Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0 taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
Advertisements

Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
OPPIMISKÄSITYS KOULUN KÄYTÄNNÖISSÄ Pentti Moilanen
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Learnwell Oy VÅRDSVENSKA- PROJEKTIN ESITTELY. VÅRDSVENSKA – Ruotsia terveydenhuollon henkilökunnalle Vårdsvenska tarjoaa tietoa ja.
AVOIMEN DATAN KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN KOULUTUSTILASTOINNISSA
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Arviointi osana oppimisprosessia
Käspaikan identiteetti nyt
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Infoa tutoropettajille
Ähtärin Ahertajissa Seinäjoen Septarissa
Nopolan koulu Opettajien veso
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Osana sivistysteknologiaa
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Etelä-Pohjanmaan peruskoulujen opetussuunnitelma 2016
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Behaviorismi Jussi Ervasti, Jenni Jakola, Jenny Kemppainen, Sofia Koskela, Anne Kynsilehto.
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Datan avaamisen ohjeistus
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Muutokset matematiikan opetuksessa
OmaTori ydinkeskustassa torin laidalla, osana muuta palvelukorttelia…
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tiirismaan vesopäivät
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Verkko-oppimisympäristöjen käytettävyyshaasteita
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Digitaalisuus nuorisotyön prosesseissa
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Kotipolku Kotipolku tarjoaa viittomakielistä kotipalvelua pirkanmaalaisille kuulo- ja kuulonäkövammaisille asiakkaille heidän asuin- ja toimintaympäristöissään.
Esityksen transkriptio:

Taidesampo päivitys v. 1.0 - 2.0 taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen

Taidesampo v. 1.0 Opettajalle Taidesampo tarjoaa Taidesammon käyttöohjeiden lisäksi materiaalia taidekuvan tulkinnasta, taiteeseen ja sen opettamiseen liittyviä linkkejä sekä opetusmateriaalia liittyen Taidesammossa esiteltäviin teoksiin. Opettajan apuväline

Taidesampo v. 1.0 Taidesammon tehtävistä löytyy sekä puhtaasti reproduktiivisten, rajoitetusti aktivoivien ja laajasti aktivoivien tehtävien piirteitä. Taidesampo-nettisivusto yhdistää museopedagogiikan informaalisen tason ja verkko-opetuksen. Sekä museopedagogiikassa että verkko-opetuksessa opettamisen lähtökohtana on oppimiskäsitys, jonka määrittää jokaisessa tapauksessa opetuksessa vastuussa oleva henkilö, joko tiedostetusti tai tiedostamattaan (Kallio 2004, 43., Kiviniemi 2000, 7–8). Eri tehtävätyypit

Taidesampo v. 1.0 Verkko-opetuksen näkökulmasta Taidesampo toteuttaa Tellan ym. (2001, 21) verkko-opetuksen määritelmää. Taidesampo on nimenomaan opetusta, opiskelua ja oppimista, jota tuetaan Internetin kautta saataviin tai siellä oleviin aineistoihin ja palveluihin. Taidesammossa yhdistyvät määritelmän mukaisesti myös kasvokkain tapahtuva opetus sekä verkkopohjainen opetus. Verkko- opetuksen ulottuvuudet

Taidesampo v. 1.0 Taidesampo todistaa omalta osaltaan oppimiskäsitysten yhteyttä toisiinsa. Kuten muissakaan oppimisympäristöissä, ei myöskään Taidesammossa oppimateriaalit tukeudu yhteen ainoaan oppimiskäsitykseen, vaan niistä voidaan löytää kaikkia oppimiskäsityksiä sekä niiden yhdistelmiä. oppimiskäsitys

Taidesampo v. 1.0 Oppimisteorioita voidaankin lähestyä niin, että ne eivät olekaan toisiaan poissulkevia vaan toisiaan täydentäviä (Kröger 2003, 194). Näin ollen Taidesammossa esiintyvät eri oppimiskäsityksiä ja tehtävätyyppejä edustavat tehtävät täydentävät toisiaan ja rikastuttavat oppimismahdollisuuksia. Oppimisteorioiden yhdisteleminen

Taidesampo v. 1.0 TYÖPAJA OPETUSMATERIAALI KUVARAATI SEKÄ TAITEILIJAT BEHAVIORISMI Puhtaasti reproduktiiviset tehtävät TYÖPAJA KOGNITIVISMI Rajoitetusti aktivoivat tehtävät OPETUSMATERIAALI SITUATIONAALINEN KOGNITIO Laajasti aktivoivat tehtävät KUVARAATI SEKÄ TAITEILIJAT JA TEOKSET- OSIO Taidesammon tehtäväosioiden, tehtävätyyppien ja oppimiskäsitysten yhteydet

Taidesampo v. 2.0 erilaisten tietokantojen hyödyntäminen taiteilijatietojen monipuolinen hyödyntäminen taidemuseoiden verkostoituminen integrointi opetusmateriaaleihin mobiilisovellusten hyödyntäminen taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen

Taidesampo v. 2.0 virtuaalinen museokäynti simuloitu näyttelyvierailu taiteilijavierailuja aluetaidemuseotoiminta roolipelit taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen