ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

Lavian lukio.
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Ohjaus työtehtävänä.
Elämänkatsomustiedon valinnaiskurssi Ad) 7.3.
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
VISTAN KOULU Paimion kaupunki 7 luokan valinnaisaineinfo
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen, ET ja filosofia: Oppilaitosten arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Liikunnan arviointi luokilla
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Koulutulokkaiden vanhempainaamu Keskiviikko klo 8.30 – 10 TERVETULOA!
Erikoisluokkatoiminta. Yleistä erikoisluokkatoiminnasta erikoisluokkatoiminta on tavoitteellista, erikoisluokan opetussuunnitelman mukaista opetusta oppilas.
Liedon kunta : A2-kielen valinta A2-kielen valinnan vaikutukset perusopetuksen luokilla 4-9 Uuden 2016 voimaan tulevan opetussuunnitelman tuntijako on.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opiskelu eLukiossa
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
MIKSI LUKIOON???.
Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Psykologian arviointiperusteet
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
PS3S Ihmisen tiedonkäsittelyn perusteet
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Tervetuloa.
Luku- ja tenttivihjeet 7
Pedagogiset aineopinnot lv
Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi: ET ja filosofia
Elämänkatsomustiedon ainedidaktiikka, ET pähkinänkuoressä [Johdatus EToon (2015 ja aiemmin LO-perus-) kurssin kertausta] Eero Salmenkivi.
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Toisen asteen koulutus
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
MIKSI LUKIOON???.
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Laaja-alainen arviointi
JOULUN AJAN RYHMÄLIIKUNTA 2015 FIT KUNTO:
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
Opintojen mitoitus suhteessa opintopistemäärään
elokuun virtuaalivesijumpat
Esityksen transkriptio:

ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Tavoite: oppia suunnittelemaan opetusta harjoittelua (ja myöhempiä opetustilanteita) varten Tehtävä: pari (tai yksi henkilö) suunnittelee kolmen 75 min oppitunnin kokonaisuuden (yhdellä 2 * 75 min) (luvut ovat 5 * 45 min ja 3 * 45 min, jos kyseessä on (ylä)koulu, jossa 45 min tunnit) jaksosuunnitelma ja sen kunkin tunnin Jollekin filosofian tai ETn pakolliselle lukiokurssille tai perusopetuksen luokka-asteelle (huom: luultavasti sisältöalueen mukaan (tunti voi olla 45 min!?).

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Parit kannatta valita siten, että jharjoittelevat samaa kurssia eri koulussa. Tarkoitus ei ole saada ihan valmiita tunteja harjoitteluun vaan miettiä asiaa etukäteen. Parit kannattaa valita siten, että työ voidaan viimeistellä perjantaina tai viikonloppuna (tai ma aamuna ennne klo 10).

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Kiinnittäkää huomiota työmuotojen vaihteluun tuntien sisällä. Lisäksi kaikkien 3 tunnin pääopetusmuoto ei saa olla sama. Lähtökohtana OPS + oma osaaminen opetusmuodoista Huom. pelididaktiikkaa ja muita opetusmuotoja käsittelemättä (mutta edellinen tulee pe aamuna) Apuna oppikirjat ja opettajanoppaat Tehdään oheisille jakso- ja tuntisuunnitelmakaavakkeille. Valmiina esiteltäväksi 17.10. klo 10.15, osa voi jäädä esitettäksi vasta 21.10., mutta periaatteessa valmiina 17.10.

Tehtävä opetuksen suunnittelusta Valmiina esiteltäväksi 17.10. klo 10.15, osa voi jäädä esitettäksi vasta 21.10., mutta periaatteessa valmiina 17.10. Tehtävä arvioidaan ja vaikuttaa kaikilla ryhmäsuorituksen arvosanaan. Jos opiskelija on pois, tehtävä voidaan palauttaa s-postilla.