SePPO-osahanke Keudassa Lahti

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELIJAVALINTOJEN KEHITTÄMINEN Jyväskylän yliopiston opintoasiainpäivät Tuula Maijanen.
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
KEUDA 1 SePPO-osahanke Keudassa Toteutus ja tulokset Järvenpää
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Vaikuttavuuden arviointi
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
PSYKODRAAMA Aika: , 19 oppituntia. Pe ,
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Koulutusyhteistyön sopimusasiat –seminaari Kari Pitkänen
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen
Rahoitus Opetus- ja kulttuuriministeriö
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
OKM:N HALLINNONALALLE
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Kuntatieto-ohjelma - Oulun kaupungin pilotointiprojekti
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Datan avaamisen ohjeistus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Kirjoitusviestinnän opinnot yliopistossa
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
Perusrekisteri / Pakki
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Tutkimustietokanta SoleCRIS
Kokeilun nimi: Lohkoketjuteknologian hyödyntäminen liikennevakuutuksen laiminlyöntimaksujen käsittelyyn Kehittämispäällikkö Tuuli Karjalainen Ratkaisuarkkitehti.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

SePPO-osahanke Keudassa 25.11.2015 Lahti

Tavoitteet Tavoitteena on selvittää opintohallinnon koko elinkaaren osalta tiedon tuottaminen ja sen liikkuminen Keudassa. Pyrimme hakemaan vastauksia seuraaviin: Mitä tietoa tarvitaan? Miksi tieto tuotetaan? Miten ja kuka tietoa tuottaa? Missä tietoa säilötään? Lisäksi keräsimme haastatteluissa esiin nousseita muita huomioita sekä kehittämiskohteita.

Vaiheet 2015 2016- Sisäiset haastattelut Tutustuminen eri tietohallintojärjestelmiin Tutustuminen eri tietohallintojärjestelmiin käytännössä 2015 2016- Sisäisten prosessien kehittäminen Vaiheet Päätökset ja mahdolliset jatkotoimenpiteet

Sisäiset haastattelut 1. Koulutuksen suunnittelu ja koulutustarjonnan hallinta (kuntayhtymän sekä tulosalueiden johto) 2. Opiskelijahaku ja –valinta (opiskelija-asioiden päällikkö, aikuiskoulutuspäällikkö) 3. Opetuksen toteutuksen suunnittelu, opintojen suunnittelu ja toteutusten hallinta (resursoijat) 4. Opintojen suunnittelu, toteutusten hallinta, opetus ja opiskelu, arviointi ja suoritusten hyväksyminen (opettajat, kouluttajat, opinto-ohjaajat) 5. Koko elinkaari (koulutusassistenttien näkökulmasta)

Tutustuminen eri opintohallintojärjestelmiin Olemme kutsuneet eri palveluntarjoajat esittelemään tuotettaan. Pohjana toimii haastatteluissa ilmenneet tarpeet sekä tulevaisuuden tavoitteet opiskelijatiedon hallintaan liittyen.

Tutustuminen eri opintohallintojärjestelmiin käytännössä Jalkaudumme tutustumaan eri opintohallintojärjestelmien käyttöön ja keräämme käyttäjäkokemuksia.

Jatkotoimenpiteet Hankkeessa kootun tiedon pohjalta kehitetään toimintaprosesseja. Tietoa hyödynnetään myös päätöksenteossa.

Mitä opimme? Haastatteluissa on noussut esiin sekä yleisiä, Keudan toimintaprosesseihin liittyviä huomioita mutta myös toimialojen, yksiköiden ja yksilöiden toimintaan liittyviä kehittämiskohteita. Haastatteluissa vallitsi kriittisen kiinnostunut ilmapiiri ja niiden pohjalta tämä hanke ja sen eteneminen kiinnostaa keudalaisia laajalti. Käyttäjähaastatteluissa tulee varmasti paljon lisää tietoa ja kehittämisajatuksia.