Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Finnan ohjelmisto ja sen kehittäminen
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Arviointi ja vaikuttavuus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Strateginen ennakointi
Vinkkivideo työnhausta
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Monialainen yhteispalvelu
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Tervetuloa Innopajaan
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
OTE maakunnassa –polut kuntoon Polut hoitoon ja kuntoutukseen (OTE7) Kainuu Susanna Mikkonen, Minna Mäkäräinen.
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
PDPP.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
THL:n tuki kehittämishankkeille
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Innopaja
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
[kehittämisidean nimi]
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Tiirismaan vesopäivät
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Rivakka OTE ! Ketterä verkosto Uusimaa
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7 Työpajatyöskentely lumipallomenetelmällä Pirjo Juvonen-Posti & Tiina Taipale

Työpajatyöskentelyn aikataulu Johdanto työpajatyöskentelyyn 13.30-13.45 Kahvitarjoilua 13.45 Työpajatyöskentely 13.45-14.45 Työpajatyöskentelyn yhteenvetovaihe ja jatkotyöstämisestä sopiminen 14.45-15.45 Mitä tarvitaan, että onnistuu? Kysymykset joita työstetään printataan mukaan ja jaetaan kaikkiin pöytiin Ensimmäiseen vaiheeseen puolikas fläppi / pari Toiseen ja kolmanteen vaiheeseen kokonainen fläppi / ryhmä Neljänteen vaiheeseen suuri paperi  Tiina tuo tämän tullessaan HUOM: Kaikki vaiheet otetaan talteen

> Lisää > alatunniste: lisää oma nimi Verkoston ammattilaiset työkykyä tukemassa Työpajatyöskentelyn tavoitteena Tarkastella miellekartoin, miten työtavat muuttuvat, kun työkykyä tuetaan moniammatillisessa verkostossa? Miten oman työsi muuttuu? Millaisia solmukohtia tunnistatte? Millaisia edisteitä ja esteitä tunnistatte eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä? Toisilta oppiminen ja yhteisen ymmärryksen muodostuminen Tämä vaihe alkaa jo 13.30? Ovatko kahvit jo paikalla? > Lisää > alatunniste: lisää oma nimi

Mitä tarkoitamme miellekartalla? Graafinen esitys tai jäsennys keskustelussa nousseista teemoista ja ideoista Voi sisältää sanoja, lyhyitä lauseita tai kuvia Voi kuvata teemaan liittyviä asioita ja toimijoita sekä näiden välisiä suhteita Saa muistuttaa myös verkostokarttaa tai olla piirustelua SUMMA SUMMARUM Voi olla mitä vain, tärkeintä on, että siihen saadaan koottua tietoa keskustelussa esille nousseista asioista

Lumipallomenetelmä: Nelivaiheinen työskentely 1. VAIHE (10 min.) : Parityöskentelyä. Muodostakaa parit. Aloittakaa miellekartan tekeminen kysymyksistä: Miten oman työsi muuttuu? Millaisia solmukohtia tunnistatte? Hahmotelkaa miellekarttaa (mindmap, verkostokartta) fläppipaperille. 2. VAIHE (20 min.) : Kaksi paria liittyvät neljän hengen ryhmäksi. Luokaa uusi miellekartta aikaisempien pohjalta ja niitä täydentäen. 3. VAIHE (25 min.) : Muodostakaa neljän hengen ryhmistä neljä n. 8 hengen ryhmää . Tehkää ryhmänä uusi miellekartta. 4. VAIHE 14.45. alkaen (30 min.) : Muodostakaa 1 ryhmä, ja tehkää yksi yhteinen miellekartta aiheesta. Tiinan kysymys, onko vaiheessa 4 liian vähän aikaa – Pitäisikö olla vähintään 30 minuuttia, silllä useamman kuin kahden ryhmän pitäisi esitellä aikaisempi tulos Aikataulusta: Jos menetelmän esittelyyn menisi vaikkkapa vaan 5 min, ja kahvia päästäisiin hakemaan esim. 13.35  Pääsisikö työskentely tällöin alkamaan tuolloin 14.45  TARVITAANKO PISSATAUKOA vaihe, jos hieman kahvisäätöä, saataisiinko kuitenkin pakettiin välillä 13.50-14? Vaihe 14.-14.20 Vaihe 14.20-14.45 Vaihe (kaikki yhdessä): 14.45-15.15 Vaihe loppukesksutelu 15.15-15.45  Miten tämä keskustelu toteutetaan, piirissä vai taasen ryhmissä, tarvitaanko tässä enää ryhmätyövaihetta, vai voidaanko keskustella koko ryhmän kanssa

Ryhmätyöstä eteenpäin: Mitä seuraavaksi ja mitä vien kotiin? Minkälaisia solmukohtia ja haasteita verkostomaisessa ja moniammatillisessa työskentelyssä tunnistetaan yhteisen työskentelyn pohjalta? Miten voimme vahvistaa moniammatillista verkostoa? Miten moniammatillisen verkostotyön esteitä voi poistaa? Keiden täytyy olla mukana, kun verkostomaista työtapaa lähdetään kehittämään? Kenelle viestiä työpajan tuloksista tulisi viedä työpajan järjestäjien toimesta? Aikaa pohdinnalle (20 min + 10 minuuttia loppuyhteenvetoa) Jäin miettimään näitä kysymyksiä, että pitäisikö olla konkreettisempia, esimerkiksi Minkälaisia solmukohtia tai haasteita verkostona toimimisen tarkastelussa tunnistettiin? > Lisää > alatunniste: lisää oma nimi

Yhteenvetoa jatkotyöstöstä Saadaanko suoraan tähän kiteytettyä jo jotain keskustelusta kaikkien näkyville?