Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta 2010-2012 24.5.2013 Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta 2010-2012 24.5.2013 Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen."— Esityksen transkriptio:

1 Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta 2010-2012 24.5.2013 Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen

2 Miksi? - tietämys vastuullisen lihantuotannon toimintavoista ja käytännöistä lisääntyy - lihan arvostus ja asema terveyttä edistävässä ruokavaliossa vahvistuu Kenelle? - nuoret kuluttajat, erityisesti 13-15 -vuotiaat - ammattilaiset; kotitalousopettajat, terveystiedon opettajat, ravitsemuksen ja ruokapalvelun ammattilaiset - media

3 Mitä? Kolme pääteemaa - lihantuotanto ja ympäristö - eläinten hyvinvointi - liha ravitsemuksessa Elintarvikeketjun vastuullisuuden ulottuvuudet, MTT 2009

4 Miten ? - verkkosivut - lehtikampanjat - nuorten mediat: DEMI, Suosikki - ammattimediat: Opettaja, LIITO - some-kampanjat nuorille - Habbo & Facebook - reseptikilpailu ja asiantuntijakiertue kotitalousopetukseen - tilaisuudet: tilavierailu, lihapäivä, näyttelyt - media - kotitalousopettajat, liikunnan- ja terveystiedon opettajat - ravitsemuksen ja ruokapalvelun ammattilaiset

5 Verkkosivut

6

7

8 Tilaisuudet ja tapahtumat

9 Toimittajatilaisuus sikatilalle 10.9.2011

10 Syksyn parhaat liha-ateriat 10.11.2011

11 Liha-asiantuntijakiertue yläkouluihin, syksy 2012

12 Lehti- ja somekampanjat

13 2010

14 Facebook 2010 ja 2012

15 2010 ja 2012

16 Demi 2011 ja 2012

17 Toteutus

18 Budjetti 2010153 652 €138 287,00 € * 2011 71 055 € 63 949,60 € 2012 80 000 € 72 000,00 yht.304 707 € ** 274 227,60 * Maataloustuotteiden markkinoinnin ja tuotannon kehittäminen, momentti 30.20.46 ** tiedotus 59 %, henkilöstö 25 %, tutkimus 5 %, matkat 4 %, yleiskulut 3%, vuokrat 2 %, muut kulut 2 %

19 Toteutus Ostopalvelut- verkkosivujen ulkoasu /mainostoimisto - IT-palvelut - verkkosivujen sisältöpäivitystä / ravitsemusasiantuntija - esitteiden ulkoasu ja painatus / mainostoimisto +paino - koulukiertueen liha-asiantuntija / keittiömestari - joukkopostitukset / postituspalveluyritykset - kuluttajatutkimukset

20 Toteutus ’Yhteistyö / kumppanuudet’ - mediakampanjat / lehtitalot - somekampanjat / yhteisömediaan erikoistuneet yritykset

21 Toteutus Oma työ & asiantuntijayhteistyö - verkkosivujen sisältö sekä sisällön ja kuvien syöttö - verkkosivujen päivitys - mediakampanjoiden sisällöt: kampanjasaitit, testit ja kilpailut - esitteiden ja tietopakettien sisällöt - reseptikilpailu, koulukiertue / suunnittelu ja toteutus - tilaisuudet ja tapahtumat / suunnittelu ja toteutus

22 Toteutuksen haasteita -3 v kampanja - rahoitus vuodeksi kerrallaan - hakijan tietämättömyys? - alkuvuosi suunnittelua, loppuvuosi toteutusta -hankkeen aihe ’ vastuullinen lihantuotanto’ - tietoinen valinta -hankkeen graafinen ilme -tiedon saatavuus

23 Toteutuksen haasteita -hankkeen kesto – 3 v on pitkä aika! -opettajien kiinnostuksen ja innostuksen herättäminen ; opet eivät halua ’ylimääräistä’ -IT-laitteiden vaihteleva taso kouluissa, erityisesti kotitalousluokat -koulujen yleinen ’kiire’

24 Arviointi

25 - Kuluttajatutkimukset; 1 toimintavuosi - Kampanja-arvioinnit - Verkkosivujen kävijämäärät - Tilaisuuksien osallistujamäärät ja palaute - Esitteiden määrät - Mediajulkisuus - Yhteistyökumppaneiden palaute

26 Pohdintaa

27 Mikä onnistui - nuorille suunnatut toimenpiteet - lehtikampanjat ja - kisat - some-kampanjat - reseptikilpailu kotitalousopetukseen ~ OSALLISTAMINEN - opettajille suunnatut toimenpiteistä onnistuivat parhaiten - kotitalousopettajien lihapäivä - reseptikilpailu - liha-asiantuntijakiertue koulujen kotitalousopetukseen ~ ASIANTUNTIJATIETOJA JA OPETUSTA -toimittajatilaisuus tuotantotiloille ~ MEDIAJULKISUUS

28 Mikä olisi voinut onnistua paremmin - verkkosivut – parempi/terävämpi fokus - (terveystiedon) opettajien mielenkiinnon herättäminen - arviointi; parempi mittarointi - määrällisen arvioinnin tilalle/oheen enemmän laadullista arviointia - lihaketjun ja muiden yhteistyökumppaneiden sitouttaminen hankkeeseen koko hankeajaksi - materiaalin – esitteet ja tietopaketit – markkinointi

29 Mikä tekisimme toisin? - hankkeen pituus 2 v, ei 3 v - kohderyhmien tiukempi rajaus herkempi kuuntelu suunnitteluvaiheessa - kohderyhmät mukaan paremmin ideointiin ja suunnitteluun (nyt vain kotitalousopettajat) - tarkempi mediasuunnitelma (ammattilaisten tuella?) - terävämpi fokus ja pienempiä asiakokonaisuuksia

30 Mitä tekisimme toisin - enemmän osallistavia iskeviä kampanjoita ja toimia nuorille - enemmän elävää kuvaa ja erityisesti sinne, missä nuoret ovat: yhteisömediat jne - enemmän tilaisuuksia siellä, missä kohderyhmät ovat - arviointi ja mittaus: tarkempi tavoiteasetanta - enemmän yhteydenottoja ja toimenpiteitä mediaan

31 Kiitos! Lihatiedotusyhdistys ry PL 115, Pasilankatu 2, 00241 Helsinki Puh. (09) 1488 7440 www. lihatiedotus.fi


Lataa ppt "Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta 2010-2012 24.5.2013 Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google