Muutoskortit Tarvittavat välineet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Matkalippujen tilaaminen internetin kautta
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
Toimintaohjeet opelle
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Tuplatiimi -työmenetelmä
Power Point – esitysgrafiikkaohjelma lyhyesti
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
© TKK Dipoli Markku Markkula, Heikki Hallantie, Lars Miikki Tällainen lakana on valmiiksi pöydässä.
TYÖHAKEMUS.
Tuplatiimi -työmenetelmä
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
VINKKEJÄ JA IDEOITA LUKION KEMIAN 1. KURSSIN TOTEUTUKSEEN
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Elämän totuuksia (värillinen tausta, teksti tulee ruutuun liikkumalla, musiikkia)
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN Rinna Toikka.
Polkuja filosofiaan PowerPoint-tiivistelmä ensimmäisestä kappaleesta
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Elävöitä esitystäsi kampuskuvilla Valikoima sisältää valokuvia kampuksilta eri vuodenaikoina. Suositus on käyttää muutama kuva/esitys. Suurempi kuvamäärä.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Toimintaohjeet opelle
Opetussuunnitelma/OPS
Oppimistehtäviä, sähköisiä kokeita, kyselyitä
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
Kahoot-ohje.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
FINELI: VERKKOPALVELUN KONSEPTI Työpaja klo 9-12.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa
2. Oppimiskerta PERSISTENT
Kyselylomakkeen tekeminen
Luokan nimi, numero Opettaja Ryhmän jäsenten nimet
The 9 block vision processing model
Jyväskylän Lyseon lukio
TERVEYTEEN VAIKUTTAVAT TEKIJÄT
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Luonnontiedeaiheinen projekti
Yleistä opintokohteista
Open Space –työskentelymalli edellisten esitysten syventämiseksi
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
3. Katsomukset vastaavat perimmäisiin kysymyksiin
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
Koulutusesityksen otsikko
Partion johtamismallin avulla
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Kalevala arjessamme Kalevala arjessamme.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Innopaja
Power Point -karaoke Power point –karaoke on menetelmä, jota voi käyttää nopeamman tai pidemmän kaavan mukaan. Menetelmä toimii erityisen hyvin tilaisuuden.
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Jyväskylän Lyseon lukio
Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun.
Innopaja
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Avoimuus – kolme askelta
Auttava keskustelu
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Muutoskortit Tarvittavat välineet Diat tulostetaan, niin että jokaiselle osallistujalla on yksi dia (yksi kysymys). Jos osallistujia on enemmän kuin diasetissä kysymyksiä otetaan useampia kopioita dioista, niin että jokaiselle osallistujalla on oma dia/tuloste tai vaihtoehtoisesti jakaannutaan pareittain tai pienryhmittäin pohtimaan diojen kysymyksiä, jolloin tulostettuja dioja tulee olla parien tai ryhmien määrä. Osallistujille/pareille/ryhmille jaetaan ensin tulostettu dia Jokainen osallistuja tai ryhmä miettii vastauksen kysymykseen. Kannustetaan vastaajia olemaan huolestumatta kysymyksen yksityiskohdista. Kysymykset on tarkoitettu herättämään ajatuksia eli ei ole oikeita tai vääriä vastauksia. Ennen kaikkea kysymysten avulla haetaan uusia oivalluksia. Kysymykset on tarkoitettu herättämään ajatuksia, jotka kirjataan. Kun ihmiset näyttävät pohtineet valmiiksi, käydään läpi vastaukset ja keskustellaan niistä lyhyesti kunkin kohdalla (kommentteja jos on). Fasilitoija kirjoittaa keskeiset pointit fläppitaululle tai jokainen tuo tauluun post it-lapulle tms kirjoittamansa vastauksen. Keskustellaan keskeisistä havainnoista ja priorisoidaan ne asiat, joita lähdetään jatkojalostamaan. Tarvittavat välineet Tulostetut diat – yksi dia kullekin osallistujille/parille/pienryhmälle Post it – lappuja/paperia ja kyniä osallistujille Kyniä fasilitoijalle

Mitä tehdään jos avoimuuden edistämiseen ei ole resursseja ollenkaan ?

Miltä avoin hallintomme näyttää 2040?

Mitä jos meillä olisi rajattomasti aikaa edistää avoimuutta?

Miten edistäisimme avointa hallintoa jos olisimme Ranskassa?

Mitä tehtäisiin jos tehtäisiin päinvastoin kuin nyt ?

Jos meillä on avoimuuden motivointiin vain muutamia sanoja ja kuvia? Mitä ne olisivat?

Miten yritys uudistaisi?

Miten vapaaehtoisjärjestö edistäisi avointa hallintoa?

Jos meillä olisi vain päivä aikaa muuttua avoimemmaksi – mitä tehtäisiin?