Lapset ja media Marianna Halonen 14.1.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.
Advertisements

Nettikiusaaminen ja seksuaalirikokset netissä
Mediakasvatus MLL:ssa
LKK:n työnhakumaantait
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Netti, pelit ja some -Joka vanhemman selviytymispaketti
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Nuorten suosima nettiyhteisö
Virtuaalimaailmat Tekijät:
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Lapsi ja internet Seppo Mentula
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Turvallinen internetin käyttö
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Suupohjan ammatti-instituutti kehittää EU:n ja Suupohjan kuntien tukemana SOSIAALINEN MEDIA OPETUKSEN TUKENA SOMEO – hanke: Sosiaalisen.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Minun tiedonhankinnan ympäristö
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Versolan pääsivu Paluu Takaisin Versolaan Soteversot Koulunkäyntiavustajan ammatti.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
2000-luvun medialukutaito MikkoAleksiMatias.  Sosiaalisen median räjähdysmäinen kasvaminen nykymaailmassa on muuttanut merkittävästi perinteistä joukkoviestintää.
Netiketti ja nettikiusaaminen
K IDS P LACE – P ARENTAL C ONTROL Eetu Suokas, Toni Nieminen & Topi Ruokanen.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Lapsen oikeus väkivallattomaan kasvuympäristöön Mirjam Kalland.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
YHTEISTYÖ VANHEMPIEN KANSSA Erityisopettajien koulutus HyLa2/Kaste Marja Hämäläinen puheterapeutti, FM Hyvinvointitoimiala Turun kaupunki
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Toimintaympäristö Asuntokunnat ja perheet Leena Salminen.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Sanomalehtien Liitto © TNS Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä vuotiaat, N=554, % ”Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on sinulle NETISSÄ?
Paijalan iltapäiväkerho. Toiminta-ajatus Tuusulassa koululaisten iltapäivätoiminta on lasten ja vapaa-ajan toimintaa tutussa paikassa, jossa aikuisen.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
NUOREN SISÄINEN KAMPPAILU LAPSEN MAAILMA -lyhytjänteisen toiminta - leikin ja holhouksen suoman turvallisuuden maailma NUORI AIKUISEN MAAILMA - pitkäjänteinen.
Sosiaalisen median käytöstä Sosiaalisen median käyttö kuuluu nykyajan lapsen elämään. Yhteydenpito ja viestiminen netissä ovat lapsille ja nuorille luonteva.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Sosiaalinen media & työnhaku
Jarkko Muhonen TeamProg
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
3 – 12 -vuotiaille Raksilan tekojäällä
Yleistä tiedotettavaa
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Lapin Suhdannekatsaus 2017
Huoneeni. Huoneeni juhlapäivän näytelmä.
LIIKKUUKO LAPSESI RIITTÄVÄSTI?
29. TERVEYS NÄKYY MEDIASSA
28. YMPÄRISTÖN VAIKUTUS TERVEYTEEN
PostNord Strålfors Oy Aineisto-ohje tulostustuotantoon
Sosiaalinen media -tulevaisuuden lupaus?
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
Esityksen transkriptio:

Lapset ja media Marianna Halonen 14.1.2016

EU Kids Online 2012 9–12 -vuotiaista noin 50 prosentilla ja 13–16-vuotiaista 84 prosentilla oli profiili vähintään yhdessä sosiaalisen median palvelussa 0-3 -vuotiaista nettiä käyttää 19 % 4-6 –vuotiaista nettiä käyttää 58 % 7-9 –vuotaista nettiä käyttää 89% 10-12-vuotiaista nettiä käyttävät lähes kaikki eli 99 %

Millainen mediamalli sinä olet?

Millainen mediamalli sinä olet?

Netissä kuka vaan voi olla mitä vaan

Netti ja seksuaalisuus Seksuaalissävytteinen viestintä Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavien kuvien ja videoiden lähettäminen ja linkittäminen Reaaliaikainen webkamerayhteys

4. Älä vähättele lapsesi kokemusta 1. Perehdy, miten lapsesi käyttämät palvelut toimivat, jotta ymmärrät millaisia tekoja palveluissa voi tapahtua 2. Keskustele lapsesi kanssa käyttäytymissäännöistä eli ns. netiketistä 3. Kysele silloin tällöin onko lapsi kohdannut häirintää sosiaalisessa mediassa 4. Älä vähättele lapsesi kokemusta 5. Ole tarvittaessa yhteydessä kouluun, sosiaaliviranomaisiin tai poliisiin

Kiitos! marianna.halonen@microsoft.com puh. 050-3582267