LAPE-PÄHKINÄT vol. 1 17.8.2017 - Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Advertisements

Henkilöstöjärjestöjen Tiedotustilaisuus Juko, Koho, Kunta-alan unioni.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Yhdessä mukana – projekti Setlementtiliitto Satu Lintunen
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
The 9 block vision processing model
VANHEMPIEN JA LÄHEISTEN TUKEMINEN OSANA SUKUPOLVIEN KETJUJEN VAHVUUDEKSI KÄÄNTÄMISTÄ Läheistyön seminaari Mareena Heinonen, Sannariikka.
Harjoituksia II.
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Finský intensivní Titta Hänninen.
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Välitehtävät Kokeilut
LAPE kutsuu ja haastaa ”En usko, että milloinkaan aiemmin seurakuntien tekemä pitkän linjan työ lasten, nuorten ja perheiden parissa on nostettu näin.
Monialainen yhteispalvelu
Neuvokas perhe –hanke Työpaja IV
Ohjelman graafinen ilme ja sen soveltaminen
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
Koulutusesityksen otsikko
2. tieto osana maailmankuvaa
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Erotilanteen palveluilla kohti sovinnollisuutta
Opintopsykologi Katja Hietanen
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Palveluohjaaja on tavoitettavissa arkisin
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
EROTILANTEEN PALVELUILLA KOHTI SOVINNOLLISUUTTA Eroauttaminen Kainuussa 02/ Marika Uhlbäck, projektisuunnittelija Mukava Kainuu -hanke.
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Henkilökohtainen budjetointi
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Vanhempien tukeminen kasvatustehtävässä
Pohjois-Pohjanmaan Digituen toimintamalli-pilotti
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Ketterien kokeilujen puinti
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
OSAAMISKANSIO Nimi.
Miten tukea lasta vanhempien erossa? Eron edessä –ilta
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
Kirjamessupäivystäjien perehdytys
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

LAPE-PÄHKINÄT vol. 1 17.8.2017 - Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita Uusi dia (tekstisivu)

Lape-pähkinät Lape-pähkinät ovat yksittäisten toimijoiden, työryhmien ym. yksi keino osallistua lapsi- ja perhepalveluiden kehittämistyöhön Pirkanmaalla. Nämä tehtävät on laadittu vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluita lapsiperheissä kokoavan työn tueksi. Rajaus on hyvä pitää mielessä pähkinöitä särkiessä. Voit/voitte valita paketista haluamanne pähkinät tai pähkinöitä. Vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden työryhmä miettii pähkinöitä pureksittavaksi pitkin hankekautta. Kannattaa siis kurkistaa onko paketissa uusia pähkinöitä. Myös pähkinäideoita otetaan ilolla vastaan!  Vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden työryhmä hyödyntää vastauksia työskentelyssään 2017-2018 mikäli pähkinän tiivistelmä on toimitettu tehtävässä annettuun päivämäärään mennessä. Tehtävät voi palauttaa 1-3 sivuun (A4) tiivistettyinä esityksinä osoitteeseen tia.kemppainen@mll.fi tai kenelle tahansa tietämällesi työryhmän jäsenelle. Voitte myös kutsua koordinaattorin työryhmäänne kuulemaan ja keskustelemaan ideoistanne. 17.2.2019

PALVELUTARPEET JA –TILANTEET, palautus 31.10.2017 mennessä Vanhemmuuden ja parisuhteen tuki lapsiperheissä - Pirkanmaan LAPE-pähkinä no. 1 Pähkinä ammattilaisille ja ammattilaisryhmille: Millaisia vanhemmuuden ja/tai parisuhteen tuen tarpeita ja tilanteita olet kohdannut työssäsi? Pidä esim. viikon ajan kirjaa asiakastyöstäsi näistä näkökulmista: Nimeä tilanne ja mieti onko kyse vanhemmuuden vai parisuhteen tuen palvelusta. Kuinka usein tilanne toistuu työssäsi? Saiko asiakas tarvitsemansa eli osasitko ratkaista tilanteen (esim. ohjaaminen oikean palvelun äärelle)? Mistä tiedät, että asiakas sai tarvitsemansa (esim. kerätäänkö asiakaspalautetta tai kokemustietoa)? Entä millaisia haasteita tilanteen hoitamiseen/ ongelman ratkaisemiseen liittyi? Valitse teemaksi joko vanhemmuus tai parisuhde. Jatka taulukkoa tarvittaessa tai tee kokonaan uusi. Tilanne Kuinka usein tilanne toistuu työssäsi? Saiko asiakas tarvitsemansa eli miten tilanteen/ongelman ratkaisit? Mistä tiedät, että asiakas sai tarvitsemansa? Keskeiset haasteet tilanteen ratkaisemisessa 17.2.2019

Vanhemmuuden ja parisuhteen tuki lapsiperheissä - Pirkanmaan LAPE-pähkinä no. 2 PALVELUPOLKU – miltä hyvä polku näyttää? Palautus vuoden 2017 loppuun mennessä Laaja Lape-pähkinä esim. työpajatyyppiseen työskentelyyn. Tehtävää voi halutessaan pilkkoa osiin. Mieti/Miettikää asiakasnäkökulmasta sitä, mitkä asiat joko vanhemmuuden tuen palveluissa ja/tai parisuhteen tuen palveluissa toteutuvat kun asiakaskokemukset ovat hyviä ja kulkija (asiakas) tuntee olonsa turvalliseksi? Määrittäkää asiakas/asiakasryhmä, jonka palvelupolkua mietitte. Nimetkää yksittäinen palvelu tai palvelukokonaisuus, jota kuvaatte. Kuvatkaa polun vaiheita ei tarvitse olla kaiken kattavat lapsen hyvinvoinnin näkökulmasta ja ikäkausittain. Kuvauksen ei tarvitse olla kaiken kattava. a) ennen lapsen syntymää, b) 0-6 v., c) 7-12 v., d) 13-16 v., e) 17- noin 20 v. Piirrä perhe Työryhmä/TK

Hyvin toimivat vertaisryhmät Vanhemmuuden ja parisuhteen tuki lapsiperheissä - Pirkanmaan LAPE-pähkinä no. 3 Kuvatkaa hyvin toimivan vertaisryhmän tunnusmerkkejä. Vastatkaa ainakin oheisiin kysymyksiin. Lisäksi voitte kuvata toimintaanne myös esitettyjä kysymyksiä laajemmin. Millaisesta vertaisryhmätoiminnasta on kyse? Mitä osallistujat odottavat vertaisryhmältä? Millaisiin ryhmiin tullaan mielellään? Miten hyvä ryhmä järjestetään? Tarvitaanko asiantuntijaa vai riittääkö vanhempien keskinäinen tuki? Millaisia haasteita/vaikeuksia vertaisryhmän toimintaan liittyy? Millaisia kokemuksia ja tuloksia on saatu vertaisryhmätoiminnasta? 17.2.2019

Lasten ja nuorten ääni Vanhemmuuden ja parisuhteen tuki lapsiperheissä - Pirkanmaan LAPE-pähkinä no. 4 Miten lasten ja nuorten ääni saataisiin paremmin kuuluviin vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluissa ja niiden kehittämistyössä? 17.2.2019