Lielahden päiväkodin asemakaavahanke

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opettele liikennesäännöt
Advertisements

Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Jokerivalojen toimintaperiaate
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
Miehikkälän kunnan, Länsi-Savo Oy:n, ja Kaakonkulman ideointitilaisuus
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Pekka Isoniemi katu- ja puisto-osasto ylläpitotoimisto
SYNTYYKÖ UUSI LIIKENNEMUOTO ? HISTORIA •Aikojen kuluessa ja teknologian kehittyessä on otettu käyttöön montakin uutta liikennemuotoa (laiva, juna, auto,
ROOMA.
Leena Kulmala 2005 Lammas liikenteessä Aloita klikkaamalla tästä.
TASE Tampereen seudun liikennejärjestelmäsuunnitelma
HSL-poikkiliikenne Hannu Koponen Tausta • Heinä- ja elokuun aikana tein 30 vrk:n aikana yli 300 eri reitillä noin 134 tunnin verran HSL-matkoja.
NELIÖT KOHDALLEEN KESTÄVÄSTI KAUPAN TAVOITTEITA TUKIEN?
Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori.
SANAKARTAT Vammaisasiain neuvottelukunta Polku – liikkumistaito H.Hirn.
Käyttösuhdelaskenta …Liikenteellisen toimivuuden arviointi.
Tontista hyvän elämän puutarhaksi Puutarhakurssi Naantalin Opisto, Kalevanniemen koulu Hortonomi Anne Hanhiniemi.
Nykytilan yhteenveto Muut palvelut -ryhmä. Kadut pähkinänkuoressa Volyymierot –Katujen kokonaispituus vaihtelee välillä 13 ‒ 225 km –Jk + pp-tiet kokonaispituus.
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
P04 P03 P05 klubitalo Uimahalli P.
Liikennetietokirjasto (kalkati). 2 Liikennetietokirjasto - tavoite Yhteisesti sovitut rajapinnat liikennetietojen välittämiseen organisaatioiden välillä.
Tampereen kaupunkiseudun 2-kehä KEHITTÄMISSELVITYS
K UVAKÄSIKIRJOITUS Kerhomatka. PYÖRÄMATKA KOHTI KERHOA ALKAA.
Läntisen alueen sosiaali- ja terveysasema -hanke
E STEETTÖMYYDEN LIITTÄMINEN NYKYISTÄ TIIVIIMMÄKSI OSAKSI KAAVAPROSESSIA Heini-Sofia Luotola

Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kannelmäki-Lassila-Pohjois-Haaga renessanssi Keskustelutilaisuus klo 17 Tervetuloa Renessanssi Kannelmäen, Lassilan ja Pohjois-Haagan alueella CADDIES.
Liikenneopetusvideon kuvakäsikirjoitus. On kaunis kevätpäivä. Lapsi lähtee retkelle.
Liityntäpysäköintitutkimuksen 2014 tuloksia
Ilo irti työmatkasta! Valtakunnallisen Pyöräilyviikon teemana on työmatkapyöräily. VINKKEJÄ TYÖNANTAJALLE Tähän aineistoon on koottu helposti.
MYYNTIESITE ISONMASTONTIE 11A, HELSINKI Upea näköalatontti rantaoikeudella Vartiokylänlahteen Monien mahdollisuuksien rakennuspaikka 1.432m2 esim.
Pyöräilyn turvallisuus Lasse Kämpe Espoon ympäristökeskus.
Oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä selvittävä työryhmä Tilannekatsaus vaikutusryhmä Tuomo Suvanto.
OHJEITA MALLIKUVIEN KÄYTTÖÖN (1 – Liikenteen pysäyttäminen) Näitä mallikuvia tulee käyttää silloin kun liikenne joudutaan pysäyttämään tietyissä tapauksissa.
1) Multimodaalinen elintarvikekuljetus yhden standardikontille (TEU)  Työssä valitaan kuljetukselle reitti välillä Jyväskylä – Hampuri,  valitaan reitille.
Ympäristösi parhaat tekijät Niiralan asemakaavamuutos, liikenne- ennuste ja toimivuustarkastelut Ennakkoaineisto Sito Oy.
OHJEITA MALLIKUVIEN KÄYTTÖÖN (3 – Työ ajoradalla) Näitä mallikuvia tulee käyttää silloin kun työkoneet tai muu kalusto on sijoitettuna joko osittain tai.
OHJEITA MALLIKUVIEN KÄYTTÖÖN (2 – Liikkuva työ) Näitä mallikuvia tulee käyttää silloin kun työ on luonteeltaan liikkuvaa, esim. kaapeleiden auraaminen.
OHJEITA MALLIKUVIEN KÄYTTÖÖN (5 – Työ kevyenliikenteenväylällä) Näitä mallikuvia käytetään kun työskennellään kevyenliikenteenväylällä. Kevyenliikenteenväylät.
Asukkaiden mielipiteitä Rautatienkadun katukokeilusta Liikenneinsinööri Kristiina Kartimo
Elinvoimaa Hollolan kuntakeskukseen
Tässä on kuva kivikautisesta asumuksesta
Kulleropuiston kaavamuutos Alueen asukkaiden palaute liikenteeseen liittyen Kulleropuiston kaavamuutostyön yhteydessä on noussut esille ja kerätty palautetta.
OHJEITA MALLIKUVIEN KÄYTTÖÖN (6 – Työ risteysalueella)
Uudet pysäköintiratkaisut osana älykästä liikennejärjestelmää
Laurentiustalon tarveselvitys
Vesihuollon kehittämissuunnitelma
Esteettömyysrekisterin esittely
1.6. Matkakeskus 1. Keskustan kehittäminen Kustannukset: Aikataulu:
Loviisan liikenneturvallisuussuunnitelman laatiminen ja liikenneturvallisuustyön käynnistäminen - Raportointi.
asemakaava-arkkitehti Hannele Kelavuori
TIEN YLITTÄMINEN.
LIIKENTEENOHJAUSSUUNNITELMA Liikenteen pysäyttäminen
PETS 2018 Vuoden 2018 – 2019 Presidentit Sihteerit Säätiöasiamiehet
Kaavojen liikenneturvallisuuden edistäminen
Marian sairaala Maankäytölliset lähtökohdat ja tavoitteet
Liikennevirasto nopeat kokeilut
Asemakaavatieto maaperäkustannusten arviointia varten
Askolan koulun koulureittien ja koululaisten liikenneturvallisuus
Suviniityn päiväkoti ja neuvola hankesuunnitelman päivitys
Polaris Business Park, Espoo
Sivistystoimialan palveluverkon muutosesitys
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Pyöräilyn olosuhteet Suomen kunnissa 2018
Laurentiustalon tiedote
Askolan koulun koulureittien ja koululaisten liikenneturvallisuus
Tarvitsemme kirjaston
2.2 Tutustutaan rakennuspaikkaan
Esityksen transkriptio:

Lielahden päiväkodin asemakaavahanke Liikenteellinen selvitys 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Lielahden päiväkotihanke Suunnitelmissa uusi päiväkoti nykyisen tilalle Rakennusten bruttoala n. 2 350 m2 Päivähoitopaikkoja 8 ryhmälle eli yhteensä 160 lapselle Henkilökunnan määrä n. 30 Palvelee tulevaisuudessa erityisesti Lintulammen, Pohtolan ja Niemen alueella asuvia lapsiperheitä Sijaitsee tehokkaan joukkoliikenteen alueella 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Liikenneverkko ja liikennemäärät Pohtolankatu tasoltaan alueellinen kokoojakatu Kadun keskimääräinen liikenne päiväkodin kohdalla n. 5 200 ajon./vrk (11/2016) Ollinojankatu tasoltaan tonttikatu Kadun liikennemääristä ei ole tietoa (alhaiset) Kadun kautta kulku kirkolle ja As Oy Lehtipihan tontille Lielahdenkatu tasoltaan paikallinen kokoojakatu Kadun keskimääräinen liikenne nykyisin n. 6200 ajon./vrk (9/2016) Niemenrannan alueen kasvu lisää liikennettä Mahdollinen tuleva raitiotie Lentävänniemeen kuitenkin tasoittaa tilannetta 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Jalankulun reitit ja suojateiden paikat Jalankulun yhteydet päiväkodille hyvät joka suunnasta Uusia suojateitä voitaisiin toteuttaa Pohtolankadulle nykyisen bussipysäkin eteläpuolelle ja Ollinojankadun itäpäähän pysäköintialueen kohdalle Viereisen huoltoaseman raskas liikenne turvallisuusriski Tarve kehittää huoltoaseman ympäristön katu-, liittymä- ja pysäköintiratkaisuja Uudet suojatiet 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Pyöräilyn reitit Pohtolankatu ja Lielahdenkatu kuuluvat pyöräilyn pääväyliin Pohtolankadun itäpuolinen jalankulun väylä (sivuaa päiväkotia) ei nykytilassa sovellu kapeuden vuoksi pyöräilyyn Ollinojankatu Pohtolankadun länsipuolella pyöräilyn aluereitti, itäpuolella ei luokkaa Ollinojankadun itäpäästä kuitenkin jalankulun ja pyöräilyn yhteys Lielahdenkadulle 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Joukkoliikenteen saavutettavuus Lielahden päiväkoti on erittäin hyvin joukkoliikenteen saavutettavissa Bussipysäkit Pohtolankadulla aivan päiväkodin vieressä Liikennöivät bussilinjat: Pohtolankatu: 28, 86 Lielahdenkatu: 3 Nykyiset bussipysäkit kaava-alueen läheisyydessä 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Tontille ajo ja pysäköinti, nykytila Pääpysäköintialue on sijainnut tontin luoteiskulmassa Nykytilanteessa tonttiliittymä sijaitsee Pohtolankadulla, jossa kuitenkin on nykyisessä asemakaavassa liittymäkielto. Lisäksi tonttiliittymä bussipysäkin välittömässä yhteydessä Lisäksi kävijät ovat voineet käyttää Ollinojankadun varrella olevaa julkista pysäköintialuetta (n. 30 pys.paikkaa) Nykyisin 10 h aikarajoitus Pysäköintialue palvelee myös viereistä asutusta sekä kirkossa vierailevia Pyöräpysäköinnille ei selkeää toteutusta Nyk. tonttiliittymä Nyk. pysäköinti Julkinen pys.alue 11.1.2019

Tontille ajo ja pysäköinti, tavoitetila Tontin korkeuseroista, rajallisesta tilasta ja Pohtolankadun liittymäkiellosta johtuen pysäköinnin toteuttaminen tontilla haasteellista Henkilökunnalle ei osoiteta erikseen pysäköintipaikkoja tontilta, vaan hyödynnetään olemassa olevaa julkista pysäköintialuetta Myös saattoliikenne ohjataan pääasiassa Ollinojankadun julkiselle pysäköintialueelle Tontille toteutettava vähintään 1 kpl invapysäköintipaikkoja, jolta oltava esteetön kulkuyhteys sisätiloihin Pyöräpysäköinti toteutetaan tontilla Tarve 1/100 k-m2 eli n. 23 pyöräpaikkaa Puolet paikoista rakennettava katettuina Julkinen pys.alue, 30 AP Pyöräpysäköinti, ohjeelliset sijainnit 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Huoltoliikenne ja pelastustiet Huoltoliikenteelle toteutetaan erillinen tasku tai peruutustila keittiötilojen läheisyyteen Ollinojankadun varteen Vaatii madallettua kiveä, sovitettava yhteen jalankulku- ja pyöräilyväylän kanssa Pelastustieyhteys pihan puolelle parasta toteuttaa tontin itäreunan tai nykyisen tonttiliittymän kautta Huomioitava pihan toimintojen (mm. leikkitelineet) sijoittelussa Huolehdittava, että pihan kantavuus on riittävä pelastusajoneuvoille Huoltotasku Pelastusreitti-vaihtoehdot 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Hankkeen liikenteelliset vaikutukset Hankkeen synnyttämä liikenne kohdistuu Pohtolankadulle ja Ollinojankadulle Pohtolankadulla Ollinojankadun liittymän kohdalla liikenteen lisäys nykytilanteeseen verrattuna on n. 10 % Ollinojankadulla hetkellinen lisäys voi olla moninkertainen nykytilanteeseen verrattuna, koska tämänhetkinen liikenne on erittäin vähäitä Hankkeella ei merkittäviä vaikutuksia katujen välityskyvylle Pohtolankadun ja Ollinojankadun liittymä saattaa ruuhkautua hetkellisesti aamun ja iltapäivän ruuhkatunteina (klo 7:30-8:30 ja 15:30-16:30) Matkatuotoslaskelma Kävijöitä/ vrk Matkaa/ hoitopaikka/vrk Matkat/ vrk Ha-osuus, % Automatkat/ vrk Saattoliikenne 160 8 1 280 40 % 512 Henkilökunta 30 2 60 35 % 21 Huolto 2-4 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Jatkotoimenpidetarpeet Ollinojankadun pysäköintialueen kapasiteetin käyttö nykytilassa ja ennuste, jos aluetta käytetään päiväkodin työntekijöiden pysäköintiin ja saattoliikenteeseen Ollinojankadun pysäköintialueen kehittämissuunnitelman laatiminen Suunnitelmat Ollinojankadun kehittämisestä saattoliikenteen turvallisuuden varmistamiseksi Esim. korotettu suojatie julkisen pysäköintialueen kohdalle Huomioitava myös viereisen huoltoaseman ja kirkon tarpeet Päiväkodin sijainnin korostaminen liikennemerkein katutilassa 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU

Yhteenveto Autojen pysäköinti toteutetaan julkisen pysäköintialueen yhteyteen niin henkilökunnalle kuin saattoliikenteelle Huoltoliikenteelle oma tasku Vähintään 1 kpl invapysäköintipaikkoja tontille Pyöräpysäköinti pääasiassa Pohtolankadun puolelle, puolet katoksellisia paikkoja Pelastusreitti tontin itäosan tai nykyisen tonttliittymän kautta pihaan Julkinen pys.alue, 30 AP Pyöräpysäköinti, ohjeelliset sijainnit Huoltotasku Pelastusreitti-vaihtoehdot 11.1.2019 Pekka Stenman/KAPA/KAUPSU/LISU