Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Monimediaista sisältöä verkkokursseille ideoita sisällöntuotantoon Kajaani Terho Kontioinen Joensuun yliopisto.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
MULTIMEDIAN MONET MUODOT
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Tukihenkilöiden työpaja 21. 9
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
XML -kielen perusteet SIMO Seminaari Antti Mäkinen.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
Hei, katsotaanpa netistä miten pääsen auditorioon! "Esteettömyys oppilaitoksissa" – tietopohja rakennusten opastuksen välineenä Seija Örn, Pohjois-Karjalan.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Tytöt teknologian taitajiksi
Rakenteellinen kehittäminen
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
OPS-ajatuksia.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Informaatioteknologian tiedekunnan opinto-opas Eija Ihanainen Vesa Lappalainen Miika Nurminen Pekka Rinne.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Äikkäprojekti Ira, Samuel, Jyri & Tuomo. Tehtävän kulku  Tutustutaan kirjallisuuden genreihin/tyylikausiin eläytyvän kirjoittamisen kautta  Oppilaat.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
RSS-syötteet nuo unohdetut kuuluisuudet tiedottamisessa Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett.
Veli-Pekka Lifländer VERKKOPOHJAISEN OPPIMISYMPÄRISTÖN SUUNNITTELU SISÄLTÖ: Opetussuunnitelman yleinen osa Opetuksen sisältöideat Opetussuunnitelman erityinen.
Jyväskylän ammattiopisto
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Mikä on DecaSolution?. DecaSolution tarjoaa käyttäjälle nopeasti opittavan henkilökohtaisen ratkaisun/työvälineen digitaalisen tiedon hallintaan, jäsentämiseen,
Vanhempainilta
Opetussuunnitelmassa 2016
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Kirjastoreitti Koulu & Kirjasto
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Tampereen ammattikorkeakoulu
Esityksen transkriptio:

Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö Menna Rantala Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö

Virtuaalikylä Kaikille avoin verkkoympäristö Menna Rantala Virtuaalikylä Kaikille avoin verkkoympäristö Luonnonvara- ja ympäristöalan kuvaaminen Autenttinen, jatkuvasti päivittyvä ympäristö Toteutettu yhteistyössä eri oppilaitosten ja muiden alan organisaatioiden kanssa

Virtuaalikylä sisältää Menna Rantala Virtuaalikylä sisältää Monipuolista tietoa erilaisten maaseutuyritysten toiminnasta Materiaalia luonnonvara- ja ympäristöalalta Autenttisia dokumentteja ja lomakkeita Kuvia Videota Ohjeita Materiaalipankki Oppimistehtäviä Opinnäytetyöt Virtuaalinen työssäoppija

Materiaalin tuottaminen Virtuaalikylään Menna Rantala Materiaalin tuottaminen Virtuaalikylään Sisällöntuottaminen on helppoa Monipuoliset julkaisutyökalut Yhtenäinen esitystapa ja rakenne Kaikki voivat toimia sisällöntuottajina Opettajat Opiskelijat Sidosryhmät

Virtuaalikylän rakenne Menna Rantala Virtuaalikylän rakenne

Tilojen tietosisällöt Menna Rantala Tilojen tietosisällöt Tilojen materiaali kerätty todellisilta maaseutuyrityksiltä Tietosisällöt esitetty neljässä eri ryhmässä: Mappi Työpöytä Valokuvat Videot Yhtenäinen esitystapa helpottaa käyttäjää tiedonhaussa

Menna Rantala

Virtuaalikylän käyttäminen opetuksessa Menna Rantala Virtuaalikylän käyttäminen opetuksessa Tietolähteenä Aidot tapauskuvaukset Tehtäviä ja niiden mahdollisia ratkaisuja Luokka ja verkko-opiskelussa Opettajan ohjaamana tai itseopiskellen Opiskelijat mukaan sisällöntuottamiseen

Opetusmaatilat Virtuaalikylään Menna Rantala Opetusmaatilat Virtuaalikylään Luonnonvara-alan opetusmaatilojen, -puutarhojen ja –tallien toimintojen ja tuotantomenetelmien kuvaaminen verkossa

Opetusmaatilojen toimintojen kuvaaminen Menna Rantala Opetusmaatilojen toimintojen kuvaaminen

Virtuaalikylä yhteistyö Menna Rantala Virtuaalikylä yhteistyö Oppilaitosten sekä organisaatioiden ja oppilaitosten välinen yhteistyö Sisällön monipuolisuus Järkevä resurssien käyttö materiaalin tuottamisessa Jatkuvuus Myös muut alat mukaan sisällöntuotantoon

Tervetuloa Virtuaalikylään Menna Rantala Virtuaalikylä Tervetuloa Virtuaalikylään www.virtuaali.info