Skeema 1 3.8 Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Advertisements

Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 5. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Työhönvalmennusta sosiaalihuollon palveluna Kenelle, miksi ja millaista? Työ kuuluu kaikille!-koulutus
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus -Valtakunnallinen nuorisotyön palvelu- ja kehittämiskeskus. Toiminta käynnistyi Koordinaatin.
Lapin yliopistoa profiloiva tutkimus Kansainvälinen arviointiryhmä Pj. Jorma Sipilä
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Taloustiedon arkipohdintaa ja Tutkimusta eli osallistuvaa havainnointia Mikkelin keskustassa.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
KEHITYKSEN TAUSTAVAIKUTTAJAT
Tutki tasaista ja kiihtyvää kävelyliikettä
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
3. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Harjoituksia II.
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Kv-toiminnan skenaariot
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Työskentelyohjeet (1) Jakaannutaan kahteen ryhmään. Kummankin ryhmän tehtävänä on dramatisoida yksi sosiaalipsykologian klassikkotutkimus. Ryhmä 1: Sherifin.
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Perhetyön perusteet –opintojakson rakenne
Vinkkivideo työnhausta
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
PERSOONALLISUUSPSYKOLOGIA
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
1. Uskontojen maailma Ydinsisältö.
Oppiainerajat ylittävä tehtävä
Sote- ja aluehallintouudistus sekä itsehallintoalueiden perustaminen
Skeema 1 Ohjeet tutkimuksen tekemiseen
käsitekartta lähisuhteista
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
TERVEYSTIETO 8 4. Perheen merkitys.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
28. YMPÄRISTÖN VAIKUTUS TERVEYTEEN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Innopaja
Lapin Digistep, ryhmätyö
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
3.8 Ihminen on sosiaalinen olento
Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Pohjois-Pohjanmaan Digituen toimintamalli-pilotti
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Käyttöoikeusyksiköitä koskevat tuotteet ovat seuraavat:
Innopaja
IkäArvokas-hanke Löytävää vanhustyötä edistämässä
Kaveritaidot.
Tarvitsemme kirjaston
Esityksen transkriptio:

Skeema 1 3.8 Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta

Ryhmätehtävä: Luokaa kuvitteellinen perhe Keitä henkilöitä perheeseen kuuluu? Millaisia henkilöitä perheenjäsenet ovat? Mitä he tekevät, millaisiin ryhmiin he kuuluvat? Ikä, kansallisuus, uskonto...? Miltä he näyttävät: Luokaa hahmot esim. käyttämällä avuksenne jotain Create a character -ohjelmaa tai piirtämällä tai askartelemalla → liimatkaa hahmot pahville tai isolle paperille.

Tehkää “juliste” Millaiset henkilöt ja ryhmät vaikuttavat luomaanne perheeseen ja sen jäseniin? Entä miten perheenjäsenet vaikuttavat toisiinsa? → Kootkaa isolle paperille perheen verkostot: Asettakaa perheenjäsenet keskelle → Kirjatkaa tai kuvatkaa perheen ympärille heihin vaikuttavat ihmiset ja ryhmät sekä millainen vaikutus on