Kehittämisen toimijat – systeeminen taso

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Matkustusstrategia – miten tästä eteenpäin
Advertisements

KEHTO-FOORUMI ORGANISOINTI.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
PK-kehittämispalvelut
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Jyväskylän alueyksikkö1 Kehittämisyksiköt : mitä pysyvä kehittämisrakenne.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Omistajapolitiikka tuotannon ohjauksessa ja valvonnassa
Kumppanuus – kupla? Junkala Pekka, tutkija, Koske Puustinen Alisa, vapaaehtoistoiminnan ohjaaja, MLL.
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Omakanta laajenee Teemupekka Virtanen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Miten kunnat makaavat? Kunta-alan ajankohtaiskatsaus Kunnat haasteiden edessä -kuntaseminaari Joensuu Toimitusjohtaja Jari Koskinen
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena Teemupekka Virtanen.
TURKU SCHOOL OF ECONOMICS Institute for Competition Policy Studies Muutostrendit ja palvelujen tuottamisen mallit Aki Koponen Johtaja Muutosta johtamassa.
Palveluntuottajajärjestöjen rooli tulevaisuudessa SOSTE
Alueiden ja kuntien sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallintoyhteistyöfoorumi Sote-palveluiden uudistamista tukeva valtakunnallinen ja alueellinen tietohallintoyhteistyö.
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena.
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
Sijaishuollon ohjauksen ja valvonnan malli – Kohti lapsikeskeistä ja lapsenoikeusperustaista toimintatapaa Susanna Hoikkala Erityisasiantuntija/Lastensuojelun.
Projektisuunnitelma vuodelle 2017
Kansisivu, haluttu versio valitaan hiiren oikealla Asettelu-kohdasta
Terveisiä kentältä erikoissairaanhoidon näkökulmasta
Esiselvitys.
Aikuisten uraohjaajien erikoistumiskoulutus
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Koordinaatiojaosto Erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutuksen
Malli 8:Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Kuntaliiton kehittämistoiminnan vaikuttavuus
Erityisasiantuntija Jaana Joutsiluoma
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
”Palvelu” -kokonaisuus
Avaus –hanke Väliraporttiin 2015/4 liittyvät diat
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Tietoarkkitehtuurin kehittäminen
Asiakkaan valinnanvapaus
Sote-keskus teemaryhmä kokous 5: tiedotettavat asiat
OHJAAMOT OSANA MAAKUNTAUUDISTUSTA
Sote ja Valinnanvapaus Kela Esa Tallbacka Inari Otonkoski
Sote-tietojohtamisen tietojärjestelmästä Kommenttipyynnöt sivuilla: 26
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Asiakaslähtöisyys yhteisen sote-kehittämisen lähtökohtana
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Sote-uudistus ja ICT Maritta Korhonen.
Mikä muuttuu HYTEssä ja SOTEssa 2021?
SOTE tietojen toissijaisen käytön KA
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan Kärkihankkeiden ja strategisten toimenpiteiden ohjaus Luonnos Etunimi Sukunimi.
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
ICT –ympäristön yleiskuvaus
Taloussuunnittelu ja tiedolla johtaminen: tiedotettavat asiat
Maakuntien viitearkkitehtuuri
Työpaja: Järjestäjän digityövälineet ja Sote-tietojohtamisen tietojärjestelmäpalvelut AKUSTI-kesäseminaari ICT-projektijohtaja Timo Hakala (Uusimaa)
Maakunnan konserniohjauksen työkalut
Tiedolla johtaminen - työryhmä
Esityksen nimi / Tekijä
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori
Anna Kärkkäinen erityisasiantuntija.
CRM esiselvitys Hankkeen esittely
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
KAnsalainen AMMATTILAINEN Pystyn itse Kyvykkäille käyttäjille
VERTTI Verkostojen suorituskykymittaristo.
Esityksen transkriptio:

Kehittämisen toimijat – systeeminen taso Kansallinen ohjaaja Asiakas/palveluiden käyttäjä (ml. ammattilainen) Palveluntuottaja Palvelunjärjestäjä Digiratkaisun toimittaja AKUSTI-selvitys 10/2018

Kehittämisen toimijat ja roolit Kansallinen ohjaaja Palvelujärjestelmän kansallinen ohjaus Asiakas/palveluiden käyttäjä (ml. ammattilainen) Palveluntuottaja Palvelunjärjestäjä Palvelun ja palvelun tuottamisen omistajuus Kehittämisen omistajuus Vastuu järjestämisestä Palvelujärjestelmän kehittämisen omistajuus Palvelu- ja käyttäjäkokemuksen omistajuus Digiratkaisun toimittaja Vastuu asiakkaan (palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan) tarpeen mukaisten ratkaisujen toimittamisesta (integraattorit, yksittäisten ratkaisujen toimittajat) AKUSTI-selvitys 10/2018

Tehtäviä eri roolien toimijoille kehittämistyössä Toimija Mikä organisaatio? Rooli Tehtäviä asiakas/palveluiden käyttäjä (ml. ammattilainen)   palvelu- ja käyttäjäkokemuksen omistajuus Tuo kehittämiseen käytännön asiantuntemusta Hyötyy kehittämistoiminnan tuotoksista kansallinen ohjaaja STM VM vastuu palvelujärjestelmän kansallisesta ohjauksesta Kansallinen kehittämisstrategia: Visio tavoitetilasta + painopisteiden ja kaikkia koskevien kehittämistarpeiden määrittely (ml. kentän toimijoiden tarpeiden huomiointi). Pitäisi tehdä kansallisen ohjaan ja järjestäjien yhteistyönä. Järjestäjä käy vuoropuhelun palveluntuottajaverkoston kanssa. palvelunjärjestäjä maakunta vastuu palvelujen järjestämisestä sekä palvelujärjestelmän kehittämisen omistajuus Vastaa maakunnan kehittämistoiminnan organisoinnista ja koordinoinnista Vastaa digiratkaisujen määrittelystä ja tilaamisesta (esim. järjestäjän työkalut; mm. tiedolla johtaminen ja asiakkuuden kokonaishallinta) palveluntuottaja maakunnan liikelaitos maakunnan sote-keskus maakunnan suun th yksikkö palvelun ja palvelun tuottamisen omistajuus kehittämisen omistajuus omalla palvelualueella Vastaa uusien mahdollisuuksien tunnistamisesta, kehittämistarpeiden määrittelystä ja digiratkaisujen tilaamisesta Vastaa hyötyjen saavuttamisesta Organisoi oman kehittämistoiminnan digiratkaisun toimittaja paikallinen/alueellinen/kansallinen inhouse- tai muu yhtiö, integraattori tai yksittäisen ratkaisun toimittaja vastuu asiakkaan (palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan) tarpeen mukaisten ratkaisujen toimittamisesta Tukee palvelunjärjestäjiä ja palveluntuottajia uusien mahdollisuuksien tunnistamisessa ja tarvittavien ratkaisujen määrittelyssä. Vastaa asiakas- ja toimintalähtöisyyden toteutumisen mahdollistamisesta uusien ratkaisujen kehittämisprojekteissa. AKUSTI-selvitys 10/2018

Asiakkaan palvelupolku AKUSTI-selvitys 10/2018

Kehittämisen toimintamalli – systeeminen taso AKUSTI-selvitys 10/2018

Asiakkaan tarve ja prosessi Maakunnan strategia ja yhteiset tavoitteet Maakunnan liikelaitos Maakunnan sote-keskus / suun th. Kunta Yksityinen tuottaja Asiakkaan tarve ja prosessi Toiminnan tavoitteet ja tarpeet Toiminnan tavoitteet ja tarpeet Toiminnan kehittäminen Toiminnan kehittäminen Toiminnan kehittäminen Toiminnan kehittäminen projekti projekti projekti projekti projekti projekti projekti Digiulottuvuus (kansallinen ratkaisu) Digiulottuvuus (kaikille yhteiskäyttöinen) Digiulottuvuus (oma ratkaisu) Digiulottuvuus (oma ratkaisu) Digiulottuvuus (oma ratkaisu) Digiulottuvuus (YTA-ratkaisu) AKUSTI-selvitys 10/2018

Asiakkaan tarve ja prosessi Maakuntakonsernin toiminta verkosto AKUSTI-selvitys 10/2018

AKUSTI-selvitys 10/2018