3T-hankkeen päättöseminaari

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VUOSIKELLO ARKIOHJAAJA (2011)
Advertisements

Oppilaitosyhteistyö Ammattiopisto Luovissa
VASITE-HANKE Ohjausryhmän kokous KESKEISET TOIMENPITEET Työnhaun ohjaus, työnhakupalvelu ja urasuunnittelu 2. asteelta valmistuneille Urasuunnittelu.
UVA 2 - Uusi Väylä Ammattiin 2
1. YHTEYDENOTTO PROJEKTIIN Opiskelija, opo, opettaja tai koulutuspäällikkö ottaa yhteyttä projektipäällikköön (=La-To –opo) 2. POHDINTA MONIAMMATTIL- LISESSA.
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
- kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS- opiskelijoille, jotka ovat tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä - puu- ja metallialan.
Tornio Margita Lukkarinen, toimitusjohtaja
Tuella palkatun siirtäminen muun työnjärjestäjän tehtäviin
Mukana olevat paikkakunnat ja toimijat
Yli 50-vuotiaiden työllistyminen Osatutkimus C THL - Riitta-Liisa Kokko.
UUDENKAUPUNGIN AMMATTIOPISTO NOVIDA
Nuorten palvelut Reimari 3
Seinättömän pajan toimintamalli 1. Asiakkuuden edellytykset: alle 25-vuotias, ammattikoulutettu, pitkäaikaistyötön/vaikeasti työllistyvä/vajaakuntoinen.
SEMINAARI 10:N AULATILOJEN MUUTOS * Ankkurit -projekti * Itä-Lapin ammattiopisto.
Nitomo Omnian opiskelijamäärä Yksikköhintaiset opiskelijat Ammattiopisto Aikuisopisto Aikuisopiston muut opiskelijat.
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ 1 OMA POLKU-HANKE –
– Kokkolan osahanke saakka.
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
NUORISOTAKUU SAK/Pirjo Väänänen.
Reimari 2 Työvoimahallinnon toimenpiteet
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Kiipulan ammattiopistossa
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
SARANA Oppimisen tukemisen keskus Koulutuskeskus Agricolassa 2012 Pirkko Naukkarinen Tehostetun ohjauksen Sarana- malli.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
Kokemuksia yhdistysten ohjauskäytännöista □ Työneuvojan ohjauksesssa olevia työntekijöitä on noin 50. □ Työntekijöitä on Joensuussa, Kontiolahdella, Kiteellä.
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Pääotsikko Lisää alaotsikko tähän Vantaan kaupunki Sosiaali- – ja terveyspalvelut VammaispalvelutTyöllistämispalvelut.
Nivelvaiheen ohjaus Kesä ohjaus Asiakas määrät kesä- heinäkuu.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Tutka-opettajuus puualalla Käytännön kokemuksia NATU-ohjausmallin hyödyntämisestä puualalla, jossa NATU on osa ryhmänohjaajia ja opiskelijoita tukevan.
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
-kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS-opskelijoille, jotka tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä -opiskelijoita voidaan ohjata.
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö.
Nuorten oppisopimus 2+1 malli Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä.
NUORTEN STARTTI 2012−2014 NUORTEN STARTIN ESITTELY Matti Heinämäki Yksilövalmentaja.
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista Ideoita nuorilta, Vuosimallia
Työ elämään 2015 nuorten ammatti- ja kesätyötreffit Ti klo Oulun kaupunginteatterilla Kaarlenväylä 2, Oulu.
Perustiedot Valmentavaa koulutusta KAO:lla vuodesta AVA, MAVA, Ammattistartti ja nyt VALMA VALMA:ssa 50 opiskelijapaikkaa Opetustiimi: 3 opettajaa,
Timo Katajainen Tampere Kummiyritystoiminta Liedossa.
Seurakuntavaalit 2010: miten äänestettiin ja miksi Onnistuiko ensimmäinen kerta? Cafe Agricola 13/ Helsinki Harri Palmu, Kirkon tutkimuskeskus.
Nivelvaihe yläkoulusta jatko-opintoihin Tuija Harakka, Milla-Miia Luosujärvi, Marja Asikainen ja Kirsti Linnoinen; päivitys Janne.
Työelämä yhteistyön käytäntöjä Raahen alueella
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Tämä diasarja on tarkoitettu opojen käyttöön.
Minna Busch, Teemu Joensuu
Infra-alan ammattikorkeakouluopetuksesta
Kotiväenfoorumi Työllistyminen ja urasuunnittelu
Yhteishaku 2017 tunnuslukuina
TYÖHARJOITTELU.
Joopas-tilannekatsaus
9. luokan oppilaanohjaus
Saana Rantsi
Järjestämme auto- ja logistiikka-alasta, kone - ja tuotantotekniikasta, talotekniikasta, rakennus- ja puualasta kiinnostuneille peruskoululaisille tutustumispäiviä.
Finanssiala pähkinänkuoressa
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Ammattistartin opiskelijoiden sijoittuminen eri aloille 2008
Monikanavainen työpaikkatiedotus
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
PÄHEE OTE Satu Laakoli Kela.
Aineistoja taloustiedon opetukseen Iina Lario Suomen Pankki
Celian palvelut kirjastosta
Esityksen transkriptio:

3T-hankkeen päättöseminaari 3T-hanke 1.8.2012 – 31.5.2014 27.12.2018 Te-Palvelut |3T-hankkeen päättöseminaari

* Auttaa valmistuvia opiskelijoita työllistymisen tukemisessa sekä kehittää saattaen siirtoa oppilaitoksista te-toimistoon. * Valmistuvien nuorten vastaanottaminen ammattiopiston tiloissa * Te-palveluiden infotilaisuuksien pitäminen valmistuville luokille (Kennel, puu, logistiikka, labra, merkonomi, talonrakennus, prosessi) * CV:t yhden luokan kanssa per lukuvuosi (metalli- ja prosessiluokka) * Te-palveluiden infotilaisuus tutoropiskelijoille yksi per vuosi 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

* Hankkeen avulla Te-toimiston palvelut on tuotu lähemmäs valmistuvaa nuorta. * Te-toimiston palveluja on esitelty nuorille infotilaisuuksien lisäksi mm. Nuorten hyvinvointimessuilla (sekä Kokkolassa että Kannuksessa), Kesäduuni 2014 –tapahtumassa, Paikka kaikille –tapahtumassa, Työtön taitaja -tapahtumassa ja ammattiopiston avoimissa ovissa. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Valmistumisen jälkeen: Valmistumisen jälkeen: * Nuori on ohjattu Te-toimistossa niihin palveluihin joita hän tarvitsee. Hankkeen nuoria on ollut Uravalmennuksissa, työnhakuvalmennuksissa, työnhakuklubilla, työvoimakoulutuksissa, työhönvalmentajan ohjattavana, työkokeilussa, työelämävalmennuksessa, ammatinvalinnanohjaajalla. * Hankkeen nuorista on sanssilla (tai muilla palkkatuilla) työllistynyt hankkeen aikana 18 nuorta. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Yhteistyö tuotantokoulun opettajien ja Kokkotyö-Säätiön yksilövalmentajien kanssa ja tuotantokoulusta valmistuvien nuorten tapaaminen ennen valmistumista Kokkotyö-Säätiöllä. Nuori on valmistumisen jälkeen päässyt saman tutun virkailijan luokse Te-toimistoon, jossa hänet on ohjattu niihin palveluihin joita hän tarvitsee. Tuotantokoulusta valmistunut 10 henkilöä. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Pekka: Valmistui puualan perustutkintoon keväällä 2013 tuotantokoulusta. Tavattu nuori yksilövalmentajan ja opettajan kanssa tuotantokoulun tiloissa ennen valmistumista. Valmistumisen jälkeen käynyt Te-toimistossa tutun virkailijan luona. Tilanne tällä hetkellä: Opiskelee työvoimakoulutuksessa Rakennusalan monitaitajaksi. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Liisa: Valmistunut Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkintoon keväällä 2013 tuotantokoulusta. Tavattu nuori ensimmäisen kerran Te-toimistossa Kokkotyö-Säätiön yksilövalmentajan kanssa. Valmistumisen jälkeen kuukauden verran työkokeilussa jonka jälkeen töissä sanssipalkkatuella puoli vuotta. Tilanne tällä hetkellä: Perhevapaalla. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Maija: Valmistunut keväällä 2013 Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkintoon tuotantokoulusta. Tavattu nuori ensimmäisen kerran ammattiopiston tiloissa ennen valmistumista. Heti valmistumisen jälkeen kuukaudeksi kesätöihin. Kesätöiden jälkeen tutun virkailijan luo Te-toimistoon. Muuttanut Helsinkiin syksyllä 2013. Tilanne tällä hetkellä: Palkkatuella töissä. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Ville: Valmistunut Kone- ja metallialan perustutkintoon syksyllä 2013 metallintuotantokoulusta. Tavattu nuori ensimmäisen kerran ammattiopiston tiloissa ennen valmistumista. Valmistumisen jälkeen tutun virkailijan luo Te-toimistoon. Työllistyi kolmen kuukauden sisällä oman alan töihin. Tilanne tällä hetkellä: Edelleen töissä. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Jussi: Valmistunut Kone- ja metallialan perustutkintoon keväällä 2014 metallintuotantokoulusta. Tavattu nuori ennen valmistumista Kokkotyö-Säätiöllä yksilövalmentajan kanssa. Työllistyi heti valmistumisen jälkeen. Tilanne tällä hetkellä: Edelleen työssä. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Matti: Valmistunut Talotekniikan perustutkintoon keväällä 2013 tuotantokoulusta. Tavattu nuori ensimmäisen kerran Te-toimistossa ajanvarauksella. Aloitti työvoimakoulutuksen puolen vuoden sisällä valmistumisesta. Tilanne tällä hetkellä: Opiskelee työvoimakoulutuksessa Rakennusalan monitaitajaksi. 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Case Lasse: Valmistunut Kone- ja metallialan perustutkintoon keväällä 2014 metallintuotantokoulusta. Tavattu nuori ensimmäisen kerran ennen valmistumista Kokkotyö-Säätiöllä yksilövalmentajan kanssa. Valmistumisen jälkeen tutun virkailijan luokse Te-toimistoon. Työllistyi parin viikon sisällä valmistumisesta oman alan töihin. Tilanne tällä hetkellä: Edelleen töissä 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Hankkeessa on aloittanut hankeaikana 1. 8. 2012-31. 5 Hankkeessa on aloittanut hankeaikana 1.8.2012-31.5.2014 467 henkilöä, joista suurin osa on ollut 17-24-vuotiaita. Nuorille on erilaisissa tilausuuksissa/infoissa jaettu esitteitä joissa on kerrottu TE-palveluista, työnhausta ja CV:n tekemisestä Kyvyt.fi:ssä. Molempina lukuvuosina on myös jaettu tutkintotodistuskansioon esite Te-toimiston palveluista 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari

Toivoisin, että jatkossakin oppilaitoksen ja Te-toimiston yhteistyö jatkuisi. Esimerkiksi infotilaisuuksien pitäminen on molempien osapuolten etu. Erityisesti Hojks-opiskelijoiden siirtäminen oppilaitoksesta Te-toimistoon tulisi pitää sujuvana. Kiitos mielenkiinnosta ja Aurinkoista kesää 27.12.2018 Te-palvelut | 3T-hankkeen päättöseminaari