”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjelmistotekniikka Tuotteenhallinta Kevät 2002 Päivi Ovaska LTKK/Tite.
Advertisements

Lähiruokaa julkisen sektorin ruokapalveluissa
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.
1 Sote-uudistuksen lainsäädäntö ja toimeenpano Muutosjohtaja Sinikka Salo, STM Satakunta
Avauspuheenvuoro Sosiaalialan AMK- verkostopäivillä Subjektiivisia näkökulmia sosiaalialan osaamistarpeeseen [ ] Juha Luomala.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurit Verkostoryhmän työskentelyn käynnistyminen Anne Kauhanen-Simanainen.
Kansallinen palveluarkkitehtuuri (KaPA) Ohjelmapäällikkö Maria Nikkilä Valtiovarainministeriö, JulkICT.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Kuntatalouden tila – Arviointi ja mittarit Muutosta johtamassa –seminaari, TuKKK, Porin yksikkö Jani-Petri Laamanen Tampereen yliopisto, taloustieteiden.
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 2
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Juurruttamissuunnitelman valmisteluaikataulu
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Kansallisen palveluväylän viitearkkitehtuurin päivitys
Yhteinen tiedon hallinta -kärkihanke
Metadata-hankkeen tilannekatsaus ja jatko 2018
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
Tiedon hyödyntämisen verkostotyöpaja avaus
Sote-uudistus ja Porin kaupunki
”Palvelu” -kokonaisuus
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Datan avaamisen ohjeistus
Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista
Ajankohtaista yhteentoimivuuden näkökulmasta
JHKA Jari Kallela JulkICT.
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 3
Luovuusistunto Esittäjän nimi.
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
PDPP.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Mallintamisen metamalli ja notaatiot
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
Alueellinen yhteistyö hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Maakuntien ICT-muutosten tehtäväkartat ja tehtäväverkot
JUHTA JHKA-jaos Hallintomalli
Maakuntien tietojärjestelmäsalkun analyysi
Projektin tilannekatsaus
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Kys. 8. Maakunnan talouden ohjaus perustuu erityisesti maakuntalakiin ja maakuntien rahoituslakiin. Ohjaavatko maakuntien rahoitusmalli ja maakuntalain.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Järjestötieto muutoksessa
Avoimen tuotteenhallinta
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4 YSR-kokous 31.8.2017 Digitalisoidaan julkiset palvelut / Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke

Kokouksessa kommenttien pohjalta muokattu versio (vain muutetut osat tässä)

Hierarkiaa Formal framework Palvelu (geneerinen) Formal framework Julkinen palvelutehtävä Jakautuu kahteen: Vain lakisääteiset Lakisääteiset ja itselle otetut Tuotantotoiminta, tuotantoprosessit, toimintamallit – operatiivinen toiminta Palvelu”tuotanto” - toimintamallit Asiakasnäkökulma: Palvelu”tarjooma” (Asiakkaan) palvelu-prosessit Asiakkaan näkökulma: Mitä, missä, miten on tarjolla Saavutettavuus Kanava … Mitä asiakas näkee verkkopalvelussa tms. Seuranta ”Tarjoajan” näkökulma Valmiuksien rakentaminen, resurssit, Kyvykkyys Vastuu Velvoitetehtävä … Tänne kuuluu ICT Miten esim. verkkopalvelu tuotetaan Acts, set of acts (CPSV) Seurannan näkökulma Kustannukset Raportointi Seuranta Mittarit Valvonta …(julkisuuslaki, tietosuoja jne) Esim. tietotilinpäätös Laadunhallinta (kytkeytyy asiakkaaseen) – kyselyt, kantelut

Seuraava versio sovitettaisiin tähän kehikkoon: Julkishallinnon ylätason tietokomponentit (http://iow.csc.fi/model/kmr/)

Keskeisiä teemoja/määriteltäviä käsitteitä Toimintamalli Palvelukonsepti Tehtävä- ja palveluluokitukset Järjestämistehtävä -> palvelutehtävä -> tuotantoprosessi -> asiakkaalle paketoidut palvelut (vrt. julkinen palvelutehtävä) Tuotanto: markkinat, kilpailutus, tuotantokapasiteetin hankkiminen vs. oma tuotanto Ostopalvelu -> markkinaehtoinen tuotanto/hankinta Kuntien näkökulma: ei kuitenkaan päästä eroon yleisestä palvelu-termistä, vaikka se käsitteellisesti onkin liian geneerinen