Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke Valkeakoski 31.10.2013 Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland
Matkailun edistämiskeskus Tehtävänä Suomen matkailumarkkinointi kansainvälisillä markkinoilla Markkinointia toteutetaan Visit Finland nimellä www.visitfinland.com Toteuttaa tehtävää yhdessä elinkeinon kanssa erilaisilla kampanjoilla ja tapahtumilla Helsingin toimistossa n. 30 hlöä Ulkomaiset edustajat erilaisilla toimeksiannoilla 12.1.2019 Oudoors Finland
12.1.2019 Oudoors Finland
12.1.2019 Oudoors Finland
Tuotekehityksen teemanimet MEKin tuotekehityksessä ja markkinoinnissa! Silence, please Mökkeily, sauna, luonto, hyvinvointi yms. Wild & free Safarit, hiihtokeskukset, kalastus, yms. Cultural beat Design, suomalainen ruoka, perinne, joulupukki yms. 12.1.2019
OF tehtävä Valittujen kesäaktiviteettien kehittäminen: pyöräily, vaellus, melonta, kalastus, hevosohjelmat, wildlife. Rakentaa yhteistyötä aktiviteettitarjontaa tuottavien yritysten kanssa Etsiä tätä kautta uusia kumppanuuksia Visit Finland tuotetarjontaan ja markkinointiin Tuotetarjonnalla saadaan uutta sisältöä markkinoille Lisätä kansainvälisten asiakkaiden määrää 12.1.2019 Oudoors Finland
KV - markkinat edellyttävät Valmiita tuotteita Elämyksellisiä tuotekuvauksia Kokonaishintoja Jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä 12.1.2019 Oudoors Finland
OF markkinoilla 2014 Tarjotaan erilaisia foorumeita tavata ulkomaisia matkanjärjestäjiä ja kuluttajia Tuotemanuaali, jossa valmiit tuotteet ovat esillä Digitaaliset julkaisut, joilla esitellään houkuttelevasti reittejä ja tuotetarjontaa, voidaan painaa esitteiksi Kansainvälistymisvalmennuksesta apua toimintaan! 12.1.2019 Oudoors Finland
Aktiviteettiasiakas Aktiviteettimatkailu yksi eniten lisääntyvistä matkailumuodoista Suurimmat potentiaali: pyöräily, vaellus, melonta ja näiden yhdistelmät Kohtuulliset päivämatkat, että jää aikaa maisemien ihailuun ja taukoihin Luonnon ja ympäristön kokeminen, rentoutuminen -> ei himourheilua! Haluaa tietoa reiteistä etukäteen Portaalit palvelevat hyvin! 12.1.2019 Oudoors Finland
Aktiviteettiasiakas Asiakkaat voidaan jakaa kolmeen ryhmään Aktiivinen harrastaja Liikkuu omatoimisesti, ei käytä palveluita Kilometrit tärkeitä! 2. Omatoiminen asiakas Yöpyy lakanoiden välissä Tarvitsee hyvän kartan Tekee sopivia päiväretkiä Pakettiasiakas Opastettu ryhmä Valmiit retket ja palvelut 12.1.2019 Oudoors Finland
Outdoors Finland tuotekehityksen työkalut Outdoors Finland - teemakohtaiset tuotesuositukset Pyöräily Vaellus Melonta Kalastus Hevosmatkailu Wildlife Näiden lisäksi pätevät MEKin vientikelpoisuuden kriteerit Tutkimukset Jakelukanavakartoitukset www.mek.fi/outdoorsfinland 12.1.2019 Oudoors Finland
Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland Kiitos! Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland