Luova kirjoittaminen 1. Kirjoita 5 minuuttia ensimmäisestä mieleen tulevasta aiheesta. Miltä kirjoittaminen tuntui? Oliko vaikeaa saada kirjoittaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

 Valitse otsikko, jonka varmasti ymmärrät  Kopioi otsikko oikein  Kirjoitusvirhe, esim. ”? ” puuttuu = -2p  Otsikko muutettu tai se puuttuu = -5p.
Pelisilmää asiakaskohtaamisiin Mikko Ojanen. Kauraa • Valitsin kirjan hiljattain pidetyillä myyntipäivillä buukattuja tapaamisia varten. • Asiakastapaamisia.
Murtolukujen kertolasku
Turun seurakuntayhtymä Valmennusraportti
Toimintaohjeet opelle
Nykytaide -Mitä se on?.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
© 4L Training & Consulting Oy Dokumenttien sujuva ja tehokas käsittely – MVT.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Päivän erikoinen ÄI1.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Luovia ihmisiä ajaa eteenpäin ns. kosmologinen motiivi eli pyrkimys rakentaa kosmosta, järjestystä, suhteessa itseen ja maailmaan. Kulttuurin alojen suurista.
TEKSTITYYPIT RK s. 238.
 Käytä Internet Explorer-selainta. Valitse selaimeksi Internet Explorer.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Haarajoen koulu, Jan Mikkonen
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Tekstitaidon vastauksen eteneminen
Essee on kirjoitelma, jossa on paljon kirjoittajan omia ajatuksia.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Runon erittelyä tekstitaitokokeessa
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
NÄKEVÄT KÄDET KU 1: MINÄ, KUVA JA KULTTUURI / TEHTÄVÄ 1.
AINEISTOPOHJAINEN KIRJOITELMA
FIBS Paikallissijapeli Olla, käydä (2)+ MISSÄ? Tulla (3), lähteä (1)+ MISTÄ? Mennä (3), saapua(1)+ MIHIN?
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Otsikkoesseen kirjoitusprosessi. Prosessin työvaiheet 1. Aineistoon ja tehtävänantoihin tutustuminen 2. Valitun tehtävän avaaminen 3. IDEOINTI 4. Näkökulmien.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Proosatekstin analyysi
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Lämpimästi tervetuloa!
Kirjallisuuden käsitteitä
Asiakielisyys.
Jyrki Tuulari Seinäjoki, Tikanpesä
TERVEYTEEN VAIKUTTAVAT TEKIJÄT
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Näpäytä hiirtä nähdäksesi diat...
Suomen kielen alkeiskurssi - sanaluokat
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Esitelmäohjeet Suunnittelu, jännityksen poisto, esitystekniikka ja puhetekniikkaharjoituksia.
Luen, kirjoitan ja kerron
KERTOJA Kirjailijan tekstiä varten luoma puhuva tai kirjoittava ääni, joka vastaa tekstin kerronnasta.
Tehtävänanto yleensä jokin seuraavista:
Finnan käyttäjäkysely 2016
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
Mikä ihmeen pecha kucha?
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
1. Huhtikuuta 2016 Aprillipäivä
ESSEE.
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Aineistosta kirjoittaminen
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Kirjoittamisen perusoppeja
Näpäytä hiirtä nähdäksesi diat...
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Arvioinnista arkipäivää
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Kirjallisuusessee Essee: lyhyt, tav. yleistajuinen esitys jostakin tieteen tai varsinkin taiteen, kirjallisuuden alalta. (Nykysuomen sanakirja)
TERVEYSTIETO 8 Aloitus.
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Luova kirjoittaminen 1. Kirjoita 5 minuuttia ensimmäisestä mieleen tulevasta aiheesta. Miltä kirjoittaminen tuntui? Oliko vaikeaa saada kirjoittaminen alkuun? 2. Kirjoita lapun aiheesta uudet viisi minuuttia. - Miten kirjoittaminen sujui nyt?

Muistiinpanot: Luova kirjoittaminen Luovuus vaatii rentoa otetta ja sitä voi ruokkia harjoittelemalla. Luovuus ei ole trendiaaltojen matkimista tai yritys kuulostaa hienolta, vaan luovuus syntyy jokaisen sisällä. Luovuuden voi saada helpommin esiin mielikuva- ja kirjoitusharjoituksilla.

Luovuus esiin Valitse jokin esine Tee siitä kirjoituksessasi inhimillinen ja kerro sen tunteista ja ”elämästä” minä-muodossa -> vältä kertomasta suoraan, mistä esineestä on kysymys

Luovuus esiin Valitse jokin materiaali (puu, pumpuli, tiili…) Kirjoita siitä mahdollisimman monta mieleesi tulevaa adjektiivia (väh. 10) Kirjoita jostain kokemuksestasi lyhyt kuvaus, jossa käytät materiaalista keksimiäsi adjektiivejä. Kirjoita kuvaus kokonaisin virkkein.

Kuka kertoo ja kenen näkökulmasta? Aamiaispöydässä Pöydässä oli muroja ja hedelmiä. Minun ei tehnyt mieli mitään. Halusin leikkimään. Tai nukkumaan. Tai ehkä kuitenkin vähän maistaa banaania. No se olikin ihan hyvää. Hyi, en halua enempää, miksi aina tuputetaan. Nyyh.

Kuka kertoo ja kenen näkökulmasta? Millähän päällä sitä tänä aamuna ollaan? Tuleeko itkua vai hymyä? Tarjoan nyt kuitenkin ensin banaania, jospa se maistuisi? Noh, ei ilmeisesti. No entäs muroja? Ai, ei niitä ainakaan. No kokeillaan vielä banaania. Hienoa!

Kuka kertoo ja kenen näkökulmasta? Hienoa, nyt kaikki ovat vihdoin hereillä. Nuuh, haisee aamupalalta. Saisinkohan minäkin vähän? Hah, nyt putosi jotain lattialle. Muroja, nam! Nyt tuli banaaniakin.

Luovuus esiin Kirjoita yhdestä eri tapahtumasta kahdesta eri näkökulmasta. Tapahtumavaihtoehdot Poliisiasemalla Lentokentällä Sukujuhlissa