Tampere 3-hanke Koulutusyhteistyö rakennustekniikassa Matti Pentti, rakennustekniikan professori 19.2.2018.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Advertisements

Esimerkki koulutuksesta, joka koostuu alemmasta korkeakoulututkinnosta ja useammasta ylemmästä korkeakoulututkinnosta Käsitteiden perusta lähtee yksinkertaisesti.
Korkeakoulusektorin tiedot Kansalaisen palvelunäkymään VIRTA-opintotietopalvelusta Paula Merikko
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Oppilaitosmuotoisen ja oppisopimuskoulutuksen joustavat opintopolut TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto TOPHOPS-OPSO Kanneljärven Opisto, Jari Suomalainen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnon perusteiden muutokset ja Opetusneuvos Merja Lahdenkauppi
Opinto-ohjaajien ja ohjaustoimijoiden tiedotuspäivä Korkeakoulujen yhteishaku ja valintaperusteet
SYKSY 2016 Päivi Pakkanen.
Yleiset valintaperusteet lv alkaviin opintoihin
Mikä ihmeen oppisopimus?
Hilkka Kousa Tilastopäällikkö
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
INSINÖÖRIKOULUTUKSEN KEHITTÄMINEN
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista saksan kielen ja kulttuurin/
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Koulutus- ja opetusyhteistyö
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Linnea2-konsortion purkautumisesta Matti Raatikainen Minna-Liisa Kivinen Ari Ahlqvist
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Ammatillisen koulutuksen reformi ja ohjaamo-toiminta
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Kulttuuriympäristökasvatus yliopistossa
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu –ideariihi
Lentokonealan jatko-opinnot
Jatko-opinnot Jussi Lounassalo.
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu
Kokeeseen vastaaminen
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Ammatillisen koulutuksen reformista
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Tilastotietoa teknologiateollisuuden rekrytointitarpeista, henkilöstön koulutustaustasta ja teknologia-alojen koulutuksesta.
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Ammatillisen koulutuksen muutoksia
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Väyläopintoihin ohjautuminen
Kaksoistutkinto.
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Omnia.fi/yhteishaku.
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Kone- ja tuotantotekniikka
RADICAL Filling Skills Gaps in Blue Industry by Radical Competence Boost in Engineering VET
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Väyläopintoihin ohjautuminen
Ammattikorkeakouluopinnot​
Prosessimetallurgian tutkimusyksikkö
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Tampere 3-hanke Koulutusyhteistyö rakennustekniikassa Matti Pentti, rakennustekniikan professori 19.2.2018

Hahmotelma T3 tutkinnoista rakennustekniikassa 14.3.2017 MP

T3 RAK: Koulutusyhteistyön tavoitteet ja periaatteet Sisällöt ja toteutus suunnitellaan niin, että kumpikin tutkinto on tuotettavalta osaamiseltaan nykyistä parempi ja vetovoimaisempi AMK-insinöörin ja TkK+DI -tutkinnoille erilaiset profiilit, osaamistavoitteet määritellään työelämän tarpeista Erilliset hakuväylät ja tutkinnot: TkK+DI, ins. AMK TkK ja ins. AMK-tutkinnoissa on osaamistavoitteiltaan yhteistä sisältöä suuruusluokaltaan 90 op TkK- ja ins. AMK-tutkintojen sisällöt suunnitellaan yhteistyössä Molemmille tutkinnoille yhteisen osuuden opetus toteutetaan yhdessä Joustava mahdollisuus hakea siirtohaulla ins. AMK tutkinnosta TkK-tutkintoon (ja siitä edelleen DI-tutkintoon) ja toisinpäin ilman että opiskeluaika pitenee

Profiloituminen Koulutusten vetovoimaisuus varmistetaan selkeästi erilaisilla profiileilla: Erilliset haut DIA- ja AMK-valintojen kautta DI-tutkinnon matemaattis-luonnontieteellinen perusta ja pääaineiden tarvitsema teoriapohja vahvempi AMK-tutkinnon tavoitteena käytännöllisemmät valmiudet Opetusmetodeissa on eroja Opiskelijat ryhmäytyvät AMK- ja yliopisto-opiskelijoiksi, vaikka suorittavat yhteisiä opintojaksoja, tällöin identiteetit säilyvät

Tutkinnon vaihtaminen joustavasti Kaksi hakukohdetasoa DIA ja AMK → DI-hakukohteen kautta valituille oikeus jatkaa suoraan TkK-tutkinnosta DI-tutkintoon → AMK-tutkintoon valituille kiintiö DI-tutkinto-ohjelmaan, edellytyksenä yliopistotason opintojaksovalinnat ja kriteerinä opintomenestys, siirtyminen siirtohaun kautta TkK-tutkintoon → haku yhdenvertaisesti myös T3:n ulkopuolelta suoraan DI-tutkinto-ohjelmaan, mahdollista sopivalla pohjatutkinnolla