“Paristo” pakohuone This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

B – TYTÖT Miesvartiointi
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
Listening comprehension
Lupa tulla näkyväksi Kemissä
Lifelong Learning Programme POFIRO
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Kaksi nunnaa lähti luostarista kaupunkiin myymään pikkuleipiä
Blondin logiikkaa 1 Made by the Man.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
H2020 avustussopimus Artiklat Sopimuskoulutus Outi Kauppinen DM#
LIIKUNTAKASVATUKSEN PERIAATTEET 1. Lapsilähtöisyys 2. Avoimuus 3. Vapaaehtoisuus 4. Elämyksellisyys 5. Päätäntämahdollisuus 6. Omatoimisuus.
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
TYÖTURVALLISUUDEN AVAINASIOITA
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
What to do next?. OPA1 = PAKOLLINEN KURSSI, josta 1. vuonna suoritettu1/3 kurssia, 2. vuonna 1/3 ja abivuonna suoritetaan 1/3 kurssia suoritusmerkintä.
In the morning I write in the office. Aamulla minä kirjoitan toimistossa. We don’t have a lunch break today. My boss’ salary is good. Our team is in a.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2011 / Jyväskylän yliopisto.
Anna Wiksten, Doctoral Candidate SSL Webinar, R ja JAGS: Esimerkki Bayesilaisesta data-analyysista.
Kahoot-ohje.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Kirjautumis-näkymä Yhdistää kokoukseen Kirjoitetaan annettu osoite selaimen osoiteriville Valitaan ”Enter as a Guest” Lopuksi painetaan ”Enter.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Mitä kaikkea meidän täytyy tänään tehdä? (Työ ja koulutus)
Millaisen seurakunnan SINÄ HALUAT?
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
Heippa taas! Kiva nähdä!.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Hymy-veistokset Telakalla
Kieli itseilmaisun välineenä
Lionien Satavuotisjuhlan muistokolikko
Luonnontiedeaiheinen projekti
Askel askeleelta ohjeita tulla ammattivalokuvaaja
Yhteiset odotukset Me kuuntelemme aina toisiamme ja käyttäydymme kunnioittavasti toisiamme kohtaan. Me emme ole aggressiivisia toisiamme kohtaan ja pyrimme.
Pingu Poissa kotoa.
Rakennusautomaatioyhdistys (RAY, “Building Automation Organization”) Sauna & introduction of Aalto University’s intelligent building technology pilot.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Selkä suoraksi Suomi TM
Ryhmäyttäminen ryhmän rakentamisen työkaluna
Laurea University of Applied Sciences
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Officair- tutkimusryhmä Matti Peltonen, Otto Hänninen, Arja Asikainen
Katsaus eCraft2Learn-projektiin
Säädökset, määräykset, ohjeet ja käytännöt Kulttuuri
Ms Kirsi Hyttinen Project Coordinator
Muokkaus Mari Lampinen,
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
Jättiläismäiset dinosaurukset
Pitäisikö limonaadilla olla sokerivero?
Mitä maantiesuolan tilalle?
Information for teachers
Ydinvoimala? This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
“Onko elimistössäni ydinpommi?!”
Pelastakaa jääkarhut! This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Talot, joissa elämme This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Tapaa Nadina, hän on tuotekehitysinsinööri
Mitä maantiesuolan tilalle?
Onko “suuri idea” oikeasti pieni?
Liikalihavuus? This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Arkipäivän tuotteet - elinkaari
Lammas, lime ja simpukat: erilainen resepti!
Metsänhoitaja This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Ei enää jätettä kaatopaikoille 2020!
Etsi lyhyin reitti This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Esityksen transkriptio:

“Paristo” pakohuone This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 665100.  

“Tänään pelaamme erityistä peliä “Tänään pelaamme erityistä peliä. Kuvittele, että nyt on syntymäpäiväsi ja olet kutsunut kaikki luokkatoverisi juhliisi talonne kellariin. Kuuntelette musiikkia, juotte ja tanssitte. Äkkiä, kuulette oven pamahduksen ja jonkun lukitsevan oven ulkopuolelta. Seuraavaksi kuulette veljesi äänen oven toiselta puolelta. ” The lesson starts with an introduction by the teacher: e. g. story in this slide. After this introduction, the teacher starts the play back of the audio recording (next slide) 

“Aloitetaan juhlat. Koska välitän sinusta niin paljon, minulla on sinulle ja kavereillesi lisälahja. Valmistin sinulle ihan oman pakohuoneen: olet paasannut haluavasi tulla sähkökemistiksi työharjoittelustasi lähtien. Haluat kehittää sähköautoja? Nyt sinulla on mahdollisuus näyttää mitä osaat. Tässä tehtävässä on erittäin tärkeää työskennellä tiiminä ja sopia asioista. Tarvitsette myös luovuutta ja värkkäämisen iloa. Muistakaa kemian ja fysiikan tunnilla oppimaanne. Jotta voin päästää teidät ulos, haluan tietää, mitkä kaksi tiimiä kuuluvat yhteen. Tunnistatte ryhmänne lamppunne väristä, Se palaa vain, jos laitatte paristot yhteen oikein ennen ajan päättymistä. Eikö olekin täydellinen tilaisuus tulevalle sähkökemistille (naurua). Jos teette tehtävän loppuun, lupaan siitä lähtien ottaa ammattitoiveesi vakavammin! Menkää paristojen luo ja valmiina, aloittakaa. Kaikki tarvittavat välineet ovat laatikossa. ”

Opettajalle Tutkimus ja vahvistaminen: Kemia (Fysiikka): Oppisisältö: paristot, sähkökemia Menetelmät, esim. Opettaja kirjoittaa ajan taululle. Teillä on aikaa … minuuttia ja antaa aloitusluvan. Rakentakaaa pienissä ryhmissä paristo käyttäen annettuja materiaaleja. Materiaalit ovat laatikossa pöydällä. Jokaisella ryhmällä on hieman erilaiset materiaalit paristoja varten. Pakohuone tehtävä on ratkaistu, kun jokainen ryhmä löytää lamppunsa värin. Ryhmät voivat auttaa toisiaan, kun ovat ratkaisseet ensin oman tehtävänsä. Voitte käyttää myös vihjekortteja. Voit käyttää myös 3 lisänauhoitusta vihjeenä tarvittaessa. Ilmota, kun aikaa on jäljellä 15 minuuttia/Viis viimeistä minuuttia alkoi/Viimeinen minuutti!” Materiaalit: 6 pientä LED lamppua 2 tai 3 väriä (läpinäkyviä, noin 1 V) Elektrolyyttiä 6 ryhmälle (valmiiksi leikattuna paloiksi, esim, kurkkua, omenaa jne…) 5 sentin kolikkoja Galvanoituja ruuveja Johtoja eri väreissä (0,14mm, päät avattu valmiiksi) Tehtävän jälkeen keskustelkaa aiheesta. Mitä materiaaleja tarvitsitte sähköpiirin rakentamiseen? Mitä yhteistä on eri ryhmien osissa?