Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMatti Katajakoski Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
Valtaosa joulukaupasta tehdään joulukuussa, mutta marraskuun merkitys voi kasvaa Liikevaihto verrattuna vuoden keskimääräiseen kuukausiliikevaihtoon Jaana Kurjenoja Tilastolähde: Tilastokeskus.
2
Black Friday on kasvattanut suosiotaan myös Suomessa Ostitko viime vuonna Black Friday- tai Cyber Monday -kampanjatuotteita? % Edellisvuonna 80 prosenttia ei ostanut Black Friday- ja Cyber Monday -kampanjatuotteita, viime vuonna heitä oli 74 prosenttia. Opiskelijat ja lapsiperheet ovat ostaneet innokkaimmin Black Friday- ja Cyber Monday -kampanjoista. Kotimainen kauppa valtasi viime vuonna markkinoita Black Friday -kampanjatuotteiden ostokanavana. Jaana Kurjenoja
3
Vanhemmat kuluttajat seuraavat aikaisempaa enemmän Black Friday -kampanjoita Aiotko seurata tai etsiä Black Friday- tai Cyber Monday -kampanjoita ja kampanjatuotteita? % Tänä vuonna 56 prosenttia kuluttajista ei aio seurata Black Friday- ja Cyber Monday -kampanjoita, kun viime vuonna heitä oli 63 prosenttia. Pääkaupunkiseudulla seurataan muuta maata laiskemmin Black Friday- ja Cyber Monday -kampanjoita. Jaana Kurjenoja
4
Kuluttajakyselyn taustaa
Kantar TNS toteutti otokseen perustuvan Black Friday’iin liittyvän kuluttajakyselyn marraskuussa 2017. Kysely toteutettiin internet-avusteisessa GallupForum-vastaajapaneelissa. Otos koostuu 2160:stä 15−79-vuotiaasta mannersuomalaisesta, ja se kuvaa ennen kaikkea internetiä käyttäviä suomalaisia. Pääekonomisti Jaana Kurjenoja Kaupan liitosta vastasi kysymyslomakkeen sisällön suunnittelusta. Jaana Kurjenoja
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.