Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MINNO® Innovaatioprojekti Moniasteinen ja –alainen – 31. 5
Advertisements

4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
IV. Opiskelijan arviointi työpaikalla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
ComPa- projektin aloitusseminaari Muurmansk TOIMINTATUTKIMUS KEHITTÄMISEN VÄLINEENÄ KYÖSTI KURTAKKO PROFESSORI LAPIN YLIOPISTO.
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
Hämeenlinnan ja Hattulan Elinkeinostrategia
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Kehittämistyö hankkeessa KTOL r.y Teija Enoranta.
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
OPISKELIJAN ARVIOINTI
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Jyväskylän alueyksikkö1 Kehittämisyksiköt : mitä pysyvä kehittämisrakenne.
Yritysyhteistyömalli TopLaaja- TOP-Patteri: HYVÄT KÄYTÄNTEET-SEMINAARI Helsinki Congress Paasitorni Koulutusjohtaja Maarit Kuosa.
Työpaikkakouluttajan ABC
Mielenterveys kuntoutus
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Työpaikkakouluttajan ABC
Liikunnan arviointi luokilla
Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
Innovaatioprojekti Erkki Rämö. Opetussuunitelma  Opintojakson osaamistavoitteet  Opintojakson jälkeen opiskelija osaa: soveltaa projekti- ja verkostotyöskentelyn.
1 Ammattiosaamisen näytöt Päivitetty Mitä ammattiosaamisen näytöt ovat? Ammattiosaamisen näytöissä – opiskelija osoittaa käytännön työtehtäviä tekemällä,
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Team Hyrrä Liikuntakeskus Hyrrä
Ryhmien tehtävistä : Etelä-Savon elinikäinen oppiminen ja nuorisotakuu Tuija Toivakainen ISO ELO -kokous.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Turvallinen hoitotyö 1,5ov
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Satakunta University of Applied Sciences Sosionomin ammatti ja työ seminaari Tuula Rouhiainen-Valo.
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
T E - PALVELU - UUDISTUS MAAHANMUUTTAJIEN OSALTA Bahar Mozaffari
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Arviointi osana oppimisprosessia
Opiskelijan ohjaaminen ja oppimisen arviointi
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Arviointi.
Sosionomin koulutus ja TKI-toiminta nyt ja 2025 Sosiaalialan verkostopäivät ylitarkastaja Sanna Hirsivaara.
Toimintamallien kuvaamisen ja esittämisen haaste Innokylässä
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Tavoitteet ja arviointi
HYGIENIATYÖ.
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
Arviointi.
Arviointi voi olla luonteeltaan
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Itä-Suomen yliopisto – monialainen, kansainvälinen tiedeyliopisto
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Kankaanpään kaupungin opetustoimen laatukriteerit, resurssien saavutettavuus ja osaaminen
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn Linkki kyselyyn (innovaatiokyvykkyyden kehittyminen)

Itsearviointi (word) Lisäksi jokainen opiskelija tekee henkilökohtaisen itsearvioinnin ja käyttää apuna innovaatioprojektiopintojen arviointikriteerejä. Jokainen ryhmän jäsen arvioi perustellen omaa työskentelyään ja oppimistaan Mitä työtehtäviä minulla oli projektissa? Miten hoidin tehtäväni? Mitä opin projektityöskentelyn aikana? Millainen projektiryhmän jäsen olin? Jokainen ryhmän jäsen arvioi oman projektityöskentelynsä asteikolla 0-5 (hylätty-kiitettävä) ja ehdottaa opintopistemäärää. Ja vastaa kyselyyn: linkki

Osaamiseni on kehittynyt ja on nyt tasoa x (numero) Ctrl + D = luo uusi nuoli Arviointikohteet   Kiitettävä (5) Hyvä (4-3) Tyydyttävä (2-1) Projekti- ja verkosto-osaaminen Opiskelija soveltaa ansiokkaasti projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija käyttää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteita ja osaamistaan alueellisessa, valtakunnallisessa tai kansainvälisessä kehittämistyössä. Opiskelija tietää projekti- ja verkostotyöskentelyn perusteet. Opiskelija tunnistaa projekti- ja verkosto-osaamistaan Yhteistoiminnallisuus, ryhmätyö- , neuvottelu- ja viestintäosaaminen Opiskelija analysoi ja kehittää monipuolisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija osaa tulkita yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria ja rakentaa sitä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti yhteistyö- ja viestintäosaamistaan yhteisöllisessä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Opiskelija luo yhteistoiminnallista neuvottelukulttuuria muiden toimijoiden kanssa Opiskelija käyttää yhteistyö- ja viestintäosaamistaan ja hyödyntää niitä kehittämisprosessissa ja päätöksenteossa. Asiantuntijaosaaminen Opiskelija analysoi ja kehittää asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan.   Opiskelija hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sen moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaan.  Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä omaa asiantuntijaosaamistaan ja tuo sitä osittain moniasiantuntijuuteen perustuvaan toimintaa. Ongelmanratkaisu-, kehittämis- ja uudistamis-osaaminen Opiskelija kehittää muiden toimijoiden kanssa käytännöllisiä, luovia ja innovatiivisia ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin. Opiskelija kehittää toimijoiden kanssa käytännöllisiä ratkaisuja, toimintatapoja tai palveluja, joilla vastataan metropolialueen monimuotoisiin tarpeisiin. Opiskelija on mukana kehittämässä toimintatapoja tai palveluja.