Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajien joustava perusopetus
Advertisements

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Kaustarin Pienten lasten koulu
Monikulttuurisuus opetuksessa
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
PERUS- JA ERITYISOPETUS
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
HOLLIHAAN KOULUN JOUSTO-OPETUS
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Yhteistyötä lapsen hyväksi
Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
Haarajoen koulu, Jan Mikkonen
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Perusarvon laskeminen
Tommolan koulu Kodin ja koulun välinen yhteistyö.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Toisen asteen koulutus
Kuka puhuu totta? Oppilaat ovat tulleet luokkaan ja matematiikan tunti alkaa rauhallisesti.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
LUOKANOHJAAJAKOULUTUS
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Opinto-ohjauksen ja erityisopetuksen yhteistyö SOOLin teemaseminaari
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Kuparivuoren koulu 1.Oppilaat Noin 300. Keskikokoinen koulu 12 luokkaa ( pienin 15 ja suurin 27 oppilasta) + 3 pienryhmää Oppilaat tulevat pääasiassa.
S2, MONILUKUTAITO JA YHTEISOPETTAJUUS. S2 OPPIAINEEKSI SUOMEN RINNALLE oppiaineen nimi muuttuu, jatkossa opiskellaan: suomen kieli ja kirjallisuus –oppimäärää.
Liedon kunta : A2-kielen valinta A2-kielen valinnan vaikutukset perusopetuksen luokilla 4-9 Uuden 2016 voimaan tulevan opetussuunnitelman tuntijako on.
Opettaja oppilaan oppimisen tukena Opi ja onnistu esteettä Eija Häyrynen erityisopettaja, KT.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Inklusiivinen valmistava opetus
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Oulunkylän ala-asteen koulu
Liikkuva koulu -ohjelma Heidi Honkanen, Langinkosken koulu
Kokemuksia Hiidiksestä
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Suomi toisena kielenä opetuksen (S2) vuosiympyrä
Renkomäen koulun oppimisympäristöjen kehittäminen
Yhteistoiminnallinen kokous
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
Yhteisopettajuus arjessa
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
Folkhälsan on yleishyödyllinen sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tavoitteena on tukea suomenruotsalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Toiminta kattaa.
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Erityisluokalla opiskelevan lapsen 7. luokalle siirtyminen
Yleisen tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Kierrättäminen on helppoa ja tärkeää! Hei!.
Koulutulokkaiden aamu Maunulan ala-asteella Tervetuloa
Kuparivuoren koulu Oppilaat
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
:,: Kaikki, joita Henki johtaa, saavat nimen: lapsi Jumalan. :,:
Esityksen transkriptio:

Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa Herttoniemenrannan ala-aste

Kaikki kielet saavat näkyä ja kuulua

Myönteisiä kokemuksia Lähikoulu ja ikätoverit Muutokset vähenevät Kaikki luokan oppilaat hyötyvät Reppu-oppilasta tukevista menetelmistä Monikielisyys ja kielitietoisuus 

Yhteistyö Koulussa on hyvä nimetä henkilö, joka koordinoi Reppu- oppilaan asioita Reppu-rahan käyttö S2-opetus (pienryhmä, samanaikaisopetus, vertaisoppiminen)

Mikä erityisen tärkeää? Haasteet? Nonverbaalinen viestintä todella tärkeää Lapsen kohtaaminen Ryhmäytyminen luokkaan