KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Advertisements

Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
Suomi 1B 15. maaliskuuta Mitä kello on? Kello on… 1.2. Yhdeksän puoli yksitoista 3.4. viisitoista/varttia vaille kuusi kaksikymmentäviisi yli kaksi.
Oppimisen tavoittelu TKK Opetuksen ja opiskelun tuki
Suomi 1A Tiistai Docpoint Dokumenttielokuvafestivaali Helsingissä Miesten vuoro – Steam of life (2010)
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Syyllisyys ja häpeä. Askel 5 syyllisyys ja häpeä Tavoitteet: Ymmärtää syyllisyys ja häpeä ja niiden välinen ero Tutkia kuinka vastaamme näihin tunteisiin.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Tuotteen dokumentointi
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Suomi 1B Torstai 14. huhtikuuta 2016.
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Oppilaiden näkemyksiä tehokkaista työtavoista Elsi Torn
Att be om ursäkt (uppvärmning)
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Piirtäminen harrastuksena
Kulttuurienvälinen viestintä: Aistit ja havainnointi monikulttuurisessa kontekstissa Miguel López.
2. tieto osana maailmankuvaa
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
OSA IV SÄÄSTÄMINEN JA TALOUDEN SUUNNITTELU
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Case: ”Ruoka-listalla kaali-kääryleitä”
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TEKSTIOPPI s
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Mikä on tärkeää ympäristötutkimuksesta viestittäessä?
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Innopaja
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Palautteesta Eetu-Pekka Heikkinen.
Muista … läpi vuoden, olla kiitollinen siitä, mitä sinulla on…
[kehittämisidean nimi]
Mitä kokeessa pitää osata? 20 pistettä max = 20 % arvioinnista
Harjoituksen ohjaaminen
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Opettajan pedagoginen ajattelu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Käytännön harjoitus 3.3. Väyläsuunnistus
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Gemalto Vantaa HSE Policy
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu 4. Kuvantunnistus 5. Jalkapalloharjoitus 6. Tiimiroolit 7. Asiakaskohtaaminen Tämä materiaali on tarkoitettu vain kiihdytyspäivään osallistuneen valmentajan käyttöön! Versio 27.3.2017

Kuvantunnistus (S-N) Harjoituksen eteneminen: Ohjesivu Tämä on hyvä harjoitus johdattelemaan valmennettavat ”Informaatio-funktioiden” (S-N) maailmaan. Hyvä tapa keskustella siitä, että näemme eri tavalla. Hankimme eri tavalla tietoa. Harjoituksen eteneminen: näytä jotain seuraavilla sivuilla olevaa kuvaa n. 10 sekuntia ja pyydä osallistujia vain katsomaan sitä Sen jälkeen laita kuva ”piiloon” ja pyydä kirjaamaan ylös, mitä näitte kuvassa. Tämän jälkeen anna osallistujien keskustella näkemästään pareissa tai koko porukalla yhdessä Keskustelkaa sitten yhdessä, minkälaisia asioita osallistujat näkivät kuvissa Tästä onkin sitten hyvä viedä heitä eteenpäin Informaation hankinta-funktioiden maailmaan S-tyypeillä on taipumus nähdä helposti yksityiskohtia ja konkretiaa. S-tyypit eivät hyväksy tulkintaa. N-tyypeillä on taipumus nähdä kokonaiskuvia ja jopa kuvitella mistä on kysymys, ym.

Harjoitus: Katso kuvaa ja kirjoita ylös mitä näet.

shutterstock_134752184

shutterstock_358255886

shutterstock_196096910

shutterstock_277660724

Street art in Australia by Leon Keer

Salvador Dali - Galatea Of The Spheres

Salvador Dali - Hallucinogenic Toreador

Informaation kerääminen People who prefer Sensing: Prefer to take in information using their five senses – sight, sound, feel, smell, and taste People who prefer iNtuition: Go beyond what is real or concrete and focus on meaning, associations, and relationships We all use both ways of perceiving but we typically prefer and trust one more S N KÄYTÄNNÖLLINEN INTUITIIVINEN 1 2 3 Kerää ja esittää tietoa järjestelmällisesti huomio kerrallaan, yksityiskohtaisesti. Kerää ja esittää tietoa tilannekuvina tai isona kuvana.

Tapa hankkia ja käsitellä tietoa KÄYTÄNNÖLLINEN Ajattelee asioita konkreettisesti ja elää ”tässä ja nyt”. Syttyy hitaasti uusille asioille, mutta ei jätä niitä kesken. Kokonaiskuva (ymmärrys) syntyy parhaiten yksityiskohtien ja esimerkkien kautta. Pitää työstä, jossa tulokset ovat konkreettisia ja käden jälki näkyy. Mieluummin käytäntöä kuin teoriaa. INTUITIIVINEN Ajattelee uusia mahdollisuuksia ja mieli vaeltaa usein tulevaisuudessa. Innostuu helposti uusista asioista, ei useinkaan jaksa viedä niitä loppuun. Ei ole kiinnostunut yksityiskohdista ennen kuin ymmärtää kokonaisuuden. Innostuu usein uusien asioiden suunnittelusta, ideoinnista ja kehittämisestä. Rutiinit joskus aikamoista ”myrkkyä”. S N