Opeka-kyselyn tulokset

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TVT projekti esikoululaisille
Advertisements

TVT –strategian luonnos TVT –strategiaryhmän luonnos uuden Kasvatus- ja opetustoimen TVT – strategian pohjaksi.
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Laatua lasten voimisteluun!
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Lukiolaisen itc.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Infoa tutoropettajille
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Oppiminen oppilaan omien kiinnostuksenkohteiden kautta
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Lecture series – lean in office and knowledge work
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Kielitietoisuus.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Koodaamista Ohkolan koululla
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Janne Hyvärinen Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tiirismaan vesopäivät
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Opeka-kyselyn tulokset

Osallistuminen 51 0pettajaa 8 koulua (vertailuaineisto 4125 opettajaa) 35% Kangaslammin koulu 1 vastaus/3 Kuoppakankaan koulu 18 vastausta/46 Könönpellon koulu 7 vastausta/16 Lehtoniemen koulu 3 vastausta/13 Luttilan koulu 1 vastaus/12 Puurtilan koulu 2 vastausta/7 Päiviönsaaren koulu 14 vastausta/27 Repokankaan koulu 5 vastausta/20 Svenska 0/2

Kysymykset, joiden vastaukset ovat negatiivisempia kuin vertailujoukossa. TVT-välineistön käyttö edellyttää käyttövuoron varaamista.*** Koulullani on yhteisesti sovittu tavoite TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.*** Käytössäni olevat laitteet ja ohjelmistot toimivat hyvin kokonaisuutena.*** Osaan käyttää sujuvasti dokumenttikameraa.** Olen saanut käyttööni tarvitsemani TVT-välineet.** Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys.** Osaan käyttää jotakin sähköistä oppimisympäristöä (esim. Moodle, Opit, Fronter).* Kouluni oppijat keräävät itselleen portfoliota sähköiseen oppimisympäristöön.* Koulussani on helppo lähteä kehittämään uusia toimintatapoja.* Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta ääni, video ja kuva.* Työyhteisössäni on järjestetty mahdollisuuksia jakaa pedagogisia vinkkejä TVT:n käytöstä.* Osaan hyödyntää sähköisiä oppimateriaaleja opetuksessani.*

Kysymykset, joiden vastaukset ovat positiivisempia kuin vertailujoukossa. Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietoturva ja tietosuoja.* TVT:n käyttö sopii opetustyyliini.* Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta tietotekniikan perustaidot.* Olen kiinnostunut koulutuksesta aiheesta sähköiset sisällöt ja oppimisympäristöt.*

Terveiset Kunta tarvitsee selkeän toimintasuunnitelman resussoinnista ja hankinnoista. Kaikkien koulujen pitäisi olla tasavertaisessa asemassa laitteiden hankkimisen suhteen. Jokaisella opettajalla tulisi olla oma laite esim. ipad ja siihen yhteensopivat laitteet omassa luokassa. Tietokoneluokka kuntoon, tablettikoulutusta lisää Pitäisi järjestää paljon koulutusta, jossa pääsisi kunnolla kokeilemaan eri ohjelmia, ja tasoja pitäisi olla tumpeloista taitaviin.Vain niin oppii. Ensin laitteet opettajille ja sitten oppilaille! Opettajat koulutettava laitteiden käyttöön ja oppimisympäristöihin ennen kuin ne otetaan käyttöön. Opettajille omat laitteet. Opot hyötyisivät myös älypuhelimen käytöstä työssään (tällä hetkellä työpuhelin on tavallinen näppäinpuhelin Opettajille tabletit, että voisi harjoitella. Uusteknologia kaikille tasapuolisesti käyttöön eikä vain tietyille; tietoa pitää jakaa eikä pantata/ laitteet menevät "suosikkien" mukaan jakoon

Kiinnostus koulutuksiin

Tabletin käyttö opetuksessa 71.7 Oman aineen opetus ja tvt 45.7 Oman koulun laitteiden monipuolinen käyttäminen 43.5 Oppilaiden aktivoiminen ja pedagogiikka Pelien käyttö opetuksessa Ne koulutukset, joita tarvitaan koulu tvt-välineiden käyttöön 34.8 Oppilaiden omien älypuhelimien/tablettien hyötykäyttö opetuksessa 32.6 Oman koulun ohjelmien monipuolinen käyttäminen 28.3 Oman aineen sähköisten opetusmateriaalien luominen Kuvankäsittely 23.9 Mediakasvatus 21.7 Tekstin, äänen ja kuvan yhdistäminen esim. verkkolehdeksi 19.6 Sähköinen koe ja sähköinen tehtävänanto/kirja/kotitehtävä Tablettien yhteisölliset pedagogiset käyttötavat 17.4 Koulun tvt-kehittäminen Sähköinen alusta ja sen monipuolinen käyttö Somen hyödyntäminen monipuolisesti opetuksessa

Koulutuksia Oppimisteknologian tehokas hyödyntäminen, Varkaus 25 helmikuu 2016 Koulutuksessa perehdytään ns kirjattomaan opetukseen. Sanna Metsälä kertoo kuinka teknologiaa voi hyödyntää tehokkaasti opetuksessa. Robotiikkaa kouluihin, Pieksämäki Koodaus-alakoulussa. Tarja Id, Pieksämäki E-oppi/pedanet koulutus? -

Opettajamäärät 1.8.2015 Kangaslampi 3 Kuoppakangas 1-6 15 Kuoppakangas 7-9 31 Könönpelto 16 Lehtoniemi 13 Luttila 12 Puurtila 7 Repokangas 20 Svenska 2 Päiviönsaari 27 yht. 146