TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
LUVALLISET POISSAOLOT
Advertisements

Puuttuminen perusopetuksen oppilaan tupakointiin.
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
TUPAKOINTI KOULUAIKANA
Kuraattorin näkökulmia Simo Säippä
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Koulumatka & käyttäytyminen koulukuljetuksissa Ykspihlajan koulu; Vingen koulurakennus.
Yleistä - rehtori kutsuu koolle - kokoontumisista kirjoitetaan muistio: vuotuiset vastuualueet/työtehtävät -kokoontuminen noin 2-4 kertaa lukuvuodessa.
Riippuvuudet Yhteiskunnalliset vaikutukset ja hoitomuodot Nikke Laaksonen ja Sakke Palokangas.
Kukkulan koulun konsultoiva erityisopettaja haasteellisen oppilaan tukena Kukkumäentie 27a, Jyväskylä
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
NET2 Aloituspäivä Dialogisuus ja koulutuskokonaisuuteen sitoutuminen Sanna Alila & Maritta Sauvola & Sanna Wenström Helsinki - Oulu.
Nuorten arvioita kuntapalveluista Tulossa: Gretschel, Anu & Kauniskangas, Eija (maaliskuu 2012) Nuoret kuntapalveluja arvioimassa – peruspalvelujen arvioinnin.
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
Häirintäyhdyshenkilö- toiminta Eero Räsänen |
PITKÄLAHDEN JA PYÖRÖN KOULUT.  Rehtori (toimii ryhmän vetäjänä)  Apulaisrehtori  Apulaisjohtajat  Kouluterveydenhoitajat  Koululääkärit  Koulupsykologi.
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
MYK työrauhaa ja järjestystä
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
OPPILASHUOLLOLLINEN POLKU
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
RAUMAN KAUPUNGIN KOULUPSYKOLOGIEN TYÖNKUVA
JOHTAVA ERITYISOPETTAJA
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Elokuussa 2017 Hamulan kouluun tulevien koululaisten vanhemmille
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Yhteistyö nivelvaiheessa esiopetuksesta kouluun
”SIELLÄ SITTEN KÄYTTÄYDYTÄÄN”
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä Nummenpakan koulu.
Kasvatuskeskustelu- ja rangaistuskäytänteet
Peacekeeper -toiminta
HOITOON PÄÄSY Voi valita itselleen terveysaseman oman kunnan sisällä
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Kehitysehdotuksia jälki-istuntokäytäntöihin
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Ops-iltapäivä Raumanmeri
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
YSI-JAOSTON TAVOITTEET JA TOIMINTA V. 2016
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Ekaluokalle 2017.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
KUOPION KAUPUNGIN KESÄTYÖSETELI 2018
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
OT-keskus Erityistaso
KOULUTULOKKAIDEN TUTUSTUMISPÄIVÄ
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tulevien 7. luokkien vanhempainilta Etelä-Hervannan koulu
Laaja-alainen arviointi
Lausunnossa suositellaan Mäntykankaan jaksoa
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Opiskeluhuollon palvelut
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Poissaolojen seuranta / poissaoloihin puuttuminen
Radikalisoitumisen ehkäisy oppilaitoksissa
7. luokkien vanhempainilta
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Koulurauhalaki ja sen mukanaan tuomat uudet käytänteet ja toimintamallit Jämsän kaupunki
Esityksen transkriptio:

TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA OPPILAAN PÄIHTEIDEN KÄYTÖN YHTEYDESSÄ KUN KOULUN HENKILÖKUNTAAN KUULUVA HUOLESTUU / EPÄILEE NUOREN PÄIHTEIDEN KÄYTTÖÄ KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA YHTEYDENOTTO VÄLITTÖMÄSTI REHTORIIN TAI MUUHUN VASTUUSSA OLEVAAN OPETTAJAAN REHTORI, LUOKANVALVOJA/-OPETTAJA, ERITYIS- OPETTAJA, OPINTOJENOHJAAJA SOPIVAT TYÖNJAOSTA, KUKA: OTTAA YHTEYTTÄ TERVEYDENHOITAJAAN JA KUOPION NUORTEN PÄIHDE- JA HUUMEPY- SÄKKIIN PUH. 183310 OTTAA YHTEYTTÄ OPPILAAN HUOLTAJIIN TÄHÄN EDETTY NOIN 1/2 – 1 TUNNISSA VARMISTETAAN, ETTÄ OPPILAS ON MENNYT PÄIHDE JA -HUUMEPYSÄKILLE SOVITAAN YHTEISTYÖSTÄ OPPILAAN TUKEMISESSA HOITOPROSESSIN AIKANA (HOITOONOHJAUSSOPIMUS) TILANNETTA SEURATAAN KOULULLA OPPILASHUOLTORYHMÄSSÄ