halonen
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Valtaosa joulukaupasta tehdään joulukuussa, mutta marraskuun merkitys voi kasvaa Liikevaihto verrattuna vuoden keskimääräiseen kuukausiliikevaihtoon
Työvoima iän ja sukupuolen mukaan Pyhäjoella 2017
Työllisyysaste kunnittain 2000–2017
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy

•Käyttänyt Internetiä edellisen kuukauden aikana: –Syksy –Syksy –Syksy •Käyttänyt Internetiä edellisen viikon aikana: –Syksy –Syksy –Syksy Internet-käyttäjien määriä luvulla Lähde: Online Trends syksy 2004

•Falklandinsaaret777 •Islanti648 •Liechtenstein585 •Ruotsi573 •Korea552 •USA551 •San Marino531 •Niue529 •Färsaaret524 •Tanska513 •Kanada513 •Suomi509 Internetin käyttäjät/1000 henkilöä vuonna 2002 – TOP 12 Lähde: Tilastokeskus

•30%:lla Suomen kotitalouksista on laajakaistayhteys •94%:lla Suomen kotitalouksista on mahdollisuus hankkia kiinteän verkon laajakaistayhteys Laajakaistan levinneisyys ja saatavuus joulukuussa 2004 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö

•Alankomaat36 •Belgia34 •Tanska34 •Suomi30 •Ruotsi24 •Itävalta21 •Ranska20 •Espanja20 •Portugali19 •Britannia17 Laajakaistayhteydet/100 kotitaloutta – TOP 10 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö

Aikakauslehdet ja Internet Intermediatutkimuksen erillistutkimus

•Selvittää aikakauslehtien ja Internetin roolia suomalaisten mediapäivässä sekä niiden välisiä suhteita •Tiedot perustuvat Intermedia 2004 – tutkimuksen tuloksiin •N=1351 •Puhelininformoitu kirjekysely 3-4/2004 •Tutkimuksen toteuttaja TNS Gallup Oy Aikakauslehdet ja Internet - raportti

Medioiden päivätavoittavuus prosentteina vuonna 2004 ja 2002

Medioihin käytetty päivittäinen aika minuutteina vuonna 2004 ja 2002

Internetin tavoittavuus aikakauslehtiä Seuranneiden keskuudessa, prosentteina

Internetiin käytetty aika päivässä aikakauslehtiä seuranneiden keskuudessa, minuutteina

Internetin käyttäjien tavoittaminen eri medioilla Indeksi 100=median tavoittavuus koko väestössä

Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö medioihin. Indeksi 100=mediaan käytetty minuuttimäärä väestössä

Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2002, kaikki vuotiaat KylläEi Kyllä2134 Ei1233 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen

Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2004, kaikki vuotiaat KylläEi Kyllä2732 Ei1625 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen

Netin sekä aikakauslehtien käyttäjien profiili. Indeksi 100=kaikki vuotiaat

Internetin käyttäjien päivätavoittavuus lehtiryhmittäin. Indeksi 100=tavoittavuus väestössä

Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö lehtiryhmittäin. Indeksi 100=minuuttimäärä väestössä

•tietoa ja virikkeitä harrastuksiin •oppia uusia asioita •taustatietoja uusista asioista ja ilmiöistä •kuluttaa aikaa •parantaa yleissivistystä •vinkkejä vapaa-ajan viettoon Aikakauslehtiä ja Internetiä seurataan erityisesti silloin, kun halutaan

•Aikakauslehtien lukijat ovat keskimääräistä aktiivisempia netin käyttäjiä •Nettikäyttäjät tavoitetaan keskimääräistä paremmin aikakauslehdillä •Aikakauslehtinettarit ovat nuoria menestyjiä •Autoilun ja tekniikan lehdet, harrastelehdet sekä nuortenlehdet suosiossa Johtopäätöksiä

Kiitos