Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Otsikko Alaotsikko CC BY-SA 3.0. Otsikko Alaotsikko.
Toimintaohjeet opelle
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
Lukemaan oppii vain lukemalla
Palautetaidot ja opponointi
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Minun ystäväni 8. luokka tekijä – L. Pupulainen.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Esiintyjän nimi Harjoittelupaikka Harjoittelun ajankohta Harjoitteluseminaariesitys Liiketalous, Kuopio.
Palautetaidot ja opponointi
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Toimintaohjeet opelle
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
OIVALTAVA LUKEMINEN Tervetuloa! FM Kaisa Heinlahti.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Puheviestintä 2 Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Opiskelutaidot Pohdi, mitä tiedät opittavasta asiasta jo etukäteen Ole utelias ja etsi lisätietoa  opiskelija on toimija! Aloita uuteen asiaan tutustuminen.
Laaja-alainen osaaminen
2. Oppimiskerta PERSISTENT
Oppimispäiväkirja (PPT)
Hannatuulia Hämäläinen, Kimmo Väre, Henri Raatikainen, Olli Suhonen
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
Super-Ippo Lopetuskerta.
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Tutkielman teko-ohjeet
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Ylioppilastutkintolautakunnan kriteereitä
Opinnäytetyön otsikko
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
Luen, kirjoitan ja kerron
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
AI8 Muistiinpanot Ma
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
Valtakunnallinen lastensuojelujärjestö
Millainen oppija sinä olet?
Rohkea paikka BRAVE 5. oppimiskerta.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Kuvat ja teksti
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
1. Blogin pitäminen ja hallinta
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Otsikko kuvien asettelun kanssa
Palautetaidot ja opponointi
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
[kehittämisidean nimi]
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
OP
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER

Ippo-voima http://www.lukukeskus.fi/lukuviikko 2014/videoita/ https://www.youtube.com/watch?v= saYQavAkXJ0 https://www.youtube.com/watch?v= eI7NRF_w9cM Keskustelua lukemisesta ja innokkuudesta osana oppimista

Socrative Kysely lukutottumuksista.

Tavoitteena 7.oppimiskerralla On oppia yhdistämään uusi tieto omiin aiempiin kokemuksiin ja tietoihin. On oppia tunnistamaan eri tekstilajit. on ymmärtää silmäilyn ja ennakoinnin merkitys, kun haluaa oppia uusia asioita. On tiedostaa millaista tietoa etsii (yksityiskohtainen vai laaja kysymys). on oppia lukemaan otsikoita, kuvia ja taulukoita. on ymmärtää innokkuuden merkitys oppimisessa.

Lempi-Ippo Oman lempiharrastuksen esittely (innottomasti ja innokkaasti) Ryhmä kokoaa kaikkien ryhmäläisten harrastusten perusteella kokonaan uuden harrastuksen, joka esitellään muille. Luokan Harrastuksista tehdään taulukko tai diagrammi

Apukysymykset Mitä tiedät harrastuksesta? Missä sitä voi harrastaa? Mitä välineitä harrastuksessa tarvitaan? Paljonko harrastaminen maksaa? Miten usein pitää harrastaa kehittyäkseen harrastuksessa? Mikä harrastuksessa olisi mukavinta? Mikä harrastuksessa olisi mahdollisesti haastavinta? Miksi haluaisit harrastaa juuri tätä?

Ippo-jengi ippovideo Ennakointitehtävä: Silmäilytehtävä: Jaetaan pienryhmille kirjankannet, sisällysluettelot, taulukko ym. Kirjan kannesta ennustettava kirjan sisältö. Yhdistä kirjan etukansi kirjan takakanteen. MITÄ TIEDÄT AIHEESTA ENNESTÄÄN? Anna kirjalle nimi (otsikko) Silmäilytehtävä: Silmäillään tekstiä: 30 sek. + 30 sek. Tiedon löytämistehtävä (yksityiskohtainen vai laaja kysymys) Tehtävä, jossa Yritetään tunnistaa eri Tekstilajeja (QR-koodit)

Ippo-oppi tiedonPuun rakentaminen, vanhaan tietoon lisätään uusi tieto PIIRRÄ JA KirjaA puun runkoon/oksiin: Mitä tiedät jo asiasta? piirrä tai kirjoita valitsemallasi yhdellä värillä. Agility Boulderointi Mitä uutta opin asiasta? Piirrä tai kirjoita puun ympärille/oksille asioita uudella värillä. Kaikkien puut esitellään muille galleriakävely

Ippo ja minä Täydennä oppimispäiväkirja tämän oppimiskerran osalta. Pohdi ensi kerraksi, mikä on lempivaatteesi ja valmistaudu esittelemään se muille (apukysymykset).

Ipon yläfemma Millaisia Ippo-tehtävät mielestäsi olivat? Miten ryhmä mielestäsi toimi (kavereiden kanssa keskustelu, kaverin auttaminen ja kannustus)? Millainen ilmapiiri Ippo- oppimiskerran aikana oli?

Tarinakortti (lisätehtävä) Tarinakortin aihe: Tekeminen