Herkkuammatti-kampanja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/ Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry.
Advertisements

Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
Hanke- ja yritysyhteistyö Parturi-kampaajat Tampereella Kotipalveluyrittäjät Matkailualan verkkomarkkinointi Parturi-kampaajat Tampereella Kotipalveluyrittäjät.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
DRAIVI Primus Yritysten ja oppilaitosten yhdistäjänä.
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen.
Sosiaalinen media ja kieltenopetus
Sosiaalisen median koulutus
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Yrittäjätalon imago 1. Imagon suunnittelua ­1.6. aloituspalaveri ­20.6. taustamateriaali opiskelijoille, aikataulutus ­Elo-syyskuu: taustamateriaalin.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Korkeakoulujen esteettömyysverkoston tulevaisuuden toimintamalli: Keskustelua verkoston olemuksesta ja toiminnoista ESOK.
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Museoliitto, Tampere, KULTTUURIVIENNIN TUKIVERKKO TIEDOTUSVÄYLÄNÄ.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Liikuntapalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteetMittaritAikatauluVastuu- henkilö 1. KKI Saada vähän liikuntaa harrastavat aktivoitua liikunnan pariin.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Koulutus TSO-FOORUMIN WWW-SIVUT. Sivuston toimintologiikka ”Artikkelivetoinen”, perustuu luokkiin Sisällöntuotanto helpompaa Sisällön hakeminen.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Yhteistyö lukion ja elinkeinoelämän välillä. Vesijärvi-kurssi §Lahden valvonta- ja ympäristökeskus l asiantuntijat l materiaalia l laitteistoapua.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Medialukutaidon tila ja toteutus Euroopassa
Tervetuloa. Yleistä Videcam Oy:stä  Erikoistunut sähköisen markkinointiviestinnän sisältötuotantoon  Perustettu vuonna 1987  Toimipiste Technopolis.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Internetsivujen uudistaminen Projekti VSSHP ja SATSHP yhdessä Tavoitteena yhteismitalliset, mutta erilliset sivustot Konseptointi ja määrittely.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Panu Tuominen Projektipäällikkö MANK ry.
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Teija Felt, TM Ohjauspalvelut julkisten työvoimapalvelujen strategiassa Teija Felt, TM
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
SAK:n ja liittojen sähköinen viestintä SAK Jäsenpalveluosasto Heli Nykänen.
KIT-toiminnan strategiset toimenpiteet vuodelle 2015 Kulttuuripalvelut Kulttuuri ja hyvinvointi.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Puurakentamisen verkko- osaamiskeskus
Created by BM|DESIGN|ER MA3 määräaikaisvuokra portaali default I II III Ulkoistettu Sisältä.
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
MIKÄ ON PROJEKTI / HANKE?. Projekti  …. On joukko ihmisiä ja muita resursseja, jotka on tilapäisesti koottu yhteen suorittamaan tiettyä tehtävää,
MYNÄlife -asukashankintahanke Mynämäessä
Viestinnän tilanne kesä 2016
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Aikuisten uraohjaajien erikoistumiskoulutus
Yhteistyö lukion ja elinkeinoelämän välillä
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
DIAK
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
Kunnan strateginen viestintä maakuntauudistuksen jälkeen KUNNAN JA MAAKUNNAN VIESTINTÄYHTEISTYÖ Helinä Mäenpää, viestintäjohtaja, Jyväskylän kaupunki Emmi.
Tuotanto workshop, vaihe II
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Turvallisuusryhmän viestintä
Arvostusta ammattikeittiöille
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Turvallisuusryhmän viestintä
Yhteistyö lukion ja elinkeinoelämän välillä
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Esityksen transkriptio:

Herkkuammatti-kampanja 15.6.2012 Suomen Elintarviketyöläisten Liitto Projektihenkilö Virpi Kulomaa Suurtalousalan yhteistyöjärjestö FIDA ry

HERKKUAMMATTI-KAMPANJA Suurtalousalan yhteistyöjärjestö FIDA ry:n koordinoima ammattikeittiöalan imagonkohotushanke Kampanjaa rahoittaa maa- ja metsätalousministeriön Laatuketju Yhteistyökumppanit Blue Service Partners Oy  Electrolux Professional Oy Heinon Tukku Oy Sodexo Oy Tavoitteena kohottaa ammattikeittiöalan ja erityisesti suurkeittiötyön imagoa ja nostaa sen arvostusta erilaisin toimenpitein Kohderyhmänä yläkoululaiset ja lukiolaiset, alan opiskelijat, aikuiset ammatinvaihtajat, opot, alan ammattilaiset Laatuketjuhankkeiden painopisteet: Nostetaan ruoan ja ruoantekijöiden arvostusta julkisissa ruokapalveluissa

TOIMENPITEET Toimenpiteet, miten kampanja on lähtenyt liikkeelle   Ensin mietittiin ammattikeittiöihin liittyviä vetovoimaisia tekijöitä kuten osaaminen ja säännöllinen työaika. Imagon kannalta tärkeää on kuitenkin laajempi kokonaisuus, tunnelma, kuvat ja tekstit, joiden kaiken pitäisi tukea imagonkohotusta. Sen vuoksi mietittiin ja ideoitiin tarkemmin elementtejä, joita nykyajan ammattikeittiö sisältää ja joita halutaan nostaa esille. aikana halutaan nykyajan ammattikeittiöistä nostaa esille. Näihin elementeistä muodostuvaan kokonaiskuvaan viestintä ja tuotettu materiaali pohjautuvat, kuten logo, esite ja www-sivut. elementtejä mm. tuoreus, raikkaus, värikkyys, palvelu, lämpö, hymyily, teknologia, hygieenisyys, osaaminen, viihtyisyys tunnelma, nautinto, hyvä olo ja tasapaino 3. Koko kampanja positiivinen, osaaminen nostaminen esille, positiivisten mediamainintojen lisääminen koko alasta mediassa on ollut mediassa lähinnä markkinointia kampanjasta. Jatkotoimia voidaan miettiä esim. tietty pääaihe, johon kampanja linkittyisi. 4. Idea www.herkkuammatti.fi, myöhemmin lisää 3

2010 6 kk Esitteestä kampanjan konseptin suunnitteluun Nimi ja graafinen ilme Herkkuammatti.fi –sivusto (1. versio) Herkkuammatteja tulevaisuuden osaajille –koulutusesite Artikkelit Reseptikilpailu ”Erityisruokavalioiden taitaja” Sosiaalinen media

Toimenpiteet, miten kampanja on lähtenyt liikkeelle   Ensin mietittiin ammattikeittiöihin liittyviä vetovoimaisia tekijöitä kuten osaaminen ja säännöllinen työaika. Imagon kannalta tärkeää on kuitenkin laajempi kokonaisuus, tunnelma, kuvat ja tekstit, joiden kaiken pitäisi tukea imagonkohotusta. Sen vuoksi mietittiin ja ideoitiin tarkemmin elementtejä, joita nykyajan ammattikeittiö sisältää ja joita halutaan nostaa esille. aikana halutaan nykyajan ammattikeittiöistä nostaa esille. Näihin elementeistä muodostuvaan kokonaiskuvaan viestintä ja tuotettu materiaali pohjautuvat, kuten logo, esite ja www-sivut. elementtejä mm. tuoreus, raikkaus, värikkyys, palvelu, lämpö, hymyily, teknologia, hygieenisyys, osaaminen, viihtyisyys tunnelma, nautinto, hyvä olo ja tasapaino 3. Koko kampanja positiivinen, osaaminen nostaminen esille, positiivisten mediamainintojen lisääminen koko alasta mediassa on ollut mediassa lähinnä markkinointia kampanjasta. Jatkotoimia voidaan miettiä esim. tietty pääaihe, johon kampanja linkittyisi. 4. Idea www.herkkuammatti.fi, myöhemmin lisää

2011 8 kk Herkkuammatti.fi -sivusto (2. versio) kehitys ja sisällöntuotanto Artikkelit Herkkuammatti-videon tuotanto ja jakelu Reseptikilpailu ”Ideoi ikäihmiselle maistuva välipala” Messut Taitaja 2011 Heinon Tukkumessut Ateria Sosiaalinen media

2012 12 kk Kouluruokadiplomi –hankekokonaisuus Herkkuammatti.fi kehitys ja sisällöntuotanto Artikkelit Reseptikilpailu ”Innostu Itämeren ruokavaliosta” Messut Gastro Taitaja 2012 Sähköinen Koulun kokki –oppipeli, myös FB-versio tulossa Sosiaalinen media

HERKKUAMMATTI.FI - Opiskelu Kohderyhmä ammatinvalintaa suunnittelevat ja alan opiskelijat. Perustietoa alasta ja oppilaitoksista sekä uratarinoita.

HERKKUAMMATTI.FI – Ammattilaiset Kohderyhmä ammattilaiset ja alan opiskelijat. Tietoa ja artikkeleita toimialasta ja toimijoiden esittelyä.

SOSIAALINEN MEDIA

HERKKUAMMATTI.FI TILASTO

KOKEMUKSIA KAMPANJASTA Laaja toimenkuva  Herkkuammatti.fi –sivujen rakentaminen ja tekninen tuki, sisällöntuotanto, artikkelien toimitus, valokuvaus, videon tuottaminen, sosiaalisen median hyödyntäminen, messut, verkostoituminen, sidosryhmät, kampanjaviestintä, markkinointi… Kokemuksen mukaan tärkeää kampanjan aikana on ollut Yhteistyön ja verkostojen merkitys Ihmisten tapaaminen ja tilanteissa mukana oleminen Viestintäosaaminen (tiedotus) Aito kiinnostus ja innokkuus sekä halu panostaa asiaan Vahva ilme tai ”brändi” Ennakkoluulottomuus asioita kohtaan Pohdittavaa Vaikuttavuus: mittaamisen vaikeus Resurssit, mm. verkostot Palaute: koetaanko tarpeelliseksi ja jos, niin miten ja kuka kokee Jatko?

virpi.kulomaa@fidary.fi