Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Mainonnan vaikutuskeinoja
Millaisia vastuullisuuskysymyksiä elintarviketuotantoon liittyy ympäristövaikutusten lisäksi ja miten niitä voidaan määrittää? Tiedotustilaisuus ”Miten.
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 2 Mistä luotettavaa tietoa lääkkeistä? Lääkekasvatustunti 7–9-luokkalaisille Oppimistavoite: Tavoitteena.
RADIOTOIMITTAJA.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Keskustele kaverin kanssa:
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Väestöllinen huoltosuhde 1865–2060
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
The 9 block vision processing model
Hyvinvointiraportti-hanke
Verkostoituneen biotalouslukion esiselvityksen laatiminen
Ideoinnista ja suunnittelusta liikkeelle!
Harjoituksia II.
Tutustutaan PaikkaOppiin
Korkeakoulukirjastojen tulokset
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Luku 13 – Raamatun tutkimus
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Energian tuotanto ja ympäristövaikutukset
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
lukion opiskelijoille vanhempaintilaisuuksissa
Skeema 1 Ohjeet tutkimuksen tekemiseen
TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Fabrikam hoitaa kevätsiivouksesi
”Minä ja taideteos” - kollaasi
Internetin käyttö opetuksessa
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Käyttöturvatiedotteet
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Mitä Kiekun kehitysehdotukseen kannattaa täyttää Pointissa?
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
TEOLLISTUMINEN Pohdi aluksi (ryhmissä):
Nimesi | Opettajasi | Luokkasi
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Opettajan pedagoginen ajattelu
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Vaatteet vastuullisesti
Kaikenkarvaiset ystävämme
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Työpöytäharjoitus 2.1. Reitinvalinta
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
- VASTAMAINOSTYÖPAJA.
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Arkipäivän tuotteet - elinkaari
Tarvitsemme kirjaston
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
Esityksen transkriptio:

Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa. Tekijät Eeva Kemppainen ja Pinja Sipari

Alkukeskustelu - Mitä ruokabrändejä ja -mainoksia muistatte Alkukeskustelu - Mitä ruokabrändejä ja -mainoksia muistatte? - Kuinka moni tietää, mikä on vastamainos?

Työpajan ohjelma Käsitellään ruuan tuotantoon ja kuluttamiseen liittyviä kysymyksiä Analysoidaan mainosten vaikutuskeinoja ja viestiä Tutustutaan vastamainontaan Tehdään omia vastamainoksia ruokaan liittyen

Keskustellaan mainonnasta Mihin mainoksilla yleensä pyritään? Mitkä asiat sinua puhuttelevat ruokamainoksissa?

Millaisia vaikutuksia ruuan tuotannolla ja kulutuksella on meitä ympäröivään maailmaan? #ympäristö #ihmisoikeudet #eläinten oikeudet #kuluttajavalinnat #politiikka #maatalous #elintarviketeollisuus #mainonta #terveys

Mainoksen viesti ja vaikutuskeinot Mikä tuote ja brändi mainoksessa näkyy? Käytetäänkö kuvassa tehokeinoa, joka kiinnittää katseesi? Millaista kuvaa ja sanomaa mainos välittää katsojalle?

Vastamainosten viesti ja vaikutuskeinot Vastamainoksen tekijä pohtii mainoksen sanomaa ja vaikutuskeinoja muuttaa kuvaa, logoa tai tekstiä  esittää kommentin tai kysymyksen  naurattaa tai haastaa miettimään piilotettuja asioita

Vastamainosgalleria Tutki tulostettuja, valmiita vastamainoksia ja mieti seuraavia kysymyksiä: Mikä tuote tai brändi kuvassa on muokattu? Onko muuntelu hauska vai vakava? Mikä on vastamainoksen sanoma? Mihin kuvalla yritetään vaikuttaa? Onko vastamainos toteutettu hyvällä maulla? Mistä vastamainoksesta pidät ja mistä et pidä? Miksi?

Tee oma vastamainos! Valitse kiinnostava tai tunteita herättävä mainos tai muutama vaihtoehto. Mitä asiaa haluat kommentoida alkuperäisestä tuotteesta tai mainoksesta? Mieti miten mainoksen sanomaa voisi muokata: logoa, kuvaa tai tekstiä muuntelemalla? Jotain lisäämällä tai poistamalla? Miten teet muokkaukset tyylillä? Muita vaihtoehtoja: Tyhjälle paperille tehty parodia, joka kommentoi mainosten kieltä yleisellä tasolla Leikkaa mainoksista osia ja kokoa niistä kollaasi tai yhdistele niitä itse tuotettuun materiaaliin luomaan uusi sanoma

Täytä työpajan palaute täällä: http://bit.ly/2wRts3M Oppilaiden palaute Täytä työpajan palaute täällä: http://bit.ly/2wRts3M