Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Helsingin kaupunginkirjaston kokemukset lukulaitteiden lainauksesta ja digisisällön neuvotteluista.
Advertisements

Thorleif Johansson Suomen Lions-liitto ry Viestintäjohtaja
©Tampereen kaupunki Vipu-projektin kysely Videoneuvottelujen käyttö ja tarpeet hyvinvointipalveluissa lokakuussa 2007.
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja
Hyvää asiakaspalvelua!
Webbisivut ja maistelutilan varausjärjestelmä Ilkka Siissalo
Optinen tukin pituuden mittausjärjestelmä
4.2 Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon toteuttaminen s.11.
Tilakatsaus Paatti-projekti 4. kokous Mitä on tehty? Vaatimusmäärittely aloitettu Projektisopimus lähes valmis Käyttöliittymän suunnittelua.
Opi Analyzer Peruskäyttäjäkoulutus
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Haukiranta MultiTalent Consulting Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus –projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-projektin.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
RTE Ilkka Heinonen VTT Building Technology & Transport INDUSTRY ALLIANCE FOR INTEROPERABILITY Esitys IAI:n osalta perustuu Arto Kiviniemen.
Optinen tukin pituuden mittausjärjestelmä Projektisuunnitelma Aki Nieminen AS
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
Mentortapaaminen Agenda Tilannekatsaus Vastuualueet Tulevaa Riskejä ja ongelmia Menetelmäharjoitukset Esitys: Kommunikaatio- ja kokouskäytännöt.
Mentortapaaminen Agenda Tilannekatsaus Vastuualueet Tulevaa Riskejä ja ongelmia Menetelmäharjoitukset Esitys: Kommunikaatio- ja kokouskäytännöt.
2/2001 Tietojärjestelmät ja Systeemisuunnittelu Luennoitsija: Tapio Lammi
PILOTOINNIN VALMISTELUAIKATAULU 2014 PILOTOINTI- SUUNNI- TELMAN HYVÄKSY- MINEN KOULUTUS- SUUNNITELMAN TEKEMINEN KOULUTUKSEN TOTEUTTAMINEN PISTEIDEN.
Digikuntakokeilun suunnittelu: mitä seuraavaksi?
Celian palveluiden käyttöönotto kirjastoissa Kuopio projektipäällikkö Elina Kilpiö, Celia.
Mikä on DecaSolution?. DecaSolution tarjoaa käyttäjälle nopeasti opittavan henkilökohtaisen ratkaisun/työvälineen digitaalisen tiedon hallintaan, jäsentämiseen,
Paljon tukea tarvitsevat – paljon palveluita käyttävät –hanke Keski – Pohjanmaan osakokonaisuus 05/ /2017 Hanketyöntekijät 40% + 40% työajalla Sosiaalityöntekijä.
Ajasta ja paikasta riippumaton työ Case Liikennevirasto Työnteon monet tilat, VM
Kirjaston kotipalvelu  Toimitetaan kirjaston aineistoja niille asiakkaille, jotka eivät itse pääse kirjastoon  Palvelu on asiakkaille sama, mutta toteutustapa.
Tilannekatsaus reserveihin
Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen opinnäytteiden pitkäaikaissäilytys Ajatuksia Kansallisarkiston, Kansalliskirjaston ja korkeakoulusektorin yhteistyöhön.
Muutamia tärkeitä asioita
Hyvä hallinto, strategiset tavoitteet ja uuden perustuslain henki
Opintopolku – tilannekatsaus
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Oirekartoitin Asiakkaan käyttöohje.
… … … … … … … … ….
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Sosionomin koulutus ja TKI-toiminta nyt ja 2025 Sosiaalialan verkostopäivät ylitarkastaja Sanna Hirsivaara.
Työkaluja tehtävien tueksi
Verkkokoulutuksen tietoisku
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
EXAM-konsortio 2018… Konsortion jäsenpohjaa kasvaa 26:sta 30:een vuonna Konsortion vuosimaksun tasoa lasketaan 30% vuoden 2017 tasosta Konsortion.
Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa
Tiekartta digitaalisuuteen
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Työ käyntiin! LYHYESTI LAKIUUDISTUKSEN HAASTEISTA Hannu Sorvari STM
(Työ)elämän esiintymistilanteet
Digimatka vuodesta 2014 nykyhetkeen
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Maakunta- ja soteuudistuksen ajankohtaiskatsaus Asko Peltola
ePerusteet Ops-työkalukoulutus
Tuuli Rantala, TTY/Verne ja Sara Lukkarinen, Motiva Oy
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Terveys- ja hoitosuunnitelma
Kuntoutuksesta ja työttömyydestä
HELSINGIN KAUPUNGIN TYÖHYVINVOINTIKYSELY
Hyvinvointi-ja terveyssovellusten arvioinnin selvitystyö
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
OC-Raportoinnin ja OC-KVH toimintatavan automatisointi
Avoimen tuotteenhallinta
Koneoppimisen hyödyntäminen Kuti-järjestelmässä
HATKAT-tekoälytiketti
FIT – Finanssitietojen päivitys
Esityksen transkriptio:

Robotiikka Ruokaviraston asiakaspalveluun (Chatbot lemmikkieläinten tuontiehdot) Kokemustenvaihtotilaisuus Robotiikkaan, analytiikkaan ja tekoälyyn liittyvät kokeilut Vesa Kippola Järjestelmäsuunnittelija Digitaaliset palvelut, sovelluskehitys-yksikkö 13.5.2019

Sisältö Alkutilanne ja tarve Kokemukset ja haasteet Projektin nykytilanne

Alkutilanne ja tarve Lemmikkieläinten tuontiin koskeviin kysymyksiin vastataan tällä hetkellä sähköpostitse ja puhelimitse. Useat kysymyksistä samankaltaisia ja näihin vastaaminen kaikille erikseen vie asiantuntijoiden aikaa. Chatbot voisi tarjota tietoa asiakkaalle kellonajasta ja päivästä riippumatta ja vapauttaa asiantuntijoiden aikaa muihin tehtäviin.

Kokemukset ja haasteet Chatbot toimii tapauksissa, jossa ollaan tunnistettu mitä kysymyksiä pääosin esiintyy. Tietoisuus siitä mitä tekoäly / koneoppiminen mahdollistaa ja mitä käyttöönotto vaatii ja odotukset voivat olla hyvinkin vaihtelevia. Sopimusneuvottelut, uuden viraston hankintakäytännöt ja tietosuoja-asiat veivät yllättävän paljon aikaa pilotin kokonaiskestosta. Chat ja Chatbot –vaikuttavat lupaavilta työkaluilta ja kiinnostusta on osoitettu hyödyntää näitä Ruokaviraston muissakin osissa.

Projektin nykytilanne Chat (Giosg) ja chatbot (ultimate.ai) integraatio Ruokaviraston testiympäristöön tehty. Chatbotin konfigurointi melkein valmis. Chat (Giosg) koulutukset kuluvalla viikolla. Pyrkimys siihen, että botti on käytössä 20.5.2019 alkavalla viikolla.

Vesa Kippola