Facebook JYTY-koulutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
Instagram Katariina Toivonen.
FINGERPORI
Wisdom of Crowds (eli miksi Twitter on hyvä..) Teppo Räisänen, Liiketalouden yksikkö Oulun seudun ammattikorkeakoulu
IHANAT APPIST ja MONIPUOLISET MOBIILIT Ei takerruta protekniikkaan Syventäjä, ei itsetarkoitus Aina syntyy uutta Jo valokuva tuo mahdollisuuksia; kävelyt,
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook ohjelmointi Teppo Räisänen
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Youth Against Drugs & Internet. Sisältää päihdetietoa YAD:n verkkokaupan Yhteystietoja SIVUT UUDISTUVAT VUODEN 2011 AIKANA.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Johdatus Sosiaaliseen Mediaan Teppo Räisänen, Liiketalouden yksikkö Oulun seudun ammattikorkeakoulu.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
HOX! Seitsemännellä luokalla oleva oppilas voi valita kotitaloutta kaksi tuntia joka jatkuu yhdeksännen luokan kevääseen saakka ns. pitkä valinta tai yhden.
KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Lapsen oikeudet toteutuvat arjessa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Eläkeliiton Ylä-Savon piiri ry./Pekka Mäkinen
Jarkko Muhonen TeamProg
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Partion arvokeskustelu
Verkoston ulkoisvaikutukset
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
Sosiaalinen media.
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
Sanni Pietiläinen Myelpt14a
Finnan viestintäkatsaus
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Finna.fi:n somemarkkinointi
Instagram.
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
JavaScriptin perusteet
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Piirtäminen harrastuksena
Merkityksellisyys (työ)elämässä
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
FACEBOOK Facebookin avulla pidät yhteyttä elämäsi ihmisiin ja jaat tietoja heidän kanssaan!
Innovaationa toimintamallin parantaminen
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Oulun yliopiston intranetprojekti
Janne Hyvärinen Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry
Ajankohtaista maaseuturahoituksesta
Terveiset Yö-ryhmästä
Yhteinen keittiö -hanke
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
SEURAKUNTAVAALIT 2018.
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
Kohti kaikenikäisten yhteisöä
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Tieto Edu Hoitoajat Tieto Education Finland.
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset 2018
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Kentän uudet nettisivut Kentän
Esityksen transkriptio:

Facebook JYTY-koulutus 18.04.2013 Teppo Räisänen Yliopettaja Liiketalouden yksikkö Teppo.raisanen@oamk.fi Teppo Räisänen

Sisältö Taustaa Sosiaalinen media Facebook Esimerkki Yhteenveto

Taustaa Väitöskirja: ”All for One, One for All – Organizational Knowledge Creation and Utilization Using a New Generation of IT Tools” Miten tukea tietämyksen syntyä sosiaalisessa mediassa? 2007-2008 vierailevana tutkijana Stanfordin yliopistossa Persuasive Technology Miten teknologialla vaikutetaan ihmisten asenteisiin ja/tai käyttätyymisen? Tietojenkäsittelyn yliopettaja Liiketalouden yksikkö elokuu 2010-

Web - aikajana Tim O’Reilly 2003 Tim Berners-Lee 1990: Web Douglas Engelbart 1960: NLS Vannevar Bush 1945: MEMEX

Digitaalinen media Digitaalisen median etu perinteisiin medioihin nähden on…

Digitaalinen media Digitaalisen median etu perinteisiin medioihin nähden on… vuorovaikutteisuus

Sosiaalinen media Sosiaalinen media on tehnyt tästä vuorovaikutuksesta sosiaalista

Sosiaalisen median käyttö voidaan jakaa Informaation kuluttaminen Lukea, katsella, ladata, kuunnella Informaation arviointi Järjestää, äänestää, kommentoida, tykätä Informaation luominen Kuvien/videoiden lisääminen, tekstin tuottaminen Yhteistyö Sosiaalinen toiminta, yhdessä tekeminen

Social Media Feedback Cycle Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu

Social Media Feedback Cycle Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu Markkinoinnin tuotos

Social Media Feedback Cycle Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu Markkinoinnin tuotos Käyttäjien tuotos

Social Media Feedback Cycle Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu

Facebook Yli 1000 miljoonaa aktiivista käyttäjää 612 miljoonaa päivittäistä käyttäjää 680 miljoonaa käyttää Facebook:ia mobiilisti Noin 2 miljoonaa suomalaista Käyttäjällä on keskimäärin 130 kaveria

Facebook Kasvu on ollut todella nopeaa Joulukuu 2004 1 miljoona käyttäjää Joulukuu 2006 12 miljoonaa käyttäjää Joulukuu 2008 120 miljoonaa käyttäjää Joulukuu 2010 500 miljoonaa käyttäjää Joulukuu 2012 1000+ miljoonaa käyttäjää

Facebook Sisältöä on paljon 900 miljoonaa objektia (sivua, ryhmää, tapahtumia) Sisältöä jaetaan 30 miljardia kertaa kuussa Keskimääräinen käyttäjä On yhteyksissä 80 objektiin Luo 90 objektia kuussa

Facebook Miljoona Web-sivua kytketty Facebook:iin 66% USA:n Top 100 Web-sivuista on kytketty Facebook:iin 50% maailman Top 100 Web-sivuista 550 000 Facebook applikaatiota kehitetty Miljoona kehittäjää 180 maasta

Facebook esimerkkejä Facebook sivut (42 miljoonaa) https://www.facebook.com/#!/jytyliitto?fref=ts Facebook ryhmät (620 miljoonaa) https://www.facebook.com/?ref=home#!/groups/movaoul u/?fref=ts https://www.facebook.com/home.php#!/groups/15327406 4728660/?fref=ts

Facebook esimerkkejä Facebook applikaatiot (9 miljoonaa) http://apps.facebook.com/angrybirds/ http://apps.facebook.com/gladiatormanager/ Facebook tapahtumat (events) Facebook suosituin valokuvien jakamispalvelu

Facebook harjoitus Jos teillä ei ole tunnusta, luokaa se Alkakaa toistenne kavereiksi Tykätkää jostain mielenkiintoisesta sivusta Liittykää johonkin ryhmään

Facebook Jokaisella käyttäjällä on Facebookissa profiili Koostuu profiilikuvasta, käyttäjän syöttämistä tiedoista ja status-päivityksistä sekä muista aktiviteeteista

Facebook Facebookissa lisätään tuttuja kavereiksi Keskimäärin käyttäjällä on 150 kaveria Lisäämäsi kaverit näkevät tietosi, kuvasi, tekemäsi status- päivitykset jne Kavereiden kanssa voi chattailla, pelata pelejä, lähettää viestejä

Facebook Uusiin mobiililaitteisiin saa erillisen Facebook-sovelluksen, jolla Facebookia voi käyttää. Esim Apple iPhone, Android, Nokia Lumia Sovelluksen avulla voi esimerkiksi lisätä ottamiaan kuvia näppärästi Facebookiin.

Facebook Mitä enemmän kavereita Facebookissa on, sitä enemmän siitä saa irti Ei kannata lisätä kavereiksi tuntemattomia ihmisiä Ei myöskään kannata klikata outoja linkkejä, jos ei ole aivan varma että ne ovat turvallisia

Facebook mainokset http://www.facebook.com/advertising/

Facebook mainokset CPC Cost Per Click, paljonko keskimäärin maksaa se, että käyttäjä klikkaa mainosta Vaihtelee $0.05-$0.5 CPM Cost Per Mille, paljonko keskimäärin maksaa se, että mainos näytetään 1000 käyttäjälle Noin $0.10 – $0.20