Vaalit 2017 31.1.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
LUVALLISET POISSAOLOT
. Rauman freinetkoulu.
 REKISTERINUMERO MERKITTY REKISTERIIN
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Turvallinen vai haavoittuva - kohti turvallista oppilaitosta!
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
4 § YHTEISÖLLINEN OPISKELUHUOLTO ( 3 §, 4 §, 6 §, 12 § ja 13 §)
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?
Itellan Ylemmät Toimihenkilöt ry
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI JA OPPILASHUOLLON OPETUSSUUNNITELMA
Yksityisen järjestelmän hallinto. Yleistä N. 75 yksityistä yleissivistävää koulua Noudattavat samoja tuntijakoja sekä opetussuunnitelmia kuin kuntien,
Haastatteluun valmistautuminen
Kuvakäsikirjoitus Jonna ja Sara. Ensimmäinen kohtaus Kohtauksen sisältö: Luokassa keskustellaan yhteisistä käyttäytymissäännöistä.  yleiskuva luokkahuoneesta.
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
Lasten osallistaminen alakouluissa
Kuraattorin näkökulmia Simo Säippä
ToMuT-hanke Visiotyökirja Pasi Silander ToMuT-hanke Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten? Millaista näkemystä tarvitaan? Mitä.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
 Vaaleilla valitaan Sastamalaan 21-jäseninen Nuorisovaltuusto toimikaudeksi  Nuorisovaltuusto valitsee keskuudestaan.
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Oppilaiden ja huoltajien osallisuus hyvinvoivassa koulussa Marja Kannisto Yhteisöpedagogi YAMK, AmO.
KÄSSÄMARTTA MITEN JA MISSÄ?. Oletko innostunut käsitöistä, kädentaidoista ja haluatko oppia uutta? Oletko kuullut kässämarttatoiminnasta, olisiko se sinun.
Parhaiden kanssa parhaissa olosuhteissa Itä-Helsingissä.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Sinustako NuVa-vaikuttaja? Eveliina Kunttu Nuorisovaltuutettu Nuorisovaltuuston puheenjohtaja.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Yrittäjyyskasvatusprojekti Veera Sonninen ja Kaisa Kosola Kevät 2015 Yhteyshenkilö: Ilkka Kinnunen, Pohjanlammen koulu.
HANKKEEN ALOITUSVAIHE: Työntekijä laatii työlle tavoitteet, aikatauluttaa oman ohjelman, keskustelee asiasta ohjausryhmässä, laatii oman swot-analyysin,
Hae mukaan JC-kiltaan! Seuraavat paikat haussa :  Kansainvälistymisvaliokunta  Palveluvaliokunta  Teollisuusvaliokunta  Laita hakemuksesi.
KOKEMUSTIEDOSTA ASIANTUNTIJUUTTA  miten kokemustieto saadaan tuotua ammattilaistiedon rinnalle M/S Soste –risteily, avoin verkostotapaaminen
TOIMINTASUUNNITELMA 2017 Hallituksen ehdotus
Miten kokous sujuu? Miten saan näkemykseni esille?
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Ryhdistä yhdistystä treffille: Mitä yhdistystoiminta on?
Tämä on mun juttu – yrittäjyyskasvatusta alakoululaisille
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
Vaajakosken koulun Vanhempainyhdistys Sokkeli ry
Eveliina Karjalainen.
Kassos ry.
Työhyvinvointi JOULUKUU.
Asiakkaan raudoitus käsiraudoilla ja rautojen irrotus
Käynnistä esitys painamalla F5
Yhteistoiminnallinen kokous
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Hyviä käytänteitä, joita teillä jo on - saa esitellä useammankin Suunnitelkaa jokin happening, jota ei ole ennen järjestetty.
Oppilaskuntatoiminnan osallisuusotsot
Opiskelijayhdistys toiminta
Suomen hallinto: Valta kuuluu kansalle
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
NUORISOVAALIT
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Hyviä käytänteitä, joita teillä jo on - saa esitellä useammankin Suunnitelkaa jokin happening, jota ei ole ennen järjestetty.
Tuomas Aunila N-piirin jäsentoimikunta
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Poissaolojen seuranta / poissaoloihin puuttuminen
TURUN Lyseon koulun esittelyilta
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Marttayhdistyksen vuosikello
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Esityksen transkriptio:

Vaalit 2017 31.1.2017

Mikä on oppilaskunta? Oppilaskunnan jäseniä ovat kaikki Kasurilan koulun oppilaat. Jäsenyys alkaa, kun oppilas aloittaa koulunkäynnin ja päättyy oppilaan lopettaessa koulunkäynnin Kasurilan koululla. 

Mikä on oppilaskunnan hallitus? Jokainen luokka valitsee edustajan oppilaskunnan hallitukseen eli oppilasneuvostoon. Oppilaskunnan hallitukseen valitaan puheenjohtaja, sihteeri ja tarvittaessa muita toimijoita. Oppilaskunnan hallituksen tehtävänä on:  - lisätä oppilaiden vaikuttamismahdollisuuksia  - tavoitteena on herättää oppilaiden kiinnostus oman koulun kehittämistä kohtaan  - edistää kouluviihtyvyyttä, mm. luomalla yhteishenkeä - edistää ja valvoa jäseniensä etuja koulun sisällä ja tarvittaessa tehdä yhteistyötä koulun opettajien ja muun henkilökunnan kanssa, sekä ulkopuolisten tahojen ja järjestöjen kanssa 

Millaista on toimia oppilasneuvostossa? Puheenjohtaja Aapo Ahonen ja sihteeri Irina Piironen vastaavat kysymyksiin: 1. Mitä tehtäviisi kuuluu? 2. Ovatko tehtävät vastanneet odotuksiasi? 3. Mikä on ollut toiminnassa mielekkäintä? 4. Minkä asian koet haastavaksi edustajan työssä? 5. Mitä muuta haluaisit kertoa?

Minustako oppilasneuvoston jäsen? Asetu ehdolle, jos… Yhteisten asioiden hoitaminen kiinnostaa sinua ja haluat vaikuttaa koulumme asioihin Sinulla on kehittämisideoita ja uskallat tuoda mielipiteesi esille Haluat olla viemässä eteenpäin luokkasi ideoita Olet valmis sitoutumaan edustajan työhön Olet kiinnostunut tehtävästä ja innostunut luomaan koulullemme hyvää yhteishenkeä

Miten valintaprosessi etenee luokissa? Luokissa keskustellaan vielä oppilaskunnan hallituksen tehtävistä. Jokainen miettii, olisiko tänä vuonna valmis edustajaksi. Omalle opettajalle tulee ilmoittaa ehdolle asettumisestaan viimeistään ti 24.1. mennessä Opettajat toimittavat ehdokaslistat saman tien Tanjalle ja Iidalle

Äänestyspäivä ti 31.1.2017 Äänestyspaikka: ruokala Aikataulu: 9.20  1-2b 9.30  2a 9.40  3-4b 9.50  5-6b 10.00  6a 10.40  5a 10.50  1a

Asetu rohkeasti ehdolle ja lähde mukaan oppilasneuvoston toimintaan!