Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
| | Minne menet aikuisohjaus? –seminaari Elinikäinen oppiminen ja ohjauksen monet muodot Kommenttipuheenvuoro, Savonia-ammattikorkeakoulu.
Advertisements

Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Kohti Ohjaamoa 2 Ryhmäkeskustelut
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Nuorten arvioita kuntapalveluista Tulossa: Gretschel, Anu & Kauniskangas, Eija (maaliskuu 2012) Nuoret kuntapalveluja arvioimassa – peruspalvelujen arvioinnin.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Miksi aikuislukioon? Lukio on yleissivistävä oppilaitos Voit opiskella kieliä, luonnontieteitä, humanistisia aineita… Olet viisaimmillasi lukiossa Sivistys.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Tulevaisuuden uutta osaamista
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Metropolian kokemuksia vapaaehtoistoiminnan opinnollistamisen juurruttamisesta Mai Salmenkangas
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Tonni lähti Ryhmä 4.
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Opeka-kyselyn tulokset
Ikäihmisten palvelut, toimijuus ja osallisuus pähkinänkuoressa
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Opiskelijayhdistys toiminta
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Työelämävalmennuskurssi osana opiskelijan hyvinvointia
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Internetin käyttö opetuksessa
Somalialaisten naisten toimintaryhmä Osmos 2010 kevät / SYKSY
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kysely opintojen ohjauksesta
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Terveiset Yö-ryhmästä
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Pasi Lankinen, suomen kielen ja viestinnän yliopettaja
Oodin version 3.7 yhteenveto
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Ajanhallinta opiskelussa
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Asumisneuvonnan chat palvelu
KÄTILÖKOULUTUS Metropolia.
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Toiminnanjohtajien neuvottelupäivät
Sunan koulun vanhempainilta TERVETULOA!
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Esityksen transkriptio:

Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin? Soile Bergström 5.10.2010 28/12/18 Helsinki Metropolia University of Applied Sciences

Metropolia Ammattikorkeakoulu Taustaa kokeilulle Sosiaalialan koulutusohjelma –sosionomiopiskelijat Aloittivat opinnot syksyllä 2010 Nuorisoaste – päiväopiskelu – paikalla oppilaitoksessa Osa ryhmän SS10S1 opiskelijoista Moodle – oppimisympäristö käyttöön Facebook-kokeiluun osallistui 25 opiskelijaa 28:sta osa ei halunnut tehdä itselleen FB-roolia Tavoitteena oli Lisätä ryhmäytymistä Tarjota ohjausta ja tukea myös iltaisin 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Metropolia Ammattikorkeakoulu Ryhmän perusti yksi opiskelija ja hän myös hyväksyi opiskelijat ryhmään – aktivointi ja vastuu Opiskelijatutorit (3 hlöä) liittyivät myös ryhmään Seinälle kirjoittivat lähinnä opettaja ja opiskelijatutorit Opiskelijatutorit mainostivat opiskelijarientoja 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Keskustelu luopumisesta Moodlessa keskusteli 5 opiskelijaa FB:ssa 23 opiskelijaa 5 ryhmässä Keskusteluviestit olivat FB:ssa pidempiä kuin Moodlessa Keskustelu onnistui hyvin 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Metropolia Ammattikorkeakoulu Ryhmäytyminen ”ihan hyvä juttu” ”helppo tapa pitää yhteyttä” ”ok vaihtelua” ”toisaalta ahdistavaa, kun koulu tunkeutui vapaa-ajan elämään” ”ei auttanut ryhmäytymisessä” ”emme kuuluneet ryhmään – oikeus saada tietoa virallisempaa reittiä” 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Metropolia Ammattikorkeakoulu Ohjaus ja tuki kysymysten esittäminen oli mahdollista myös koulussa helpompi/mukavampi kysyä henkilökohtaisesti koulussa opettajalta tai sähköpostilla ei ollut kysyttävää ei ole kiva, kun muut näkevät kysymykset FB kuuluu yksityiselämään, vapaa-aikaan – ei osaa/halua yhdistää kouluun opettajan ”rooli” menee jotenkin sekaisin, kun on FB:ssa tavattavissa 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Metropolia Ammattikorkeakoulu Mihin Facebook sopisi? keskusteluun – helpompi mennä kuin esim. Moodleen tiedotukseen ryhmätöihin yhteistä ryhmää haluttiin, mutta koulutehtävät muualla 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

Metropolia Ammattikorkeakoulu Yhteenvetoa koulun ja vapaa-ajan sekoittuminen jakaa opiskelijoiden mielipiteitä opettajan kannalta sama juttu sopii ryhmäytymisen tueksi ryhmillä, joilla vähemmän lähiopetusta Moodleen verrattuna etuna helpompi lähestyttävyys? Chat-toimintoa ei voi käyttää, jos ei ole kaveri FB:ssa mahdollistaisi reaaliaikaisen ohjauksen 28/12/18 Metropolia Ammattikorkeakoulu

www.metropolia.fi soile.bergstrom@metropolia.fi