Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 3
KMR-kokous Digitalisoidaan julkiset palvelut / Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke
2
Core Public Service Vocabulary Application Profile, https://joinup. ec
3
Aiempi hahmotelma Aiemman ppt-kuvauksen elementtejä sijoitettuna ydinkäsitteiden malliin Värien koodausta ei täysin muutettu Muutamien aiemman mallin elementtien sijoittelu vielä auki (ja osa niistä voitaneen jättää pois)
4
Kokouksessa kommenttien pohjalta muokattu versio (vain muutetut osat tässä)
5
Hierarkiaa Formal framework
Palvelu (geneerinen) Formal framework Julkinen palvelutehtävä Jakautuu kahteen: Vain lakisääteiset Lakisääteiset ja itselle otetut Tuotantotoiminta, tuotantoprosessit, toimintamallit – operatiivinen toiminta Palvelu”tuotanto” - toimintamallit Asiakasnäkökulma: Palvelu”tarjooma” (Asiakkaan) palvelu-prosessit Asiakkaan näkökulma: Mitä, missä, miten on tarjolla Saavutettavuus Kanava … Mitä asiakas näkee verkkopalvelussa tms. Seuranta ”Tarjoajan” näkökulma Valmiuksien rakentaminen, resurssit, Kyvykkyys Vastuu Velvoitetehtävä … Tänne kuuluu ICT Miten esim. verkkopalvelu tuotetaan Acts, set of acts (CPSV) Seurannan näkökulma Kustannukset Raportointi Seuranta Mittarit Valvonta …(julkisuuslaki, tietosuoja jne) Esim. tietotilinpäätös Laadunhallinta (kytkeytyy asiakkaaseen) – kyselyt, kantelut
6
Seuraava versio sovittettaisiin tähän kehikkoon: Julkishallinnon ylätason tietokomponentit (
7
Keskeisiä teemoja/määriteltäviä käsitteitä
Toimintamalli Palvelukonsepti Tehtävä- ja palveluluokitukset Järjestämistehtävä -> palvelutehtävä -> tuotantoprosessi -> asiakkaalle paketoidut palvelut (vrt. julkinen palvelutehtävä) Tuotanto: markkinat, kilpailutus, tuotantokapasiteetin hankkiminen vs. oma tuotanto Ostopalvelu -> markkinaehtoinen tuotanto/hankinta Kuntien näkökulma: ei kuitenkaan päästä eroon yleisestä palvelu-termistä, vaikka se käsitteellisesti onkin liian geneerinen
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.